Marknadsnyheter
Clavister ingår distributionsavtal med MoreTeq
må, apr 09, 2018 08:00 CET
Ny distributör i Nederländerna stärker Clavisters närvaro i Beneluxregionen inom Managed Security Service Providers (MSSP).
Örnsköldsvik, Sverige. Clavister, en ledande leverantör av nätverkssäkerhetslösningar annonserar att man tecknat distributionsavtal med MoreTeq, en Nederländsk distributör som kommer att erbjuda Clavisters lösningar till deras partners och kunder.
”Efter att ha arbetat med Clavister på den nederländska distributionskanalmarknaden under flera år känner vi väl till deras förstklassiga cybersäkerhetsprodukter och – tjänster. Det glädjer oss att få chansen att erbjuda Clavister som vår huvudleverantör. Vi är övertygade om att våra återförsäljare kommer uppleva att Clavister har utmärkta lösningar för deras kunder och vi förväntar oss en kraftfull affärsutveckling som distributör med dem som en viktig del av vår produktportfölj.”, säger Allard van Gelderen, CEO för MoreTeq IT Security Solutions and Service.
Resurseffektiviten hos Clavisters programvara framhävs av distributören; den egna källkoden gör att programvaran påverkas inte av vanliga och kända säkerhetsproblem, vilket är ett betydande mervärde för kunderna. Clavister erbjuder även antivirus-, autentiserings- och behörighetshanteringslösningar.
”Nederländerna har utvecklats till en intressant marknad för Clavister och nu med MoreTeq ombord, med deras goda kunskap om Clavister och vad vi har att erbjuda, förväntar vi oss en växande marknad. Speciellt ser vi fram emot att expandera våra affärer inom Managed Security Service Providers, en kundgrupp som teamet på Moreteq har stor erfarenhet av, säger Andreas Åsander, Vice President of Enterprise Sales på Clavister.
För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontakta:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com
Om Clavister
Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av ”Cloud”-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.
Marknadsnyheter
Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025
Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.
Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.
Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.
Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.
”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.
Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.
För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se
Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/
Marknadsnyheter
Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025
Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.
Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.
Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.
Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.
”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.
Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.
För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se
Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/
Marknadsnyheter
Resqunit AB Appoints New CFO, Effective February 1, 2025
Sandnes, 16 januari 2025 – Resqunit AB (publ) (”Bolaget” eller ”Resqunit”) (Nasdaq First North GM: RESQ) meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO.
Resqunit meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO från och med den 1. februari och ersätter Henning Johannessen, som har varit Bolagets CFO sedan mars 2022.Henning Johannessen tillträdde som CFO i mars 2022 och har spelat en avgörande roll i administrationen.
Philip Mayer har varit bolagets redovisningskonsult sedan uppstarten. Han tog en kandidatexamen vid Stockholms universitet 2010. Mayer är redovisningskonsult, och har lång erfarenhet av att arbeta som både bokförare och CFO.
Mayer tillträder rollen som Bolagets CFO från och med den 1. februari på ett management for hire-kontrakt genom sitt bolag Bright Accounting Sweden AB.
”I och med övergången till en helsvensk operativ struktur efter avvecklingen av det norska dotterbolaget blev det viktigt att ha en CFO med omfattande kompetens inom svensk redovisningspraxis. Efter ett nära samarbete med Philip under många år är vi övertygade om att hans kunskap och erfarenhet kommer att vara till stor nytta för Resqunit AB’s finansiella verksamhet”, säger Helge Trettø Olsen, VD för Resqunit AB
Certified Advisor
Corpura Fondkommission AB
For more information, please contact:
Helge Trettø Olsen, CEO, Resqunit AB
Email: helge@resqunit.com
Telefon: +47 901 68 908
RESQUNIT AB is a holding company that financed its subsidiary by raising capital and providing financial support for its operations, which focused on developing innovative equipment for the fishing industry. The subsidiary prior to its bankruptcy worked to reduce marine plastic pollution and ghost fishing – issues that critically affected all fishing nations.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke