Marknadsnyheter
Fitbit lanserar smarta sportklockan Fitbit Ionic: adidas edition
ti, feb 27, 2018 15:31 CET
Nu lanseras Fitbit Ionic: adidas edition med en unik coaching-upplevelse via appen adidas Train. Appen innehåller utformade träningspass till att förbättra din träningsform, styrka och hastighet. Klockan har upp till fem dagars batteritid(1), avancerade hälso-och fitnessfunktioner, inbygd GPS samt kontinuerlig mätning av din puls och träning.
Fitbit, marknadsledande inom aktivitetsarmband, lanserar idag Fitbit Ionic: adidas edition™ i samarbete med adidas. Klockan är designad tillsammans med experter hos adidas för att hjälpa idrottare på alla nivåer att förbättra sin löpning. Fitbit Ionic: adidas edition innehåller samma avancerade hälsofunktioner som Fitbit Ionic, men ger ytterligare en unik coaching-upplevelse genom appen adidas Train. Appen innehåller sex olika träningspass som syftar specifikt till att förbättra form, styrka och hastighet. Andra tillbehör och funktioner för Fitbit Ionic: adidas edition är:
- Det karaktäristiska sportbandet i mörkblå/isgrå färg med klockan i aluminiumsilver. Designen av bandet ger huden möjlighet att andas under träningspasset.
- Anpassad urtavla i adidas-design inspirerad av en nummerlapp för löpning. Finns tillgänglig i fyra färger.
Den smarta sportklockan Fitbit Ionic: adidas edition finns nu tillgänglig för förköp på Fitbit.com och hos globala återförsäljare från och med 19 mars 2018.
– Adidas har en lång historia inom friidrott och löpning med fokus på att förse idrottare på alla nivåer med innovativa verktyg för att förbättra deras prestationsförmåga. Appen Adidas Train för Fitbit Ionic: adidas edition är utvecklad med löparen i fokus tillsammans med våra experter. Vi är stolta över att samarbeta med Fitbit som är ett varumärke synonymt med hälsa och fitness. Tillsammans kan vi erbjuda denna personliga upplevelse till våra globala communities, samt hjälpa alla löpare att förbättra sin träning, säger Jochen Denninger, vice VD för Brand Strategy på adidas.
Förbättra din prestation med adidas Train
Fitbit Ionic: adidas edition utgör tillsammans med adidas Train-appen sex olika löpfokuserade träningsprogram på klockans skärm. Dessa program är utformade för att komplettera alla andra träningsformer och hjälper samtidigt till att förbättra din kondition, styrka och flexibilitet. Varje träningspass är noggrant framtaget av ett expertteam på adidas med lång erfarenhet av rörelsebaserad träning. Passen fokuserar på rörelser som har visat sig hjälpa löpare och andra idrottsutövare att uppnå sina prestationsmål.
Adidas Train-appen är exklusiv för Fitbit Ionic: adidas-upplagan och erbjuder stegvis coaching, som guidar dig genom varje rörelse för att du ska utöva dem korrekt. Träningspassen är tillgängliga direkt på klockskärmen och kan utövas när som helst och var som helst. Träningspassen i appen inkluderar:
- Dynamic Warm Up för att höja kroppstemperaturen så att din kropp blir redo att träna (5 min).
- Power Pace för att din kropp ska bli mer elastiskt, stark och effektiv (10 min).
- Metabolic för att höja din hastighet och ämnesomsättning (15 min).
- Run Activation för att förbättra din höft-, core- och axelstabilitet (5 min).
- Strong Strides för att bygga styrka under din löpning (10 min).
- Post Run Stretch för en ordentlig återhämtning med snabb och enkel nedvarvning med stretch (5 min).
– Som det ledande globala varumärket inom wearables har vi tillsammans med adidas kunnat utveckla en exklusiv version av vår första smarta sportklocka. Det ger alla träningsintresserade möjligheten att vara på topp genom en unik coaching. Batteriets livslängd på upp till fem dagar, en branschledande GPS, avancerade hälso- och fitnessfunktioner, kombinerat med den rörelsebaserade träningsmetodiken, kommer vi kunna ge användarna några av de bästa verktygen för att nå sina träningsmål, säger Tim Rosa, Chief Marketing Officer på Fitbit.
