Marknadsnyheter
B3 bygger ny webbplats åt Convictus
B3 har skapat en ny digital plattform åt Convictus, en ideell förening som arbetar med att stötta människor som lever i utsatthet. Arbetet drivs som en del av B3 Social Innovation, B3s initiativ för att stötta utvalda ideella- eller hjälporganisationer med digital transformation.
– Det känns jättespännande att vi nu går live med den nya webben. Det har varit ett otroligt roligt och inspirerande projekt att få jobba tillsammans med Convictus och vårt grymma webbteam. Tillsammans har vi byggt en modern plattform som ska stödja Convictus framtida arbete, berättar Silvia Modin, ansvarig för B3 Social Innovation.
Convictus, som har funnits sedan mitten av 80-talet, har flera dagverksamheter som riktar sig till människor som lever i hemlöshet och som många gånger också har en beroendeproblematik. Verksamheten har också ett natthärbärge för kvinnor från EU och tredjeland, en uppsökande verksamhet och ett hälsocenter för dem som lyckas ändra sin tillvaro genom att bli drogfria och få ett boende. Föreningen har ca 30 anställda och lika många volontärer som arbetar ideellt.
Behovet av en ny digital plattform har funnits länge, då den tidigare webben var svårnavigerad och föråldrad. Med en ny mobilanpassad webb ges bättre möjligheter att sprida information om Convictus med enklare hantering av event och kampanjer.
– Det stöd vi har fått av B3 har varit ovärderligt, säger Maria Dahlstedt, verksamhetschef på Convictus. B3 har visat att det inte behöver bli spretigt, även om organisationen har många intressenter att nå ut till. Det är direkt avgörande för oss att webbplatsen talar till alla våra intressenter; gästgruppen, volontärer och finansiärer.
Den nya webben är byggd av B3s specialistbolag B3 Squadra med helt ny design och förändrad struktur i verktyget Contentful, en plattform som ger redaktörerna stor flexibilitet och enkelhet i att snabbt kunna redigera sidor. Projektet ingår i satsningen B3 Social Innovation där B3 stöttar utvalda ideella- eller hjälporganisationer med digital transformation med fokus på att effektivisera, automatisera och modernisera verksamheten.
Se den nya webben via: www.convictus.org
För mer information, kontakta gärna:
Silvia Modin, ansvarig för B3 Social Innovation, 073-315 25 60, silvia.modin@b3.se
Maria Dahlstedt, verksamhetschef Convictus, 070-227 33 78, maria@convictus.org
B3 Consulting Group är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag och har idag över 700 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasellutmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2018 uppgick till 726,3 MSEK, med ett rörelseresultat på 47,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall, Örebro, Warszawa och Krakow. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3.se
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke