Marknadsnyheter
Fortnox passerar 300 000 kunder


I oktober passerade Fortnox 300 000 kunder. Bolaget befäster därmed sin position som det ledande bolaget inom molnbaserad ekonomiadministration med lösningar för småföretag och redovisningsbranschen i Sverige.
Den stadiga kundtillväxten är en tydligt positiv trend för det Växjö-baserade bolaget.
– Att vi nu passerar 300 000 kunder är magiskt. Jag är innerligt glad att så många av Sveriges småföretag och redovisningsbyråer visar oss det förtroendet. Vi ska både förvalta det, och ta fram alla de nya lösningar som hjälper våra kunder att ligga i framkant av den digitala transformationen. Steg för steg ska vi se till att det blir lättare att företaga i Sverige, säger Nils Carlsson, VD för Fortnox.
Fuad blev 300 000:e kunden
300 000-gränsen passerades när Aman Mechanic AB tecknade avtal med Fortnox i oktober. Aman Mechanic är ett nystartat bolag inom bilbranschen med basen i en digital plattform, där kunder kan kontakta dem för service på plats.
– Om du som kund behöver hjälp att besiktiga en begagnad bil du tänker köpa så kan jag skicka en mekaniker för att gå igenom bilen, därefter får du en detaljerad rapport som visar huruvida bilen är i ett bra eller dåligt skick. Mekanikerna åker även till kunderna för att utföra däckbyten direkt på parkeringsplatsen och på sikt kommer vi erbjuda flera tjänster, förklarar företagets grundare Fuad Aman.
Verksamhetsområdet just nu är Stockholm, men företaget siktar på betydligt bredare spridning framåt. Fuad ser en stor potential i att driva verksamheten med hjälp av digitalisering för att effektivisera hela bilprocessen. Och i det perspektivet var valet av Fortnox ganska självklart:
– Jag känner till det sedan tidigare då närstående som jobbar med ekonomi arbetar just med Fortnox, och de är nöjda. Fortnox är digitala, finns i hela Sverige och är pålitligt. Det motsvarar de behov jag har som företagare – nu vill jag ju kunna fakturera smidigt!
Kvalificerat stöd och utbildningsinsatser viktiga för framgång
Fortnox presenterade nyligen kvartalsrapporten för kvartal 3, som visar på fortsatt stark tillväxt med god lönsamhet. En av bolagets strategier är att satsa på kvalificerat stöd, utbildning och support i olika kanaler snarare än att lägga stora resurser på renodlade säljaktiviteter.
– Vi har en bra produkt som kunderna vill ha och frågar efter, och det är den viktigaste anledningen till att de väljer oss. Vi lyssnar på deras input och utvecklar utifrån den. Men jag tror också att kunderna upplever att vi är ett gediget och pålitligt bolag, som verkligen vill hjälpa dem att hitta den bästa lösningen. Det är jag övertygad om lönar sig i längden, säger Camilla Skoog, säljchef på Fortnox.
För ytterligare information vänligen kontakta:
Nils Carlsson, vd Fortnox
076-644 77 00, nils.carlsson@fortnox.se
Fortnox erbjuder en molnbaserad plattform så att småföretagare och redovisningsbyråer kan sköta ekonomi och administration på ett effektivt sätt. Plattformen är marknadsledande i Sverige. Den ger även kunderna tillgång till finansiella tjänster samt företagsförsäkringar. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö. Aktien är noterad på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke