Marknadsnyheter
Kallelse till årsstämma i Logistri Fastighets AB (publ)
on, mar 07, 2018 16:08 CET
Aktieägarna i Logistri Fastighets AB (publ), org nr. 559122-8654, kallas härmed till årsstämma måndagen den 9 april 2018 klockan 14.00 i Pareto Business Management AB:s lokaler, Berzelii Park 9, våning 9, Stockholm.
Anmälan m.m.
Aktieägare som vill deltaga i stämman ska:
– Dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken tisdagen den 3 april 2018,
– Dels senast tisdagen den 3 april 2018 anmäla sig hos bolaget för deltagande i stämman.
Anmäl ert deltagande skriftligt till Logistri Fastighets AB (publ), Att: Ingeborg Magnusson, c/o Pareto Business Management AB, Berzelii Park 9, P.O. Box 7415, 103 91 Stockholm, eller e-post: ingeborg.magnusson@logistri.se. Vid anmälan skall uppges namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer och aktieinnehav samt i förekommande fall uppgift om ställföreträdare, ombud och biträde. Till anmälan bör därtill i förekommande fall bifogas fullständiga behörighetshandlingar såsom registreringsbevis och fullmakt för ställföreträdare och ombud.
Förvaltarregistrerade aktier
Aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier hos bank eller annan förvaltare måste, för att äga rätt att deltaga i stämman, tillfälligt inregistrera sina aktier i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Sådan omregistrering måste vara genomförd tisdagen den 3 april 2018, vilket innebär att aktieägare i god tid före detta datum bör meddela sin önskan härom till förvaltaren.
Ombud m.m.
Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda skriftlig och daterad fullmakt för ombudet eller, för det fall rätten att företräda aktieägarens aktier är uppdelad på olika personer, ombuden med angivande av antal aktier respektive ombud har rätt att företräda. Fullmakten är giltig högst ett år från utfärdandet, eller under den längre giltighetstid som anges i fullmakten, dock längst fem år från utfärdandet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen, som utvisar behörighet att utfärda fullmakten, bifogas. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid före stämman insändas per brev till bolaget på ovan angivna adress. Fullmaktsformulär kommer att finnas tillgängligt på bolagets webbplats www.logistri.se och sändas till aktieägare som så begär och som uppger sin postadress.
Antal aktier och röster
I bolaget finns totalt 2 520 000 aktier, motsvarande 2 520 000 röster. Bolaget innehar inga egna aktier.
Upplysningar på stämman
Styrelsen och verkställande direktören ska, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen, dels förhållanden som kan inverka på bedömningen av bolagets eller dotterbolagets ekonomiska situation, dels bolagets förhållande till annat koncernbolag.
Förslag till dagordning
1. Stämmans öppnande.
2. Val av ordförande vid stämman.
3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
4. Godkännande av dagordning.
5. Val av en eller två protokolljusterare.
6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse.
8. Beslut:
(a) om fastställande av resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning;
(b) om dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen samt vid beslut om utdelning, fastställande av avstämningsdag för denna;
(c) om ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör.
9. Fastställande av arvode till styrelsen och revisorerna.
10. Val av styrelse och revisorer.
11. Stämmans avslutande.
Förslag om dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen samt vid beslut om utdelning, fastställande av avstämningsdag för denna (ärende 8 (b))
Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om vinstutdelning, enligt vad som anges nedan. Det noteras att styrelsen därtill föreslår att 214 432 000 kronor balanseras i ny räkning.
Av tillgängliga vinstmedel om 237 112 000 kronor, ska utdelning ske med ett belopp om totalt 9,00 kronor per aktie, innebärande en utdelning om totalt 22 680 000 kronor. Utbetalning av utdelningen föreslås ske vid fyra tidpunkter under året med fyra lika stora delbetalningar. Detta innebär att vid varje utdelning ska 2,25 kronor per aktie betalas, således totalt 5 670 000 kronor.
Styrelsen föreslår att avstämningsdagar för betalning av utdelningen blir den 11 april 2018, 29 juni 2018, 28 september 2018 och 19 december 2018. Utbetalning av utdelning kommer att ske tre bankdagar efter avstämningsdag.
Val av ordförande vid stämman, fastställande av antal styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt revisorer och revisorssuppleanter, arvode till styrelsen och revisorerna samt val av styrelseledamöter och revisorer (ärende 2, 9 och 10)
Aktieägare som representerar sammanlagt ca 39,8 av aktierna och rösterna i bolaget har lagt fram följande förslag till stämman.
- Advokat Fredrik Lundén föreslås väljas till ordförande vid årsstämman (ärende 2).
- Antalet styrelseledamöter ska vara 4 (ärende 10).
