Connect with us

Marknadsnyheter

Introducerar första djupdyket i BillerudKorsnäs Consumer Panel: ”Packaging Sustainability” för hjälpsamma varumärken

Published

on

on, apr 25, 2018 09:10 CET

Förpackningar är en tydlig kontaktpunkt med konsumenter, oavsett försäljningskanal, och därmed ett strategiskt verktyg för varumärken som stödjer människors ökande ambition att bli mer hållbarhetsorienterade i vardagliga handlingar och val. BillerudKorsnäs djupdyk Packaging Sustainability for Helpful Brands visar att varumärkesägare som tydligt gör det möjligt för konsumenter att agera mer hållbart är i hög global efterfrågan.

I BillerudKorsnäs Consumer Panel 2017 tilldelades högsta indexpoäng möjligheten för varumärken att särskilja sig genom packaging sustainability. Att ge konsumenter som vill agera mer hållbart tydliga fördelar. Exempelvis genom enklare återvinning, minskat livsmedelsavfall eller ett fördelaktigt andra och tredje användningsområde för förpackningar.

Dessa fördelar, om de kommuniceras, skulle vara kraftfulla för att visa att man är ett hjälpsamt varumärke. De långsiktiga vinnarna kommer att vara varumärken och företag som uppfattas som verkligt hjälpsamma – eftersom konsumenter (och B2B-kunder) då känner att de är en del av lösningen – inte problemet.

Ur innehållet:

  • Hjälpsamma varumärken – en nyckel till framgång
    Att vara hjälpsam är ett generellt, holistiskt synsätt i affärsmodellen som omfattar både varför och hur man gör affärer. Det handlar också om att arbeta nära kunderna – att lyssna, interagera och innovera för att underlätta för dem att agera på ett hållbart sätt.
  • Hjälpa konsumenten att bli en hjälte
    Om varumärkesägare och det stöd, inspiration och innovation som de kan ge för att underlätta för konsumenter att agera rätt.
  • Förpackningen som ett strategiskt verktyg
    Varumärkesägare som kan aktivera och engagera konsumenter, kommunicera förpackningens värde och funktionalitet och få konsumenterna att känna att deras beteende har en positiv inverkan, kommer att belönas genom preferens och lojalitet.
  • Förpackningen som en möjliggörare för hållbarhet
    Matavfall är högsta prioritet för konsumenter då de diskuterar globala utmaningarna som förpackningar kan hjälpa till att lösa i framtiden.
  • Förenkla återvinning
    Att förenkla återvinning och göra det lönsamt står högst upp på konsumenternas lista över drömresultat från framtida förpackningsinnovation.
  • Att gå längre än det uppenbara
    Konsumenter efterfrågar sann innovation – nya idéer som förändrar förpackningens roll i deras vardag.

Ladda ner rapporten, läs vår story om hur hjälpsamma varumärken har en stor möjlighet att vinna marknadsandelar och se vår videoserie om Packaging Sustainability på:
https://www.billerudkorsnas.se/media/nyheter/2018/packaging-sustainability-for-helpful-brands

Fler rapporter och trender om Packaging Sustainability på https://www.billerudkorsnas.se/trender

Om BillerudKorsnäs Consumer Panel
Undersökningen genomfördes online i maj 2017 av Syno International / Cint på uppdrag av BillerudKorsnäs. Ett representativt urval av 3 300 personer baserat på kön och ålder (18-65 år) deltog från 16 städer: Berlin, Delhi, Jakarta, Kairo, Karachi, Lagos, London, Los Angeles, Manila, Mexico City, Mumbai, New York, Paris, Shanghai, Stockholm och Tokyo. BillerudKorsnäs Consumer Panel och Packaging Sustainability Index är en återkommande serie av undersökningar för att ytterligare undersöka medborgares syn på packaging sustainability globalt och lokalt.

* Indexet som används i BillerudKorsnäs Consumer Panel är NPA (Net Positive Attitude) och beräknas som andelen konsumenter som svarar på de två mest positiva alternativen av sex, minskat med andelen konsumenter med de två mest negativa alternativen. Med ett genomsnitt på 54,1 NPA värderas Packaging Sustainability högt av vår panel som representerar megastäder runt om i världen. En megastad definieras av FN som ett storstadsområde med en total befolkning på mer än 10 miljoner människor. Vissa definitioner anger också en miniminivå för befolkningstäthet (minst 2000 personer / kvadratkilometer).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bernd Schmitz, Communications Manager, 070-931 40 50, bernd.schmitz@billerudkorsnas.com

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 300 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 22 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Filip Benković ansluter till AIK Fotboll

Published

on

By

AIK Fotboll är överens med den 27-årige kroatiske mittbacken Filip Benković om ett avtal som sträcker sig till och med den 31 december 2026. Benković kommer senast från spel med Trabzonspor i turkiska Süper Lig och har tidigare representerat bland annat GNK Dinamo Zagreb, Celtic FC och Udinese Calcio. Den 194 centimeter långe och högerfotade mittbacken ansluter till AIK på en fri transfer och är redan på plats med laget under det pågående träningslägret i spanska Benidorm.

Vi är glada över att ha Filip på plats. Med sin erfarenhet och sina egenskaper har han kapacitet att bli en framstående profil i AIK och i Allsvenskan, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.

Det är en otrolig känsla och ära att få representera en så stor och historisk klubb som AIK. Jag är en spelare som älskar att vinna och ser väldigt mycket fram emot att hjälpa klubben att ta hem titlar under de kommande åren. Jag är redo att vara med och träna hårt från start för att se till att vara med och bidra på planen när säsongen startar i mitten av februari, säger Filip Benković.

För en längre faktapresentation av Filip Benković, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.

För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ensamhet ökar risken för depression

Published

on

By

En ny studie i Frontiers in Psychiatry visar att bo ensam ökar risken för depression med 42 %. Social isolering bidrar till ensamhet och minskat stöd, vilket påverkar både mental och fysisk hälsa negativt. Riskerna är större för män, äldre och de som bor på landsbygden.

Lyckligtvis finns lösningar. Psykologiska behandlingar, mediciner och självhjälpsstrategier, som att adoptera husdjur eller stärka livsmeningen, kan minska isoleringen. Forskningen understryker vikten av att motverka ensamhet för att främja välmående och livskvalitet.

Källa: psychologytoday.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fiskrestaurang och taproom öppnar i Wihlborgsfastighet i Dockan i Malmö

Published

on

By

Restaurang- och foodtruckverksamheten Fisky Business öppnar nytt i Dockporten 1 med utsikt över marinan i Dockan. Etableringen görs i samarbete med det skånska bryggeriet Perfectly Squared Brewing som kommer att ha ett taproom på våningen ovanför restaurangen. ”Ett vardagsrum i Dockan”, säger krogprofilerna bakom satsningen.

Fisky Business började som ett pop-up kök på Malmöfestivalen 2014 som sedan utvecklades till en MSC-certifierad foodtruck. Idag driver grundarna Hannes Kindeberg och Sofia Lindmark foodtruckverksamhet samt Hanö hamnkrog och Vandrarhemmet Hanö i Blekinge skärgård.

Den nya restaurangen ”Fisky Business Dockan”, som öppnar preliminärt i mars, rymmer totalt cirka 170 sittplatser och uteservering. I restaurangdelen på bottenvåningen kommer det att serveras olika fiskrätter och öl från Perfectly Squared Brewing. På våningen ovanför blir det taproom med möjlighet att beställa mat från restaurangen.

Perfectly Squared Brewing grundades 2019 och drivs av Loa Ahlqvist och Glenn Pålsson. Under 2024 öppnade de ett taproom i Vellinge där de även driver Vellinge Bryggeri.  

Under sommaren flyttar det globala sport- och fritidsföretaget Thule Group in i fastigheten. 

– Med Fisky Business Dockan vill vi skapa ett vardagsrum i Dockan som kan användas till många olika ändamål. Det blir en avslappnad, casual miljö med fokus på klassiska fiskrätter som fish and chips, musslor, fisksoppa, sill och helstekta spättor, säger Hannes Kindeberg på Fisky Business.

– Vi älskar hantverksöl och samarbetet med Perfectly Squared Brewing passar oss perfekt. Dagtid kan ovanvåningen användas till privata bokningar, konferenser och andra happenings och på kvällarna blir vi ett taproom, säger Sofia Lindmark på Fisky Business.

– Vi får nu en rejäl yta på bästa läge i Dockan med goda förutsättningar för mat- och dryckesupplevelser, kreativitet och umgänge i en varm och avslappnad miljö. Här får vi möjlighet att träffa konsumenten, få direkt feedback och bygga relationer. Fisky Business är helt rätt partner för oss och en lite annan kombination menymässigt än vad som annars är vanligt när det kommer till öl, säger Glenn Pålsson på Perfectly Squared Brewing.

– Fisky Business blir med sitt koncept ett friskt inslag i Dockan och ett fint komplement till de restauranger som finns i området idag. Kombinationen mat och öl är något som många efterfrågar och bidrar till det havs- och citynära Dockans gemyt, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Peter Olsson, regionchef, 040-690 57 62

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 58 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 4,6 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.