Connect with us

Marknadsnyheter

ABB lanserar den första branschspecifika portalen för instrumentering för massa och papper för optimerad hantering av installerad bas av L&W-produkter

Published

on

  • Utvidgning av den webbaserade myABB-plattformen med självbetjäning ger kunderna en 360-graders vy av viktig information om ABB L&W:s installerade bas
  • Unikt erbjudande samlar detaljerad dokumentation, serviceavtal och information om supportärenden i en gemensam uppkopplad databas
  • myABB för L&W förbättrar långsiktig planering och kortsiktig problemlösning för att möjliggöra proaktiv hantering av underhåll, vilket minskar kostnader och risker

ABB lanserar en lösning som är helt ny i branschen i form av en L&W-specifik utvidgning av den befintliga myABB-portalen. Genom att ta det bästa av det nuvarande verktyget och synkronisera det med kundernas installerade L&W-bas kommer myABB for L&W att hjälpa bruken att hantera underhåll, kalibrering och planera livscykelhantering för ABB:s laboratorieutrustning.

myABB for L&W ger tillgång till ABB-experter dygnet runt via ett webbaserat självbetjäningsverktyg som ger en 360-graders vy i realtid av all detaljerad dokumentation och interaktion om service och livscykelhantering av den installerade L&W-basen. Detta är tillgängligt via ett lättanvänt, anpassningsbart gränssnitt som också ger insyn i annan ABB-utrustning i ett bruks större installerade bas, exempelvis deras styrsystem.

myABB for L&W är utformat för att öka produktiviteten och effektiviteten och sparar tid för bruken när de letar efter underhålls- och servicedokumentation och historik, samtidigt som det hjälper till att lösa potentiella problem som brist på personalresurser eller kompetensbrister. Det säkerställer att laboratorietekniker alltid har aktuell information om allt som rör hela deras installerade L&W-bas, inklusive livscykelförändringar, reservdelar, serviceavtal, kalibreringsrapporter och supportärenden. Teamen på bruken får meddelanden om kommande nödvändiga tjänster, reservdelar eller ändringar som krävs för deras installerade bas, vilket i sin tur minskar antalet fel och driftstopp.

”myABB for L&W kommer att innehålla den senaste informationen och dokumentationen för L&W:s installerade bas i form av en webbaserad databas som är tillgänglig dygnet runt och som innehåller kundspecifikt innehåll för laboratorieutrustning som inte finns någon annanstans i branschen”, säger Per Sandström, Product Line Manager för laboratorie- och processprovningsmätningar för ABB Pulp and Paper. ”myABB öppnar dörren till en digital underhållsresa genom att använda data och teknik för att få en bättre förståelse för hur väl laboratorieutrustningen fungerar. Vi är stolta över att kunna hjälpa våra massa- och papperskunder att hantera sin installerade L&W-bas enklare och säkerställa den längsta möjliga livscykeln och den mest effektiva underhållshanteringen.”

myABB for L&W kan köpas som en del av ett serviceavtal för ABB Pulp and Paper Care och finns i två olika alternativ.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är ett ledande globalt teknikbolag som driver omställningen av samhälle och industri för att uppnå en mer produktiv och hållbar framtid. Genom att koppla samman mjukvara med produkter inom electrification, robotics, automation och motion skapar ABB lösningar som driver teknikens möjligheter till nya höjder. ABB:s framgångar bygger på en lång historia av tekniskt ledarskap som sträcker sig mer än 130 år tillbaka i tiden och drivs framåt av runt 105 000 skickliga medarbetare i fler än 100 länder. www.abb.com

Process Automation: ABB:s affärsområde Process Automation är ledande inom automation, elektrifiering och digitalisering för process- och hybridindustrin. Vi tjänar våra kunder med en bred portfölj av produkter, system och end-to-end-lösningar, inklusive vårt # 1 distribuerade styrsystem, programvara och livscykeltjänster, branschspecifika produkter samt erbjudanden inom mätning- och analys, marin och turboladdning. Som den globala # 2 på marknaden bygger vi på vår djupa domänexpertis, vårt mångsidiga team och globala fotavtryck och är dedikerade till att hjälpa våra kunder att öka konkurrenskraften, förbättra deras avkastning på investeringarna och köra säkra, smarta och hållbara verksamheter. go.abb/processautomation

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 21 september 2022, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

ABB Sverige

Christine Gunnarsson
Presschef
+46 21 32 32 32
press@se.abb.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Attana påbörjar det tredje året av ett femårigt service och supportkontrakt från ett ledande hälsoinstitut i USA

Published

on

By

Kontraktet går nu in på sitt tredje år och det är en viktig del i bolagets plan på att etablera starka referenskunder i USA. Det gångna året har flera användare tränats i Attanas teknik och förnärvarande pågår studier av T-cellers interaktioner med animala cancerceller. Förhoppningen är att data från experimenten kommer kunna publiceras under hösten och att projektet därefter även utförs på cancerbiopsier.

Värdet på serviceavtalet är drygt 200kkr per år och till det tillkommer försäljning av sensorchip och tillhörande förbrukningsvaror.

Kunden är en viktig del i att etablera starka referenskunder i USA. Projektens karaktär är valda så att de vid slutförandet tydligt kommer att belysa Attana teknikens fördelar och värdeskapande jämfört med traditionella metoder. Eftersom experimenten hos den aktuella kunden går hand i hand med kliniska studier och djurförsök löper projektet totalt över fem år och är nu ungefär halvvägs.

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Styrelsen för Attana AB bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stockholm tar över stafettpinnen för Yrkes-SM

Published

on

By

Nu står det klart att Yrkes-SM för första gången kommer till Stockholm. Den 4 – 6 maj 2026 på Stockholmsmässan i Älvsjö ska hundratals yrkesskickliga ungdomar tävla mot varandra.

Yrkes-SM har sedan 2004 vartannat år samlat tusentals besökare på olika platser runt om i Sverige. Under tre dagar tävlar hundratals yrkesskickliga ungdomar om titeln svensk mästare. Det finns totalt cirka 50 yrken att bli svensk mästare i, exempelvis: målare, träarbetare, plattsättare, it-tekniker, webbutvecklare, automationstekniker, svetsare, frisör, kock, undersköterska eller fordonslackerare.

 Vi i Region Stockholm är glada och förväntansfulla att tillsammans med World Skills Sweden, Stockholms stad och övriga 25 kommuner i vårt län få arrangera Yrkes-SM 2026. Vi arbetar redan intensivt med att stärka yrkesutbildningens roll och status, detta går helt i linje med det, säger Aida Hadžialić (S), finansregionråd, Region Stockholm.

Evenemanget skapar intresse för yrkesutbildningar, främjar samverkan mellan skola och arbetsliv och visar utbildningens betydelse för Stockholms utveckling som helhet. Region Värmland och Karlstad var värdar för Yrkes-SM 2024. Vid en avslutningsceremoni under torsdagen lämnades den symboliska stafettpinnen över till Region Stockholm och Stockholm Stad.

 Det känns oerhört roligt att Stockholm 2026 kan stå värd för Yrkes-SM, och att unga från hela Sverige kan komma hit och visa upp alla färdigheter de har. Förhoppningsvis kan evenemanget också inspirera fler unga stockholmare att framöver välja yrkesgymnasium. Vi har en arbetsmarknad som skriker efter yrkesutbildad arbetskraft, och i dessa yrken finns så mycket att hämta, säger Emilia Bjuggren (S), skol-, arbetsmarknads-, och personalborgarråd i Stockholms stad.

Under Yrkes-SM möts mellanstadie- högstadie- och gymnasieelever, jobbsökande, yrkesväxlare och allmänt intresserade. Inträdet är fritt och besökare kan titta på tävlingarna, ställa frågor och själva prova på olika yrken.

FAKTA

  • Yrkes-SM har arrangerats vartannat år sedan 2004 på olika platser runt om i Sverige. Evenemanget lockar tusentals besökare och är öppet för alla med är fritt inträde. Publikrekordet är från Växjö 2022 med 22 403 besökare.
  • På plats kan man följa när Sveriges yrkesskickligaste ungdomar gör upp om SM-titlarna inom en mängd olika yrken. Besökare har möjlighet att upptäcka, utforska och prova på yrken och yrkesmoment.
  • Exempel på medverkande yrken är målare, träarbetare, plattsättare, it-tekniker, webbutvecklare, automationstekniker, svetsare, frisör, kock, undersköterska, fordonslackerare med flera.
  • Under Yrkes-SM utses Sveriges yrkesskickligaste ungdomar som sedan har möjligheten att ta en plats i Sveriges viktigaste landslag – Yrkeslandslaget.
  • Syftet med Yrkes-SM är att öka kunskapen och kännedomen om vilka olika karriärvägar som finns inom yrkesutbildningsområdet samt att höja dess status

Presskontakt
Naomi Grossman
076 122 92 53
naomi.grossman@stockholm.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Dedicare uppdaterar lönsamhetsmålet inför 2024

Published

on

By

Dedicare har haft ett finansiellt lönsamhetsmål om att rörelsemarginalen (EBIT-marginal) ska överstiga 7,0 procent. Styrelsen i Dedicare har beslutat att ändra lönsamhetsmålet till en EBITA-marginal om 7,0 procent över tid.

 

Dedicares strategi är tillväxt genom förvärv. Anledningen till förändringen är att kunna följa lönsamhetsutvecklingen utan påverkan av förvärvsrelaterade tillgångar. Övergången till ett EBITA-baserat mått är också i linje med hur andra större bemannings- och konsultbolag följer upp sina lönsamhetsmål, vilket därmed ökar jämförbarheten mot andra bolag på den europeiska marknaden.

 

Denna information är sådan information som Dedicare AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2025 kl 15:00.

Krister Widström, Koncernchef och VD, 070-526 79 91
Anette Sandsjö, CFO, 073-343 44 68

Ringvägen 100, uppgång E, 10 tr
118 60 Stockholm
Tel: 08-555 656 00

www.dedicaregroup.com
Org.nr: 556516–1501

Kort om Dedicare

På Dedicare brinner vi för att tillföra kompetens till vård, life science och socialt arbete. Vår drivkraft är att på ett ansvarsfullt och hållbart sätt bidra till människors hälsa, utveckling och livskvalitet. Dedicare grundades 1996 och är Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag inom vår sektor. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, och sedan hösten 2022 finns vi även i Storbritannien och på Irland. Dedicare är noterade på Nasdaq Stockholm och omsatte 1,7 miljarder 2022. På en daglig basis har vi över 2 000 anställda ute på uppdrag. Vi ser Europa som vår framtida marknad med en vision att på sikt växa till ett av Europas ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom vård, life science och socialt arbete.
Läs mer om Dedicare på dedicaregroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.