Marknadsnyheter
Rapport från årsstämman 2018
må, maj 07, 2018 18:00 CET
Pressmeddelande den 7 maj 2018
Stämman, som leddes av Håvard Grjotheim, beslöt:
- Att fastställa årsredovisningen för 2017
- Att fastställa en utdelning på 1,4 mkr till preferensaktier och ingen utdelning till stamaktier. Avstämningsdag är tisdagen den 15 maj 2018
- Att bevilja styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2017
- Att för verksamhetsåret 2018 fastställa styrelsen arvode, såsom angivits i kallelsen, med 100 000 kronor per ledamot, så även för styrelsens ordförande
- Att till revisor för tiden intill dess att årsstämman 2019 hållits utse: Ernst Young med huvudansvarig revisor Gunilla Andersson och att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning inom ramen för offert
- Att till styrelseledamöter för tiden intill dess att årsstämman 2019 hållits utse: Odd Rune Austgulen , Håvard Grjotheim, Carina Heilborn och Pär Nilsson (samtliga omval)
- Att utse Odd Rune Austgulen till styrelsens ordförande
- Att godkänna styrelsens i kallelsen lämnade ersättningsförslag till ledande befattningshavare
- Att utse valberedning representerande de tre till röstetalet största aktieägarna i bolaget
Protokoll från stämman kommer att finnas tillgängligt på bolagets hemsida så snart det föreligger i justerat skick.
Styrelsen
För ytterligare information vänligen kontakta:
Håvard Grjotheim, Vd ScandBook Holding AB, telefon +47 908 28 564, havard.grjotheim@gmail.com
Denna information är sådan information som ScandBook Hodling AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7maj 2018 kl. 18:00 CET.
Om ScandBook
Koncernen består av moderbolaget ScandBook Holding AB samt dotterbolagen ScandBook AB i Falun och ScandBook UAB i Klaipeda Litauen, där moderbolaget bedriver koncernadministrativa uppgifter. ScandBook producerar böcker, främst skönlitteratur i hårdband- mjukband- och pocketutförande. Bolagen fokuserar på svartvitt tryck och tryckningen sker både digitalt och i offset. Utöver böcker erbjuder
ScandBook specialeffekter och ytbehandlingar av trycksaker samt bokdisplayer. Vi kan genomföra samtliga moment i tillverkningen internt. Med andra ord kontrollerar vi kedjan ifrån sättning och pappersval till slutkvalitet på den färdiga produkten. Detta är en stor konkurrensfördel då det innebär korta ledtider och kostnadsbesparingar för våra kunder.
Affärside: ScandBook skall skapa god lönsamhet genom att vara kundens förstaval som samarbetspartner vid produktion av böcker.
Vision: ScandBooks vision är att utvecklas till en integrerad leverantör som tar ett helhetsgrepp om bokförlagens samtliga behov för tillverkning och distribution av böcker.
ScandBooks aktie är noterad på Nasdaq First North med kortnamnet SBOK. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information om bolaget finns på www.scandbook.se
Marknadsnyheter
Inbjudan till presentation av ITABs bokslutskommuniké 2024
ITAB Shop Concept AB (publ) (“ITAB”) publicerar sin bokslutskommuniké för 2024 på fredagen den 7 februari 2025 kl. 07:00 CET. Med anledning av detta bjuder ITAB härmed in till en webbsänd telefonkonferens där VD & koncernchef Andréas Elgaard och CFO Ulrika Bergmo Sköld presenterar rapporten samt besvarar efterföljande frågor.
DATUM: Fredag den 7 februari 2025
TID: Kl. 10:30 CET
WEBBSÄNDNING: För att ta del av presentationen och delta via webbsändningen – gå in på nedan webblänk. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.
https://itab-shop-concept.events.inderes.com/q4-report-2024
TELEFONKONFERENS: För att delta i telefonkonferensen görs registrering via nedan webblänk. Efter registreringen erhålls ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.inderes.com/teleconference/?id=5007383
SPRÅK: Engelska
Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på ITABs webbplats itabgroup.com (under sektionen: Investerare/Finansiella rapporter & presentationer) cirka en timme innan presentationen börjar. En inspelad version av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig på webbplatsen efter presentationen.
Jönköping den 22 januari 2025
ITAB Shop Concept AB (publ)
Informationen lämnades för offentliggörande den 22 januari 2025 kl. 11:00 CET.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mats Karlqvist, Head of Investor Relations
Telefon: 070-660 31 32
ITAB Shop Concept AB (publ), Box 9054, SE-550 09 Jönköping, Sweden
itab.com, itabgroup.com
På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,4 miljarder SEK per år och har cirka 2 500 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
Marknadsnyheter
Humana erhåller slutligt konkurrensgodkännande för avyttringen av äldreboenden i Finland
Den 23 maj 2024 meddelade Humana att Humana Finland ingått avtal om att avyttra 21 äldreboenden till Mehiläinen Oy. Humana har nu erhållit slutligt godkännande från konkurrensmyndigheten i Finland. Transaktionen förväntas slutföras och exkluderas från Humanas räkenskaper från och med den 3 februari 2025.
Godkännandet från konkurrensmyndigheten förutsätter att Humana avyttrar en av de 21 enheterna till tredje part. Slutligt godkännande har erhållits efter att Humana ingått avtal med Esperi Care om avyttring av en enhet. Total köpeskilling uppgår oförändrat till 25 miljoner euro.
Verksamheten sysselsätter cirka 430 heltidsanställda och betjänar omkring 500 klienter. Under 2023 redovisades helårsintäkter om 36,4 miljoner euro, med ett rapporterat rörelseresultat om 2,7 miljoner euro, inklusive allokerade omkostnader.
För mer information, vänligen kontakta:
Nathalie Boulas Nilsson, vd och koncernchef Humana, 0705-28 19 51, nathalie.boulas.nilsson@humana.se
Ewelina Pettersson, IR-ansvarig, 0730-74 79 12, ewelina.pettersson@humana.se
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/
Marknadsnyheter
Appspotr AB publicerar verksamhetsuppdatering
Appspotr AB (”Bolaget”) meddelar att det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan. Bolaget har implementerat en ny ledning och styrelse. Appspotr AB genomför också ytterligare kostnadseffektiviseringar.
- Det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan med fokus på due diligence.
- Den nya ledningen och delvis nya styrelsen är nu är fullt implementerad.
- Ledningen är rekryterad av de nya ägarna som tillkom genom företrädesemissionen och genom förvärvet av Adligo.
- Bolaget genomför kostnadseffektiviseringar i verksamheten kopplat till low code-plattformen A3 och bolagets dotterbolag på Sri Lanka, effektiviseringarna förväntas inte ha någon påverkan på ARR.
- Bolaget uppger vidare att man fortsätter arbetet med ytterligare kostnadsåtgärder, vilka förväntas minska den totala kostnadsmassan kopplade till A3 och Sri Lanka med cirka 2 MSEK per år. Full effekt av åtgärderna förväntas uppnås under det andra kvartalet 2025.
Kommentar från Appsotrs VD Oscar Carling
” Det potentiella förvärvet av Krobier markerar en ny era för Appspotr, där vi kombinerar styrkor för att driva innovation och tillväxt. Genom att implementera strategiska kostnadseffektiviseringar skapar vi en mer hållbar och lönsam verksamhet. Vår målsättning är att minska de operationella kostnaderna vilket stärker vårt engagemang för ekonomisk hållbarhet och ger oss resurser att investera i framtida möjligheter. Vi är övertygade om att dessa åtgärder inte bara gynnar vårat resultat utan också våra kunder, partner och aktieägare.”
För ytterligare information, kontakta:
Oscar Carling, VD Appspotr AB (publ)
Mobil: +46 031 82 27 00
E-post: info@appspotr.com
Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.
Om Appspotr
Appspotr är en koncern som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för att effektivisera digital utveckling och affärsprocesser. Med Low Code-plattformen Appspotr 3 kan användare utan kodkunskaper skapa och publicera mobilapplikationer. Kunder kan även beställa skräddarsydda appar från Appspotr. Bland kunderna finns företag i privat- och offentlig sektor.
Koncernen inkluderar två dotterbolag. Adligo AB i Stockholm, som säljer digitala verktyg för att effektivisera HR-processer och erbjuder konsulttjänster för produkt- och affärsutveckling, samt Appspotr South Asia Ltd i Colombo, Sri Lanka, som är specialiserat på IT-utveckling.
Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke