Connect with us

Marknadsnyheter

Stockmanns Galna Dagar-kampanj lyckades utomordentligt – nätbutiken fortsatte sin hisnande tillväxt

Published

on

fr, apr 27, 2018 07:00 CET

STOCKMANN Oyj Abp, Pressmeddelande 27.4.2018 kl. 8.00 EET

Finlands kändaste försäljningskampanj inom detaljhandeln, Stockmanns Galna Dagar, hölls i varuhusen och nätbutiken den 11–15 april 2018. Kampanjen lyckades utomordentligt, och uppnådde en ypperlig tillväxt såväl i varuhusen som i nätbutiken.

Försäljningsutvecklingen var god i varuhusen i Finland och i Baltikum samt i nätbutiken. Hela kampanjens försäljning ökade med 4 % jämfört med året innan. Försäljningen i Finland ökade med 4 % och försäljningen i Baltikum med 5 %. Av varuhusen uppnådde Tallinnvaruhuset den bästa försäljningsutvecklingen. Av produktområdena ökade hem och kosmetik mest. Hela kampanjens stjärna var ändå Galna Dagar-nätbutiken som slog alla tidigare försäljningsrekord. Nätbutiken ökade med hela 19 % jämfört med våren året innan.

”Vi har en intensiv femdagars försäljningskampanj bakom oss, som lyckades utomordentligt. Till varuhusen och nätbutiken kom varje dag en stor mängd nya och eftertraktade produkter till försäljning, vår marknadsföring lyckades utmärkt och dessutom fungerade varuhusen och nätbutikens samarbete problemfritt under hela kampanjen. En vecka innan kampanjen hölls, vann Galna Dagar-nätbutiken första pris i kategorin Bästa nätbutiken i tävlingen Grand One 2018, och nu infriade nätbutiken löftet med sin fina försäljningstillväxt”, säger Maiju Niskanen, som ansvarar för Stockmanns varuhusfunktioner.

Galna Dagar-kampanjens framgångsfaktor är en ständig förnyelse
Stockmanns Galna Dagar-kampanj samlar varje gång hundratusentals kunder att göra galet billiga märkesinköp. Kampanjen är en sällsynt lång framgångshistoria, som fortsättningsvis intresserar och lockar kunder till den gula stämningen i varuhuset och nätbutiken. En av framgångsfaktorerna i den redan över trettioåriga kampanjen är en ständig förnyelse. Denna gång hämtades många nya varumärken till kampanjen, och First- och Exclusive-stamkunderna fick inleda shoppandet tidigare på morgonen.

Nätbutiken är Stockmanns snabbast växande försäljningskanal. Galna Dagar-nätbutiken steg redan i fjol till kampanjens näst största försäljningsenhet efter varuhuset i Helsingfors centrum. Till nätbutikens inköpskorgar klickades under vårkampanjens fem dagar närapå 60 000 beställningar, som bäst med en hastighet på ca 2 000 produkter i sekunden. Att öka näthandeln och stärka flerkanaligheten är en central del i Stockmanns pågående digiacceleration.

Ytterligare information:
Maiju Niskanen, direktör för varuhusfunktioner, tel. 09 121 5312
Anna Salmi, direktör för kundrelationer (CCO), tel. 09 121 9459

STOCKMANN Oyj Abp

Anna Bjarland
Head of Communications

Distribution:
Centrala massmedia

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktie­r i Synsam under den 13 januari, 2025 – 17 januari, 2025 (vecka 3)

Published

on

By

Synsam AB (publ) (LEI-kod: 5493000TMEGW9DHNOQ70) (”Synsam” eller ”Bolaget”) har under den 13 januari 2025 till den 17 januari 2025 återköpt sammanlagt 225 000 egna aktie­r (ISIN-kod: SE0016829709) inom ramen för det återköpsprogram som initierats av Synsams styrelse i syfte att justera Bolagets kapitalstruktur.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 160 MSEK som Synsam tillkännagav den 19 november 2024 och som löper under perioden 22 november 2024 och fram till dagen för årsstämman 2025. Återköpsprogrammet genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att justera Bolagets kapitalstruktur genom att minska aktie­kapitalet.

Aktie­r i Synsam har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
2025-01-13 45 000 45,104137  2 029 686
2025-01-14 45 000 45,729894  2 057 845
2025-01-15 45 000 45,558324  2 050 125
2025-01-16 45 000 46,152273  2 076 852
2025-01-17 45 000 46,226756  2 080 204

Samtliga återköp har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie Investment Bank AB (publ) för Synsams räkning. Efter ovanstående återköp uppgår Synsams innehav av egna aktie­r per den 17 januari 2025 till 3 756 252 aktie­r. Det totala antalet utestående aktie­r i Synsam är 150 000 000.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Hedblom, CFO Synsam Group
E-post: per.hedblom@synsam.com
Tel: 08-619 28 60
Hemsida: www.synsamgroup.com

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 6,3 miljarder SEK (rullande 12 månader till september 2024) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från Nordiskas extra bolagsstämma den 20 januari 2025

Published

on

By

Nordiska Kreditmarknads­aktiebolaget (publ) har idag, den 20 januari 2025, hållit extra bolagsstämma. Nedan sammanfattas de viktigaste besluten från stämman.

Bolagsordning

Vid stämman beslöts att anta framlagd bolagsordning, innefattande bl.a. byte av företagsnamn till Bankaktiebolaget Nordiska (publ) och ny verksamhetsbeskrivning med anledning av beviljad bankverksamhet.

*  *  *  *  *

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Gellbäck, VD

mikael.gellback@nordiska.se

08-23 28 00

Om Nordiska

Nordiska är en bank som tillhandahåller innovativa finansiella produkter för både företag och konsumenter. Nordiska Embedded är en plattform för inbyggda finansiella tjänster där Nordiska erbjuder sparande, lån eller betalningstjänster, antingen under eget varumärke eller genom partners. Nordiska tillhandahåller även företags- och fastighetsfinansiering samt hållbart sparande med statlig insättningsgaranti.
Mer information finns på Nordiska’s­ webbplats,www.nordiska.com.

20 januari 2025 klockan 18:00

Continue Reading

Marknadsnyheter

Blick Global Group AB tillträder aktierna i Klarna Group Plc.

Published

on

By

Blick Global Group AB (publ) (”Blick” eller ”Bolaget”) meddelar idag, den 20 Januari 2024, att Bolaget har tillträtt aktierna i Klarna Group plc. i enlighet med vad som offentliggjordes i pressmeddelande den 4e November 2024.

Bolaget ingick avtal gällande förvärv av aktier i Klarna den 3e November 2024. Köpeskillingen uppgår till cirka 2 MSEK och har erlagts från befintlig kassa. Klarna har nu godkänt transaktionen och övriga aktieägare i Klarna har i och med Klarnas godkännande avstått från sin förköpsrätt. Bolaget har därmed tillträtt aktierna och affären är klar.

Klarna är ett svenskt fintechbolag som grundades 2005. Företaget ombesörjer betalningar för e-handelsföretag, där köpare får varan först och betalar i efterhand.

“Förvärvet av aktierna i Klarna är ett viktigt steg i vår strategi att stärka Blick Global Group AB position inom fintech-sektorn och skapa långsiktigt värde för våra aktieägare. Klarna är ett välrenommerat bolag med en stark marknadsposition och innovativa lösningar, och vi ser fram emot att följa tillväxten och utvecklingen.”, säger VD Johannes Eriksson.
 

För ytterligare information kontakta:

Johannes Eriksson, VD Blick Global Group AB (publ)
info@blickglobal.com
+46 732-511 186

Blick Global Group AB (publ)
Box 5312
114 34 Stockholm

 

Blick Global Group är ett investmentbolag noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.