Connect with us

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämma 2018 i Genesis IT AB (publ)

Published

on

on, maj 09, 2018 15:53 CET

Vid årsstämma i Genesis IT AB (publ) idag, den 9 maj 2018, fastställdes moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för 2017. Vidare beviljades ansvarsfrihet för styrelse och VD avseende räkenskapsåret 2017. Vid årsstämman fattades även följande beslut.

Utdelning

På begäran av aktieägare representerande cirka 12,85 % av aktierna i bolaget beslutade årsstämman om minoritetsutdelning om 0,47 kronor per aktie. Som avstämningsdag för utdelningen fastställdes den 16 maj 2018.


Val av styrelse och revisor samt arvoden

Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem ordinarie ledamöter och två suppleanter. Till ledamöter av styrelsen omvaldes Anna Flink, Tommy Flink, Mikael Hjorth, Bert Larsson och Rick Abrahamsson, Anna Flink omvaldes till styrelseordförande. Patrik Liljegren och Folke Stenvall omvaldes som suppleanter.

Styrelsearvode för tiden intill slutet av nästa årsstämma ska utgå med 150 000 kr till styrelsens ordförande och med 50 000 kr till var och en av de övriga styrelseledamöterna som inte är anställda i bolaget.

Öhrlings PricewaterhouseCoopers omvaldes som revisor med Ulrika Öhlund som huvudansvarig revisor. Arvode till revisorn beslutades utgå löpande i enlighet med godkänd räkning.


För ytterligare information, vänligen kontakta:

Genesis IT AB (publ)

Patrik Liljegren, Informationschef

E-post: ir@genesis.se

Tel: 010 27 27 311


Om Genesis IT AB
Genesis IT är en av Sveriges ledande leverantörer av molnbaserade affärssystem, tjänster och IT-driftslösningar. Genesis ITs egenutvecklade plattform möjliggör innovativ, tillförlitlig och kostnadseffektiv IT-hantering. Bolagets huvudprodukt, iFenix, är ett komplett abonnemangsbaserat affärssystem för branscher med kedjestruktur eller ett stort butiksnät, och erbjuder bland annat integrerad e-handelslösning och specifik funktionalitet mellan huvudkontor och butik. Genesis IT grundades 1998, har cirka 40 anställda och huvudkontor i Luleå samt försäljningskontor i Stockholm.

För ytterligare information om Genesis IT besök www.genesis.se


Genesis IT AB

Norrsågsvägen 41, 972 54 LULEÅ

Hemvärnsgatan 9, 171 54 SOLNA

Tel 010 27 27 200, E-post info@genesis.se, Internet www.genesis.se


Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av ITABs bokslutskommuniké 2024

Published

on

By

ITAB Shop Concept AB (publ) (“ITAB”) publicerar sin bokslutskommuniké för 2024 på fredagen den 7 februari 2025 kl. 07:00 CET. Med anledning av detta bjuder ITAB härmed in till en webbsänd telefonkonferens där VD & koncernchef Andréas Elgaard och CFO Ulrika Bergmo Sköld presenterar rapporten samt besvarar efterföljande frågor.

DATUM: Fredag den 7 februari 2025

TID: Kl. 10:30 CET

WEBBSÄNDNING: För att ta del av presentationen och delta via webbsändningen – gå in på nedan webblänk. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.
https://itab-shop-concept.events.inderes.com/q4-report-2024

TELEFONKONFERENS: För att delta i telefonkonferensen görs registrering via nedan webblänk. Efter registreringen erhålls ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.inderes.com/teleconference/?id=5007383

SPRÅK: Engelska

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på ITABs webbplats itabgroup.com (under sektionen: Investerare/Finansiella rapporter & presentationer) cirka en timme innan presentationen börjar. En inspelad version av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig på webbplatsen efter presentationen.

Jönköping den 22 januari 2025

ITAB Shop Concept AB (publ)

 

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 januari 2025 kl. 11:00 CET.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mats Karlqvist, Head of Investor Relations
Telefon: 070-660 31 32

ITAB Shop Concept AB (publ), Box 9054, SE-550 09 Jönköping, Sweden
itab.com, itabgroup.com

På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,4 miljarder SEK per år och har cirka 2 500 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Humana erhåller slutligt konkurrensgodkännande för avyttringen av äldreboenden i Finland

Published

on

By

Den 23 maj 2024 meddelade Humana att Humana Finland ingått avtal om att avyttra 21 äldreboenden till Mehiläinen Oy. Humana har nu erhållit slutligt godkännande från konkurrensmyndigheten i Finland. Transaktionen förväntas slutföras och exkluderas från Humanas räkenskaper från och med den 3 februari 2025.

Godkännandet från konkurrensmyndigheten förutsätter att Humana avyttrar en av de 21 enheterna till tredje part. Slutligt godkännande har erhållits efter att Humana ingått avtal med Esperi Care om avyttring av en enhet. Total köpeskilling uppgår oförändrat till 25 miljoner euro.

Verksamheten sysselsätter cirka 430 heltidsanställda och betjänar omkring 500 klienter. Under 2023 redovisades helårsintäkter om 36,4 miljoner euro, med ett rapporterat rörelseresultat om 2,7 miljoner euro, inklusive allokerade omkostnader.

För mer information, vänligen kontakta:
 

Nathalie Boulas Nilsson, vd och koncernchef Humana, 0705-28 19 51, nathalie.boulas.nilsson@humana.se

Ewelina Pettersson, IR-ansvarig, 0730-74 79 12, ewelina.pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Appspotr AB publicerar verksamhetsuppdatering

Published

on

By

Appspotr AB (”Bolaget”) meddelar att det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan. Bolaget har implementerat en ny ledning och styrelse. Appspotr AB genomför också ytterligare kostnadseffektiviseringar.

  • Det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan med fokus på due diligence.
  • Den nya ledningen och delvis nya styrelsen är nu är fullt implementerad.
  • Ledningen är rekryterad av de nya ägarna som tillkom genom företrädesemissionen och genom förvärvet av Adligo.
  • Bolaget genomför kostnadseffektiviseringar i verksamheten kopplat till low code-plattformen A3 och bolagets dotterbolag på Sri Lanka, effektiviseringarna förväntas inte ha någon påverkan på ARR.
  • Bolaget uppger vidare att man fortsätter arbetet med ytterligare kostnadsåtgärder, vilka förväntas minska den totala kostnadsmassan kopplade till A3 och Sri Lanka med cirka 2 MSEK per år. Full effekt av åtgärderna förväntas uppnås under det andra kvartalet 2025.

Kommentar från Appsotrs VD Oscar Carling

” Det potentiella förvärvet av Krobier markerar en ny era för Appspotr, där vi kombinerar styrkor för att driva innovation och tillväxt. Genom att implementera strategiska kostnadseffektiviseringar skapar vi en mer hållbar och lönsam verksamhet. Vår målsättning är att minska de operationella kostnaderna vilket stärker vårt engagemang för ekonomisk hållbarhet och ger oss resurser att investera i framtida möjligheter. Vi är övertygade om att dessa åtgärder inte bara gynnar vårat resultat utan också våra kunder, partner och aktieägare.”

För ytterligare information, kontakta:
Oscar Carling, VD Appspotr AB (publ)
Mobil: +46 031 82 27 00
E-post: info@appspotr.com

Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.

Om Appspotr
Appspotr är en koncern som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för att effektivisera digital utveckling och affärsprocesser. Med Low Code-plattformen Appspotr 3 kan användare utan kodkunskaper skapa och publicera mobilapplikationer. Kunder kan även beställa skräddarsydda appar från Appspotr. Bland kunderna finns företag i privat- och offentlig sektor.

Koncernen inkluderar två dotterbolag. Adligo AB i Stockholm, som säljer digitala verktyg för att effektivisera HR-processer och erbjuder konsulttjänster för produkt- och affärsutveckling, samt Appspotr South Asia Ltd i Colombo, Sri Lanka, som är specialiserat på IT-utveckling.

Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.