Hela Fitbit Ionic-upplevelsen ingår
Fitbit Ionic: adidas edition innehåller alla avancerade funktioner från Fitbit Ionic; batteritid i upp till fem dagar, inbyggd GPS, förbättrad PurePulse® som mäter din puls, avancerade löparfunktioner som Run Detect, Auto-Pause och Auto-Lap. Den mäter också konditionsnivån (uppskattad VO2 Max), är vattenresistent ner till 50 meter, spelar din personliga favoritmusik via nedladdad musik eller Deezer(2) spellistor, kontaktlösa betalningar med Fitbit Pay™(3), automatiskt aktivitets- och sömnmätning och tillgång till mer än 400 appar och urtavlor i Fitbit App Gallery.
Priser och tillgänglighet
Fitbit loinc: adidas edition är tillgänglig för förköp idag på Fitbit.com och utvalda återförsäljare online för 3499 SEK. Fitbit loinc: adidas edition kommer även att vara tillgänglig i butik hos t.ex. Elgiganten och XXL från och med 19 mars 2018. Den kommer med ett exklusivt, tvåfärgat sportband i mörkblått/ isgrått. Sportbandet tål vatten och är designat så att din hud kan andas vid tuffa träningspass. Befintliga lonic-tillbehör inklusive det klassiska sportbandet och Horween-läderbandet är kompatibla med Fitbit lonic: adidas edition.
Mer information och bilder finns på www.fitbit.com/press.
(1). Batterilängden varierar beroende på mängden användning och andra faktorer.
(2). Kräver betald prenumeration hos Deezer
(3). Se betalningstillgänglighet: www.fitbit.com/fitbit-pay/banks
Josefine Månsson
Presskontakt
073-074 90 60
josefine.mansson@anpr.se
Om Fitbit, Inc. (NYSE: FIT)
Fitbit hjälper människor att leva hälsosammare och mer aktiva liv genom att förse dem med data, inspiration och guidning för att nå sina mål. Som globalt ledande aktör inom wearables, designar Fitbit produkter och upplevelser som ger motivation för vardaglig träning. Fitbits innovativa och populära aktivitetsarmband är Fitbit Surge®, Fitbit Blaze™, Fitbit Charge 2™, Alta HR™, Alta®, Fitbit Flex 2®, Fitbit One®, Fitbit Zip®, smarta sportklockan Fitbit Ionic™, trådlösa hörlurarna Fitbit Flyer™, Fitbit Aria® samt Wi-Fi-vågen Fitbit Aria 2™. Fitbits produkter säljs av 45 000 återförsäljare i 86 länder världen över. Fitbit-plattformen drivs av ett av världens största sociala träningsnätverk med hälso- och fitnessdata, och ger personliga erfarenheter, insikter och vägledning genom ledande programvara och interaktiva verktyg, inklusive Fitbit- och Fitbit Coach-apparna, guidade hälsoprogram och Fitbit OS för smartklockor. Fitbit Health Solutions utvecklar hälsolösningar som är skapade för att öka engagemang, förbättra hälsoeffekterna och ge en positiv utdelning för arbetsgivare och dess hälsoprogram.
Fitbit och Fitbit logotypen är varumärken och/eller registrerade varumärken som tillhör Fitbit, Inc. i USA och i andra länder. Fler Fitbit-varumärken kan hittas på www.fitbit.com/legal/trademark-list. Alla tredje-parts varumärken, servicemärken och produktnamn tillhör sina respektive ägare.
Om adidas AG
adidas är globalt ledande inom sportvaruindustrin med deras kärnvarumärken adidas och Reebok. Huvudkvarteret ligger Herzogenaurach/Tyskland och man har 60 000 personer anställda över hela världen och genererade en omsättning på 19 miljarder euro under 2016.
Taggar:
Marknadsnyheter
Filip Benković ansluter till AIK Fotboll
AIK Fotboll är överens med den 27-årige kroatiske mittbacken Filip Benković om ett avtal som sträcker sig till och med den 31 december 2026. Benković kommer senast från spel med Trabzonspor i turkiska Süper Lig och har tidigare representerat bland annat GNK Dinamo Zagreb, Celtic FC och Udinese Calcio. Den 194 centimeter långe och högerfotade mittbacken ansluter till AIK på en fri transfer och är redan på plats med laget under det pågående träningslägret i spanska Benidorm.
– Vi är glada över att ha Filip på plats. Med sin erfarenhet och sina egenskaper har han kapacitet att bli en framstående profil i AIK och i Allsvenskan, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.
– Det är en otrolig känsla och ära att få representera en så stor och historisk klubb som AIK. Jag är en spelare som älskar att vinna och ser väldigt mycket fram emot att hjälpa klubben att ta hem titlar under de kommande åren. Jag är redo att vara med och träna hårt från start för att se till att vara med och bidra på planen när säsongen startar i mitten av februari, säger Filip Benković.
För en längre faktapresentation av Filip Benković, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se
Marknadsnyheter
Ensamhet ökar risken för depression
En ny studie i Frontiers in Psychiatry visar att bo ensam ökar risken för depression med 42 %. Social isolering bidrar till ensamhet och minskat stöd, vilket påverkar både mental och fysisk hälsa negativt. Riskerna är större för män, äldre och de som bor på landsbygden.
Lyckligtvis finns lösningar. Psykologiska behandlingar, mediciner och självhjälpsstrategier, som att adoptera husdjur eller stärka livsmeningen, kan minska isoleringen. Forskningen understryker vikten av att motverka ensamhet för att främja välmående och livskvalitet.
Källa: psychologytoday.com
Marknadsnyheter
Fiskrestaurang och taproom öppnar i Wihlborgsfastighet i Dockan i Malmö
Restaurang- och foodtruckverksamheten Fisky Business öppnar nytt i Dockporten 1 med utsikt över marinan i Dockan. Etableringen görs i samarbete med det skånska bryggeriet Perfectly Squared Brewing som kommer att ha ett taproom på våningen ovanför restaurangen. ”Ett vardagsrum i Dockan”, säger krogprofilerna bakom satsningen.
Fisky Business började som ett pop-up kök på Malmöfestivalen 2014 som sedan utvecklades till en MSC-certifierad foodtruck. Idag driver grundarna Hannes Kindeberg och Sofia Lindmark foodtruckverksamhet samt Hanö hamnkrog och Vandrarhemmet Hanö i Blekinge skärgård.
Den nya restaurangen ”Fisky Business Dockan”, som öppnar preliminärt i mars, rymmer totalt cirka 170 sittplatser och uteservering. I restaurangdelen på bottenvåningen kommer det att serveras olika fiskrätter och öl från Perfectly Squared Brewing. På våningen ovanför blir det taproom med möjlighet att beställa mat från restaurangen.
Perfectly Squared Brewing grundades 2019 och drivs av Loa Ahlqvist och Glenn Pålsson. Under 2024 öppnade de ett taproom i Vellinge där de även driver Vellinge Bryggeri.
Under sommaren flyttar det globala sport- och fritidsföretaget Thule Group in i fastigheten.
– Med Fisky Business Dockan vill vi skapa ett vardagsrum i Dockan som kan användas till många olika ändamål. Det blir en avslappnad, casual miljö med fokus på klassiska fiskrätter som fish and chips, musslor, fisksoppa, sill och helstekta spättor, säger Hannes Kindeberg på Fisky Business.
– Vi älskar hantverksöl och samarbetet med Perfectly Squared Brewing passar oss perfekt. Dagtid kan ovanvåningen användas till privata bokningar, konferenser och andra happenings och på kvällarna blir vi ett taproom, säger Sofia Lindmark på Fisky Business.
– Vi får nu en rejäl yta på bästa läge i Dockan med goda förutsättningar för mat- och dryckesupplevelser, kreativitet och umgänge i en varm och avslappnad miljö. Här får vi möjlighet att träffa konsumenten, få direkt feedback och bygga relationer. Fisky Business är helt rätt partner för oss och en lite annan kombination menymässigt än vad som annars är vanligt när det kommer till öl, säger Glenn Pålsson på Perfectly Squared Brewing.
– Fisky Business blir med sitt koncept ett friskt inslag i Dockan och ett fint komplement till de restauranger som finns i området idag. Kombinationen mat och öl är något som många efterfrågar och bidrar till det havs- och citynära Dockans gemyt, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.
Wihlborgs Fastigheter AB (publ)
För ytterligare information kontakta:
Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Peter Olsson, regionchef, 040-690 57 62
Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 58 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 4,6 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke