Connect with us

Marknadsnyheter

Christian von Uthmanns anställning i Polygiene avslutas

Published

on

må, apr 09, 2018 16:50 CET

Polygiene och Christian von Uthmann har idag träffat en överenskommelse om att Christians von Uthmanns anställning i Polygiene avslutas med omedelbar verkan. Peter Sjösten, Chief Commercial Officer (CCO) som varit med och byggt upp Polygiene under de senaste 8 åren, kommer som tillförordnad ta över ansvaret för New Ventures Strategies. Förändringen gäller från dagens datum. 

Polygiene och Christian har idag överenskommit att Christian ska lämna sin position i bolaget med omedelbar verkan. Peter Sjösten, CCO för Polygiene som jag har ett mycket stort förtroende för, kommer utöver CCO-rollen att som tillförordnad ta över ansvaret för New Ventures Strategies. Peter har varit med i bolaget under många år och är en otroligt viktig spelare för resan framåt. Han är en lagspelare och har ett fantastiskt driv så jag känner mig väldigt trygg med den här förändringen” säger VD Ulrika Björk.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 april 2018 kl. 16.50 CET.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Om Polygiene
Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025

Published

on

By

Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.

Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.

Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.

Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.

”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.

Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se

Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025

Published

on

By

Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.

Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.

Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.

Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.

”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.

Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se

Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Resqunit AB Appoints New CFO, Effective February 1, 2025

Published

on

By

Sandnes, 16 januari 2025 – Resqunit AB (publ) (”Bolaget” eller ”Resqunit”) (Nasdaq First North GM: RESQ) meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO. 

Resqunit meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO från och med den 1. februari och ersätter Henning Johannessen, som har varit Bolagets CFO sedan mars 2022.Henning Johannessen tillträdde som CFO i mars 2022 och har spelat en avgörande roll i administrationen.

Philip Mayer har varit bolagets redovisningskonsult sedan uppstarten. Han tog en kandidatexamen vid Stockholms universitet 2010. Mayer är redovisningskonsult, och har lång erfarenhet av att arbeta som både bokförare och CFO.

Mayer tillträder rollen som Bolagets CFO från och med den 1. februari på ett management for hire-kontrakt genom sitt bolag Bright Accounting Sweden AB.
 
”I och med övergången till en helsvensk operativ struktur efter avvecklingen av det norska dotterbolaget blev det viktigt att ha en CFO med omfattande kompetens inom svensk redovisningspraxis. Efter ett nära samarbete med Philip under många år är vi övertygade om att hans kunskap och erfarenhet kommer att vara till stor nytta för Resqunit AB’s finansiella verksamhet”, säger Helge Trettø Olsen, VD för Resqunit AB

Certified Advisor 

Corpura Fondkommission AB

For more information, please contact: 

Helge Trettø Olsen, CEO, Resqunit AB 
Email: helge@resqunit.com 
Telefon: +47 901 68 908 

RESQUNIT AB is a holding company that financed its subsidiary by raising capital and providing financial support for its operations, which focused on developing innovative equipment for the fishing industry. The subsidiary prior to its bankruptcy worked to reduce marine plastic pollution and ghost fishing – issues that critically affected all fishing nations. 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.