Connect with us

Marknadsnyheter

AddSecure utser ny affärsområdeschef Smart Alarms

Published

on

Peter Johansson tillträder som ny affärsområdeschef för Smart Alarms. Hans gedigna erfarenhet från flera ledande positioner och internationella bakgrund kommer att stärka företagets tillväxtstrategi ytterligare.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-konnektivitetslösningar med fokus på kritisk kommunikation och säker data, meddelade idag att företaget utnämnt Peter Johansson till ny affärsområdeschef för Smart Alarms.

Rollen innebär att Peter Johansson kommer att leda den globala Smart Alarms-organisationen, ansvara för att driva strategiarbetet både vad gäller affärer och kunder, samt identifiera nya marknadsmöjligheter. Detta med syfte att tillgodose kundbehov på kort sikt och samtidigt genomföra den långsiktiga affärsstrategin för affärsområdet.

– Vi är glada över att välkomna Peter till AddSecure-teamet. Hans starka ledaregenskaper och teknikbakgrund kombinerat med en gedigen erfarenhet av att skapa lönsam tillväxt kommer starkt bidra till att vi kommer att uppnå företagets finansiella och strategiska mål, säger Stefan Albertsson, vd för AddSecure.

Peter har mer än 20 års erfarenhet från ledande positioner i Europa och Asien, på företag i alla storlekar från startups till etablerade bolag, inklusive Ericsson JV i Kina, Emerson Energy Systems i Kina, Schneider Electric Buildings i Sverige och Nasdaq-listade Image Systems.

– Jag är mycket glad över att bli en del av AddSecure-teamet. Med min erfarenhet av att ha lett flera företag genom stark tillväxt, både organiskt och genom förvärv, och med stöd av det engagerade Smart Alarms-teamet, ser jag att vi tillsammans kommer att kunna utveckla företagets tillväxtstrategi ytterligare, säger Peter Johansson.

Peter Johansson tillträdde rollen den 1 oktober 2021 och ingår i AddSecures ledningsgrupp.

Han efterträder Magnus Lengdell som utnämnts till Group CTO.

För mer information, kontakta:
Kristina Grandin, Director Corporate & Marketing Communications, AddSecure
Mobil: 070 689 52 08,
kristina.grandin@addsecure.com

Om AddSecure
AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-konnektivitetslösningar med fokus på kritisk kommunikation och säker data. De pålitliga helhetslösningarna är baserade på teknik för säker kritisk kommunikation som kombinerar konnektivitetsplattformar, programvara och tjänster, skräddarsydda för att möta kundernas behov inom olika branscher.
Mer än 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet och automatisering, byggbranschen, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. skyddar sina livs- och affärskritiska verksamheter med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner, och skapar affärsnytta.
AddSecure använder för närvarande sin expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Rescue, Smart Surveillance, Smart Transport och det framväxande teknikområdet Smart Grids.  
Huvudkontoret ligger i Stockholm, med ytterligare kontor över hela Europa. Företaget sysselsätter cirka 900 personer i 15 länder.
AddSecure är majoritetsägt av fonder som förvaltas av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.