Connect with us

Marknadsnyheter

Låga förhoppningar bland svenska fans inför fotbolls-VM

Published

on

to, maj 17, 2018 09:49 CET

Efter en nära mirakulös insats i VM-kvalet säkrade Sverige till slut en plats i Ryssland och om drygt en månad är det avspark. Men förhoppningarna inför fotbolls-VM verkar vara låga bland de svenska fansen. Färsk statistik från eBeach.se visar ett stort uppsving i antal sökningar på solresor direkt efter gruppspelet. Något som indikerar att många tror på ett tidigt avslut för det svenska landslaget.

Fotboll är något som förenar oss svenskar och snart är det dags att samlas för att heja fram våra hjältar under VM. Något som många verkar föredra att göra på hemmaplan. Ny sökstatistik från eBeach.se visar nämligen att intresset för att åka iväg på solresor ökar markant direkt efter Sveriges gruppspel. Detta indikerar också att svenskarna dessvärre väntar sig ett tidigt VM-avslut för Granqvist, Durmaz, Berg och gänget. Sökningar på resor med avresedatum två dagar efter Sveriges sista gruppspelsmatch den 30 juni är hela 39 procent fler jämfört med den 18 juni. Dagen då Sverige spelar sin första match.

– Vår sökstatistik visar att många tvivlar på att Sverige kommer gå till slutspel. Även vår bokningsdata styrker detta tvivel. Vi ser en kraftig ökning av bokade resor med avresedatum samma dag som Sveriges sista gruppspelsmatch. VM är något som många svenskar enas kring hemma i stugorna. De flesta väljer troligtvis därför att resa bort först när de tror att Sveriges deltagande i VM tar slut, säger Rebecca Pettersson, marknadsansvarig på eBeach.se.

Den 15 juli spelas finalen på Luzjnikistadion i Moskva. En drömmatch som kommer att beskådas från världens alla hörn. Även om intresset för att resa på solsemester i juli är mycket stort, indikerar ytterligare data från eBeach.se att en del svenskar planerar att se finalen hemma i Sverige för att sedan resa utomlands så fort fotbolls-VM är över. Jämfört med finaldagen är intresset för att boka solresor nämligen hela 56 procent högre dagen efter.

För mer information, vänligen kontakta:  
Carolina Laurén, presskontakt för eBeach i Sverige
Tel: 0733 – 16 34 20
E-mail: carolina@agency.se

Om statistiken
Statistiken är baserad på sökningar och bokningar på eBeach.se till samtliga destinationer innan, under och efter VM.

Om eBeach:
eBeach.se är en onlineresebyrå som låter sina kunder kombinera sin egen solsemester från ett stort utbud av flyg, strandnära hotell och transfer. eBeach är en del av On the Beach Group, en ledande onlineresebyrå i Storbritannien som har blivit en av de populäraste hemsidorna att boka sin solsemester på, med över 50 miljoner besökare och 1,5 miljoner resenärer varje år. Sedan september 2015 är On the Beach Group listad på London-börsen.

Taggar:

tävling
, fotboll
, resa
, hotell
, charter
, semester
, Sommarsemester
, sol
, all inclusive
, fotbolls-vm
, solsemester
, utomlands
, svenskar
, eBeach
, online-resebyrån

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hufvudstaden välkomnar Swatch till Bibliotekstan

Published

on

By

Klockvarumärket Swatch öppnar en ny butik på Smålandsgatan 20 i Bibliotekstan under våren 2025. Lokalens yta om ca 60 kvm välkomnar dig in till Swatch lekfulla värld där sportslig design möter välutvecklad teknik.

Swatch är ett schweiziskt klockvarumärke som är känt för sina innovativa, färgglada och prisvärda klockor. Varumärket grundades 1983 av Nicolas Hayek och är en del av Swatch Group, en av världens största tillverkare av klockor, som även äger prestigefyllda märken som Omega, Longines och Breguet. Swatch har blivit ett globalt fenomen och är populärt i många länder. Märket associeras med kreativitet och ungdomlighet och är en symbol för moderna, roliga och funktionella klockor.

 

”Vi kan glädjande bekräfta att Swatch öppnar en butik hos oss i Bibliotekstan. Swatch bidrar med ett populärt och unikt sortiment vilket kompletterar befintligt utbud väl. Detta är ytterligare ett steg i vår strävan att utveckla Bibliotekstan till Nordens bästa shoppingområde”, säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.
 

Stockholm den 23 januari 2025

 

HUFVUDSTADEN AB (publ)

 

 

Frågor hanteras av:

Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik eller av Josefin Alteby Sylvan, Marknadsansvarig Bibliotekstan på Hufvudstaden. Tel: 08-762 90 00.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tele2 utvecklar innovativ meddelandetjänst för app-restaurangen Pinchos

Published

on

By

Stockholm – Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) har ingått ett samarbete med det app-baserade konceptet Pinchos, en av Nordens idag snabbast växande restaurangkedjor, och levererar en innovativ kommunikationslösning baserad på Tele2 Messaging Services (A2P) till kedjans samtliga 85 restauranger i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Lösningen bygger på nästa generations meddelandetjänst, som erbjuder en verifierad avsändare med särskild märkning. Märkningen är kopplad till ett specifikt företag för att säkerställa autenticitet och förtroende i kommunikationen, vilket stärker tryggheten för användarna och minskar risken för att sms ska misstas som bluff.

 

Vi är glada över att kunna bidra med en unik tjänst som förbättrar både restaurangens effektivitet och gästernas upplevelse. Meddelandetjänsten skyddar bland annat mot AI-hacking samtidigt som vi ger en tydlig och säker kommunikation från restaurang till gäst, säger Sofia Ahlmark Hyvärinen, försäljningsdirektör på Tele2 Företag.

Nyckelfördelar med lösningen:

 

Verifierad avsändare

Gästen kan enkelt se att meddelandet kommer från Pinchos och inte är ett bluff-sms, vilket skapar ökad trygghet och förtroende.

 

Ökad säkerhet

Lösningen skyddar mot falsk trafik och kostsamt spam som kan orsakas av obehöriga aktörer.

 

Kostnadseffektivitet

Genom att tvätta listor med kundnummer innan utskick undviker restaurangerna att skicka meddelanden till inaktiva nummer, vilket sparar både tid och pengar.

Lösningen bidrar till att minska risken för onödiga kostnader, särskilt vid meddelanden till internationella mottagare där kostnaden per meddelande kan vara hög.

 

Automatisering som skapar bättre gästupplevelser

Den nya meddelandetjänsten utgör en del av Pinchos automatiserade kommunikationskedjor och möjliggör effektiv kommunikation mellan restaurang och gäst.

 

– Som det första appbaserade restaurangkonceptet i Norden har vi alltid haft en förkärlek för smart teknik och digitala lösningar. Vi är därför väldigt glada över att ha Tele2 som partner för att kunna ta nästa steg i vår utveckling. Deras lösning gör det möjligt för oss att ytterligare automatisera viktiga processer och erbjuda våra franchisetagare en riktigt konkurrenskraftig lösning, samtidigt som vi säkerställer trygg och smidig kommunikation med våra gäster. På så vis kan vi även låta våra duktiga medarbetare där ute i restaurangerna fokusera ännu mer på det vi gör bäst – att skapa förstklassiga gästupplevelser, säger Kristoffer Sörquist, CTO på Pinchos.

 

Detta avtal markerar ett viktigt steg för Tele2 i arbetet med att, tillsammans med partners som Pinchos, fortsätta digitalisera restaurangbranschen och skapa en säker kundupplevelse.

 

 

Om Pinchos

Pinchos är ett unikt app-baserat restaurangkoncept som grundades i Göteborg 2012. Med 85 restauranger i Sverige, Norge, Danmark och Finland är de idag ett av Nordens snabbast växande restaurangkoncept. Majoriteten av bokningarna på Pinchos och 100 procent av beställningarna i restaurangerna sker via kedjans egenutvecklade app.

 

 

 

 

För mer information, vänligen kontakta:  
Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager, Tele2, +46 (0)8 121 47 400 /
jessica.hjalmered@tele2.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Tre vinnare när Folksam delar ut Vårdförbundspriset

Published

on

By

Elin Åberg, Eva Liljeqvist och Petra Jacobson har alla tre vunnit Vårdförbundspriset 2024 för sina insatser med att utmana och utveckla hälso- och sjukvården. Priset, som delas ut i samarbete med Vårdförbundet, överlämnades under Framtidens hälso- och sjukvårdsmässa den 22 januari 2025. Vinnarna delar på prissumman 500 000 kronor.

Sineva Ribeiro, Elin Åberg, Eva Liljeqvist, Acko Ankarberg Johansson, Michael Kjeller, Petra Jacobson.jpg
Sineva Ribeiro, ordförande på Vårdförbundet, Elin Åberg, Eva Liljeqvist, Acko Ankarberg Johansson, sjukvårdsminister, Michael Kjeller, chef för Marknad och Försäljning på Folksam och Petra Jacobson.

För femtonde året har Folksam i samarbete med Vårdförbundet delat ut Vårdförbundspriset, ett pris till medlemmar som med mod och inspiration driver utvecklingen av hälso- och sjukvården framåt.

– Folksams vision är att kunderna ska känna sig trygga i en hållbar värld och därför jobbar vi aktivt med att förebygga skador inom olika områden. Genom ett nära samarbete med Vårdförbundet ser vi till att medlemmarna kan försäkra allt de bryr sig om till förmånliga priser och villkor – på så vis tar vi oss närmare vår vision. Vi är verkligen stolta över att tillsammans med Vårdförbundet dela ut det här priset säger Michael Kjeller, chef för Marknad och Försäljning på Folksam.

Vårdförbundspriset 2024 är ett av Sveriges största priser inom hälso-och sjukvårdsområdet och prissumman på 500 000 delas i år mellan: 

Elin Åberg, Leg. Barnmorska, Capio Vårdcentral Vallby, som gjort ett enastående arbete med att lyfta kvinnors underlivshälsa i alla åldrar.
Eva Liljeqvist, Astma/KOL-sjuksköterska, Capio Vårdcentral Orust, som revolutionerat vården för KOL-patienter genom att skapa ett tvärprofessionellt team och implementera nya arbetssätt.
Petra Jacobsson, Specialistsjuksköterska och doktorand, Lungmedicinska mottagningen US Linköping, som visat hur forskning kan omsättas i praktiken genom att implementera egenmonitorering för KOL-patienter.

– I år har vi tre värdiga vinnare, som på olika sätt utmanat traditionella arbetssätt och utvecklat sina verksamheter. Ett stort grattis till inspiratörerna Elin Åberg, Eva Liljeqvist och Petra Jacobson, som är välförtjänta pristagare av Vårdförbundspriset 2024, säger Sineva Ribeiro, ordförande på Vårdförbundet.

Juryns motiveringar: 

Elin Åberg, Leg. Barnmorska, inkontinensansvarig och klimakterierådgivare/behandlare, Capio Vårdcentral Vallby
Motivering: Det svettas, det svider, det läcker. Kanske har vården glömt att kvinnor har ett underliv även efter fertil ålder. Eller kanske inte. Den som har befarat det blir varm om hjärtat av att läsa om vår pristagare. En barnmorska som tar kvinnors hela livscykel på allvar och som förstår att kontinuitet och tillgänglighet skapar trygghet. En barnmorska ”mitt i byn” som har utbildat sig i vad klimakteriet innebär och som förstår vikten och behovet av att få komma till sin barnmorska. Hon tar emot osäkra tonåringar som fått sin första menstruation och skamsna äldre kvinnor som inte vågat söka hjälp för sin inkontinens. Hon undersöker och ger råd till kvinnor mitt i livet som oroar sig över torra slemhinnor, tappad lust och smärta. Hon samverkar med och hänvisar till andra professioner när det behövs. När stöd från närstående känns tryggt för patienten inkluderar hon även dem. Det är nära vård när den är som bäst. Och det är själva innebörden av en personcentrerad vård. ”Kvinnor ska inte behöva lida med känslan ´det är väl så här det ska vara´. Inte när det finns hjälp att få”, säger hon.

Eva Liljeqvist, Astma/KOL sjuksköterska, Capio Vårdcentral Orust
Motivering: Erfarenhet, engagemang och en stor dos pondus kan göra all skillnad. Vår specialistutbildade KOL-sjuksköterska har förändrat vardagen för en svårt sjuk patientgrupp med ett stort vårdbehov. Oroliga patienter är numera så trygga att ambulanspersonal, som tidigare gjort täta utryckningar, undrat var patienter med andningsproblem tagit vägen. Samverkan med andra professioner har varit viktigt. Tack vare henne har vårdcentralen numera tvärprofessionella team med bland annat fysioterapeut, arbetsterapeut, läkare, kurator och dietist. Samarbetet kring KOL-patienterna inkluderar till och med apotekare som utbildas i inhalationsteknik och andningsövningar. Men kanske ännu viktigare: vår pristagare och hennes team utbildar och gör patienterna delaktiga i sin behandling. Rutinmässiga kontroller med spirometri har ersatts av KOL-skola, egenvårdsfilmer, digitala uppföljningar och möten där tidig diagnos är ett av målen. Att teamarbetet på vårdcentralen uppskattas märks på tillströmningen av patienter och tack vare det – på fler kompetenta medarbetare. Utvecklingsarbetet på Orust – det fortsätter.

Petra Jacobson Specialistsjuksköterska och doktorand, Lungmedicinska mottagningen, US Linköping
Motivering: Frustrationen blev en sorts drivkraft. Upptäckten att en upphandlad plattform för egenmonitorering inte användes förvånade vår pristagare. Hon som själv forskat på och utvecklat egenmonitorering för KOL-patienter och som sett verktygets potential. Nu har hon lyckats implementera det i vården. Hennes fortsatta utvecklingsarbete har ökat möjligheten att tidigt kunna upptäcka och bedöma försämringar hos KOL-patienter, så att de kan få den vård de behöver – när de behöver den. Patienterna förstår numera verktyget och därmed sin sjukdom bättre. Den förståelsen och möjligheten till snabb kommunikation och närmre kontakt med vården har ökat deras trygghet. Genom att involvera fler i sitt utvecklingsarbete har vår pristagare också bidragit till att patienter, närstående och vårdens professioner samverkar. En samverkan som förbättrar vården för KOL-patienter. Tillsammans med sin forskargrupp startar hon nu ett nytt forskningsprojekt som beräknas vara färdigt om fem år. I dag använder alltför få regioner egenmonitorering. Det kan den här pristagarens forskning ändra på.

För mer information, kontakta Folksams pressavdelning:
08-27 20 40
press@folksam.se

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Visionen är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.