Connect with us

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämman 2018 i 24SevenOffice Scandinavia AB (publ)

Published

on

ti, maj 08, 2018 16:16 CET

24SevenOffice Scandinavia AB (publ), org nr 559120-8870, har hållit årsstämma tirsdagen den 8 maj 2018. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades vid stämman.

Årsstämman beslutade att fastställa den framlagda resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 2017.

Årsstämman beslutade Beslutades att disponera bolagets vinst i enlighet med den fastställda balansräkningen.

Årsstämman beslutade att bevilja styrelsens ledamöter och den verkställande direktören ansvarsfrihet för det gångna räkenskapsåret.

Årsstämman beslutade att arvode ska utgå till styrelsens ordförande med 100 000 kr och med 65 000 kr vardera till styrelsens övriga ledamöter.

Årsstämman beslutade att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade att styrelsen, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, ska bestå av fyra (4) ledamöter utan suppleanter och att antalet revisorer ska uppgå till en (1).

Årsstämman beslutade att, för tiden intill nästa årsstämma, utse Karl-Anders Grønland (ordf.), Ståle Risa, Madeleine Lindblom och Henrik Vilselius (samtliga omval) till styrelseledamöter. Beslutades omval av revisorsfirman Deloitte AB.

I enlighet med styrelsens förslag beslutade årsstämman att bemyndiga styrelsen att, intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas föresträdesrätt, besluta om nyemission av högst 5 000 000 aktier. Årsstämman beslutade vidare att bemyndiga styrelsen att besluta om att nyemission ska kunna ske mot apport, kvittning eller förenas med andra villkor i enlighet med aktiebolagslagen.

Protokoll vid årsstämma 2018 24SO Scandinavia AB

För ytterligare information, kontakta:

Vd, Ståle Risa
Tel: +47 922 35 847nd
E-post: str@24SevenOffice.com

Om 24SevenOffice

24SevenOffice är verksamma på den nordiska marknaden och har sedan 2002 levererat affärssystem till små och medelstora företag med molnbaserade lösningar. Systemet används av över 28 000 bolag, med bland annat PwC och KPMG som redovisningspartners. Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhandahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. I dag innehåller affärssystemet bland annat moduler for redovisning, CRM, fakturering, logistik, projektstyrning och tidredovisning, allt integrerat i en lösning.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Munters rapport för fjärde kvartalet och helåret 2024

Published

on

By

Den 5 februari klockan 7.30 CET släpper Munters sin helårsrapport för 2024.

Media, investerare och analytiker är samma dag inbjudna till presentationen av rapporten klockan 9.00 CET. Då presenterar VD, Klas Forsström tillsammans med CFO, Katharina Fischer rapporten i en webcast/telefonkonferens.

 

Webcast:

Om du önskar delta via webcast, gå in på nedan länk. Via webcasten finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.

https://ir.financialhearings.com/munters-q4-report-2024

Telefonkonferens:

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor. 

https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50050326

 

För mer information:

Investerare och analytiker

Line Dovärn, Head of Investor Relations
E-mail: line.dovarn@munters.com, Telefon: +46 (0)730 488 444

Media

Daniel Frykholm, VP External Relations & Internal Communications

E-mail: daniel.frykholm@munters.com, Telefon: +46 (0)702 067 786

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av bokslutskommuniké 2024

Published

on

By

Nobias bokslutskommuniké för 2024 publiceras tisdagen den 4 februari kl. 08:30 CET.

Samma dag kl. 10:00 CET hålls en webbsänd telefonkonferens då Kristoffer Ljungfelt, VD och koncernchef, samt finansdirektören Henrik Skogsfors presenterar rapporten och svarar på frågor.

För att lyssna på webbsändningen:
https://edge.media-server.com/mmc/p/rj5hm933

För att delta per telefon, och därmed ha möjlighet att ställa frågor:

1. Registrera dig före konferensen med hjälp av länken nedan. Vid registrering förses varje deltagare med ett deltagaruppringningsnummer och en unik personlig PIN-kod:

https://register.vevent.com/register/BI4bf99c1cc2fb481d9d260d0056ae08c1

2. Under de 10 minuterna före samtalets starttid, använd deltagarnumren och din unika personliga PIN-kod som du fick i e-postmeddelandet vid registreringstillfället. Alternativt kan deltagarna använda ”ring mig”-funktionen i stället för att slå närmaste uppringningsnummer.

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på www.nobia.com/ir innan konferensen börjar.

För ytterligare information:
Tobias Norrby
Chef Investor Relations
+46 706 647335
tobias.norrby@nobia.com

För ytterligare information:
Tobias Norrby, Chef Investor Relations
+46 706 647335
tobias.norrby@nobia.com

Nobia utvecklar och säljer kök genom ett antal starka varumärken i Europa, däribland Magnet i Storbritannien, HTH, Norema, Sigdal, Invita, Superfront och Marbodal i Skandinavien samt Novart i Finland. Nobia skapar lönsamhet genom att kombinera skalfördelar med attraktiva kökserbjudanden. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare och en omsättning om cirka 11 miljarder kronor. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm under kortnamnet NOBI. Webbplats: www.nobia.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stendörren tecknar tioårigt hyresavtal om 5 000 kvadratmeter med ny kund i Enköping

Published

on

By

Pressmeddelande

22 januari 2025

Stendörren Fastigheter AB (publ) har tecknat ett hyresavtal med Duvner Bil AB avseende lokaler i fastigheten Stenvreten 6:1 i Enköping. Avtalet omfattar lokaler om cirka 5 000 kvadratmeter och har en löptid på 10 år med tillträde i mars 2025.

”Vi är glada att välkomna Duvner Bil till Stendörren och ser fram emot att kunna bidra till deras verksamhet genom våra lokaler. Uthyrningen visar på att det alltid finns en efterfrågan på strategiska lägen och att hyresmarknaden fortsätter att röra sig åt rätt håll”, säger Anders Nilsson, Förvaltningschef på Stendörren.

”Vi ser fram emot att etablera vår bilförsäljningsverksamhet hos Stendörren. Lokalerna är perfekta för våra behov och det fördelaktiga läget intill E18 ger oss utmärkta förutsättningar för att nå våra kunder”, säger Johan Duvner på Duvner Bil AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Nilsson, Förvaltningschef, 076-881 40 75 eller anders.nilsson@stendorren.se 

Stendörren Fastigheter AB (publ)

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett expansivt fastighetsbolag inom logistik, lager och lätt industri i nordiska tillväxtregioner. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Affärsidén är att skapa lönsam tillväxt i substansvärde. Det åstadkommer bolaget genom värdeskapande förvärv, genom att tillvarata den positiva hyrestillväxten som följer av urbaniseringen av storstadsregioner samt genom utveckling av befintliga tillgångar, inklusive bolagets omfattande och unika byggrättsportfölj.

För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ), se: www.stendorren.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.