- Föreslås att styrelsearvode intill slutet av nästa årsstämma ska utgå med totalt 180 000 kr, varav 60 000 kr ska utgå till styrelsens ordförande och 40 000 kr ska utgå till var och en av de tre övriga ledamöterna (ärende 9).
- Arvode till revisorerna föreslås utgå enligt godkänd räkning (ärende 9).
- Föreslås omval av Lennart Öman, Patrik von Hacht, Peter Hogren och Mattias Ståhlgren till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Vidare föreslås omval av Lennart Öman som styrelsens ordförande (ärende 10).
- Omval av det registrerade revisionsbolaget Deloitte som bolagets revisor för tiden intill nästa årsstämma (ärende 10).
___________________
Årsredovisningen, revisionsberättelsen och styrelsens förslag till vinstutdelning och därtill fogat motiverat yttrande kommer senast den 19 mars 2018 att hållas tillgängliga hos bolaget, adress c/o Pareto Business Management AB, Berzelii Park 9, Stockholm, på bolagets webbplats www.logistri.se samt sändas till aktieägare som så begär och som uppger sin postadress.
Stockholm mars 2018
LOGISTRI FASTIGHETS AB (PUBL)
Styrelsen
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Attebrant, VD
+46 8 402 53 87
ulf.attebrant@paretosec.com
Informationen i detta pressmeddelande lämnades, enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 15:00 CET den 7 mars 2018.
Logistri är ett fastighetsbolag med affärsidé att äga, utveckla och förvalta lager- och lättindustrifastigheter i Sverige. Fastigheterna är belägna i kommunikativa lägen med direkt närhet till Sveriges största motorvägar och hamnar. Det samlade värdet på bolagets fastigheter uppgick till 600 mkr per den 7 juli 2017 och omfattar sju fastigheter med en total uthyrbar area om 104 500 kvm. Bolaget förvaltas i sin helhet av Pareto Business Management AB.
Marknadsnyheter
Anders Fogelberg utsedd till VD i FlexQube
Styrelsen för FlexQube AB har utsett Anders Fogelberg till VD i FlexQube. Anders tillträder sin befattning med omedelbar verkan.
Christian Thiel, styrelseordförande, kommenterar; ”Jag är mycket glad att meddela att Anders Fogelberg, som tidigare varit VD för FlexQube i över tio år, nu återvänder till rollen som VD. Under sin tidigare tid som VD ledde Anders företaget genom en period av stark tillväxt och företagsutveckling och jag är övertygad om att hans återkomst kommer att vara en nyckelfaktor för att bygga vidare på dessa framsteg.
Efter en period på cirka 1,5 år som en del av vårt team, där han har arbetat med försäljning och strategi, har Anders fått en ytterligare förståelse för våra nuvarande utmaningar och möjligheter. Denna erfarenhet, tillsammans med den djupa insikten han har om företaget, våra produkter, kunder och anställda samt vår vision, gör honom till den rätta personen att leda oss framåt.
Styrelsen ser med stor förväntan på att arbeta tillsammans med Anders, och vi är övertygade om att hans ledarskap, strategiska tänkande och passion för FlexQubes framtid kommer att vara avgörande för att vi ska nå våra mål och leverera tillväxt och positiva resultat.
Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete och en positiv utveckling av FlexQube under Anders ledarskap.”
Anders Fogelberg kommenterar; ”Jag är tacksam för styrelsens förtroende och ser mycket fram emot att ta över ledarskapet i FlexQube. Vårt primära fokus blir att förstärka vår position på internlogistikmarknaden och arbeta hårt för att nå en långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vår produktportfölj är mer spännande än någonsin och vi har ett fantastiskt team av medarbetare som gör att jag känner mig mycket trygg med att kunna leverera på högt uppsatta mål framöver.”
Om FlexQube
FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 1000 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.
FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi levererar till några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.
För mer information, kontakta:
Styrelseordförande, Christian Thiel
christian.thiel@flexqube.com
+46 70 547 9090
Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com
Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 17 nov 2024, kl. 21:20 CET.
Marknadsnyheter
EQT fastställer hard cap för EQT Private Capital Asia:s BPEA IX till USD 14,5 miljarder
DENNA INFORMATION ÄR SÅDAN SOM EQT AB (PUBL) ÄR SKYLDIGT ATT OFFENTLIGGÖRA ENLIGT EU:S MARKNADSMISSBRUKSFÖRORDNING. INFORMATIONEN LÄMNADES, GENOM NEDANSTÅENDE KONTAKTPERSONS FÖRSORG, FÖR OFFENTLIGGÖRANDE KL. 18:00 CET 17 NOVEMBER 2024.
EQT har i dag fastställt en så kallad hard cap för kapitalåtaganden från investerare till EQT Private Capital Asia:s BPEA Private Equity Fund IX (“BPEA IX”) på USD 14,5 miljarder. En hard cap avser en övre gräns för kapitalåtaganden för en fond. Den slutliga storleken på fonden beror på resultatet av kapitalanskaffningsprocessen. Som tidigare meddelats har målet avseende storleken på fonden BPEA IX fastställts till USD 12,5 miljarder.
Kontakt
Olof Svensson, Head of Shareholder Relations, +46 72 989 09 15
EQT Press Office, press@eqtpartners.com, +46 8 506 55 334
Informationen häri utgör inte ett erbjudande att sälja, eller en anfordran om att lämna ett erbjudande att köpa, några värdepapper, och den får inte användas eller förlitas på i samband med något erbjudande eller någon anfordran. Varje erbjudande eller anfordran avseende BPEA IX kommer att ske endast genom ett konfidentiellt private placement-memorandum och dokument relaterade därtill som kommer att lämnas till kvalificerade investerare på konfidentiell basis i enlighet med tillämpliga lagar och regler. Informationen häri får inte publiceras eller distribueras till personer i USA. De värdepapper som hänvisas till häri har inte registrerats och kommer inte att registreras enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933 och får inte erbjudas eller säljas utan registrering därunder annat än i enlighet med ett tillämpligt undantag. Varje eventuellt erbjudande av värdepapper i USA skulle behöva ske genom en erbjudandehandling som skulle erhållas från emittenten eller dess agenter och innehålla detaljerad information om emittenten och dess befattningshavare, samt finansiell information. Värdepapperen får inte erbjudas eller säljas i USA utan registrering eller ett undantag från registrering.
Om EQT
EQT är en syftesdriven global investeringsorganisation som enbart fokuserar på strategier för aktivt ägande. Med ett nordiskt arv och ett globalt tankesätt har EQT ett track record av stabil och attraktiv avkastning inom flera geografiska områden, sektorer och strategier som sträcker tre årtionden. EQT har investeringsstrategier som täcker alla faser i ett företags utveckling, från start-up till mogna faser. EQT har EUR 246 miljarder i totalt förvaltat kapital (EUR 134 miljarder i avgiftsgenererande förvaltat kapital), inom två affärssegment – Private Capital och Real Assets.
Med rötterna i Wallenbergfamiljens entreprenöriella tankesätt och filosofi om långsiktigt ägande styrs EQT av ett antal djupt förankrade värderingar och en tydlig företagskultur. EQT förvaltar och rådger flera fonder och investeringsenheter som investerar över hela världen med målsättningen att framtidssäkra bolag, skapa attraktiv avkastning och ha en positiv påverkan med allt EQT gör.
EQT AB-koncernen avser EQT AB (publ) och dess direkta och indirekta dotterbolag, vilka inkluderar general partners och juridiska personer som rådger EQT-fonder samt EQT-fonders fondförvaltare. EQT har kontor i mer än 25 länder i Europa, Asien-Stillahavsområdet och Nordamerika och fler än 1 900 medarbetare.
Mer information: www.eqtgroup.com
Följ EQT på LinkedIn, X, YouTube och Instagram
Taggar:
Marknadsnyheter
Kungl. Örlogsmannasällskapets guld- och silvermedalj till förtjänta
Kungl. Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi, har tilldelat akademiens medalj i guld och silver till förtjänta. Medaljerna delades ut vid akademiens högtidssammanträde på Etnografiska museet fredagen den 15 november.
Kungl. Örlogsmannasällskapets guldmedalj (KÖGM) utdelas till individ inom eller utom akademien för synnerligen framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som medaljerades var: Kommendör Nils Bruzelius, kommendör Per Edling och kommendör Christer Hägg,
Kungl. Örlogsmannasällskapets silvermedalj (KÖSM) utdelas till individ inom eller utom akademien för framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som erhöll silvermedaljen var: Fanjunkare Jimmie Adamsson, kommendör Jonas Hård af Segerstad och 1:e arkivarie Tom Olsson.
Vid högtidssammanträdet erhöll även redaktören för Tidskrift i Sjöväsendet, TiS, kommendör Bo Rask, en gåva för sitt långvariga och aktiva arbete för akademien.
– Jag och Kungl. Örlogsmannasällskapet vill tacka alla medaljörer för deras mångåriga frivilliga och ideella arbete för akademiens syften och ändamål. De har alla, vid sidan om sina ordinarie arbeten och verksamheter, engagerat sig för och i akademiens verksamhet och skapat positiv effekt. Tack, säger konteramiral (PA) Odd Werin, ordförande för Kungl. Örlogsmannasällskapet.
För ytterligare information:
För bilder och koordination: Mårten Granberg, ledamot, Kungl. Örlogsmannasällskapet, tel. mobil. 070 7640100 eller
E-post: marten.granberg@koms.se
Besök även: www.koms.se
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke