Connect with us

Marknadsnyheter

Actic rekryterar Jonas Lissjanis som ny CPO

Published

on

Actic Group har rekryterat Jonas Lissjanis som ny Chief Product Officer. Jonas kommer närmast från en roll som chefstränare och affärsutvecklare på UP Uppsala, och har tidigare varit utbildningschef på SAFE Education AB samt medgrundare och partner på Sports Club Education AB. Jonas tillträder sin nya tjänst under december 2019. 

”Vi är mycket glada över att kunna rekrytera Jonas Lissjanis som ny Chief Product Officer. Hans erfarenhet inom träningsbranschen där han specialiserat sig på ledarskap och affärsorienterad förändring som ger kraftfulla resultat kommer att bidra till att stärka Actic’s erbjudande inom träning och hälsa”, säger Anders Carlbark, VD Actic Group.

Jonas Lissjanis, kommer närmast från en roll som affärsutvecklare på UP Uppsala (en del av IMR), och har tidigare varit utbildningschef på både SAFE Education AB samt på Eleiko Education. Jonas är även medgrundare till Sports Club Education AB och har en lång bakgrund som affärsutvecklare inom träningsbranschen med fokus på individuell och semiindividuell träning. I tillägg till detta har Jonas  lång erfarenhet inom SATS-koncernen där han varit ansvarig för personlig träning på både svensk och nordisk nivå.  

”Att få vara med och påverka hela kund- och träningsupplevelsen hos Actic kommer bli oerhört spännande. Jag ser verkligen fram emot att driva arbetet med att skapa träningsanläggningar med ett innovativt och kundanpassat produktutbud presenterat av kompetenta tränare med stor passion för att hjälpa våra medlemmar att utvecklas” säger Jonas Lissjanis.

Jonas tillträder sin nya tjänst i december 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Carlbark, VD, anders.carlbark@actic.se, 072-980 53 94 

Jörgen Fritz, CFO & Investor Relations, jorgen.fritz@actic.se  073-633 54 74

Actic grundades 1981 (fd Nautilus Gym) och lanserade konceptet Gym & Bad. 1995 startades den internationella expansionen och Actic är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic driver 182 anläggningar med 222 000 medlemmar i fyra länder. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Tyskland. Actic erbjuder en välutvecklad träningsmetod (HIT–High Intensity Training) där medlemmarna får personliga träningsprogram med uppföljning av välutbildad personal. Detta tillsammans med baderbjudandet differentierar Actic på marknaden.

Actics vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att attrahera bredare målgrupper och därigenom utvidga marknaden. Medarbetarna på Actics anläggningar engagerar sig i det lokala samhället för att bidra till ett hälsosammare samhälle. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har cirka 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2018 om 941 miljoner kronor. Actic Group leds av koncernchef Anders Carlbark.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys