Connect with us

Marknadsnyheter

Adobes målande kampanj – årets bästa internationella

Published

on

ti, nov 14, 2017 19:00 CET

Adobe väckte liv i Edvard Munchs 100 år gamla penslar, och gjorde dem digitala. Kampanjen engagerade en hel bransch kreatörer, nu prisas tilltaget med den ädlaste valören i 100-wattarens kategori ”Internationellt kampanj”. 

I fjol vann Adobe med sin byrå Abby Priest 100W med kampanjen Adobe Stock Apparel SS16. Nu följer man upp succén och kammar hem den ädlaste valören i kategorin ”Internationellt kampanj” med ”The Original Brushes of Edvard Munch”.

Med hjälp av Munchmuseets konservatorer fotade Adobe högupplösta, tredimensionella bilder av Munchs originalpenslar. Specialister analyserade sedan Munchs konstnärliga stil och penselarbete vilket renderade i sju digitala versioner av Munchs originalpenslar som gjordes tillgängliga i Adobes program Photoshop och Sketch.

Juryn hyllade kampanjen och menade att man adderat själ till en teknisk plattform.

Juryns motivering:

”Årets 100 Watts-vinnare hyllar hantverket och binder på ett engagerande sätt samman historiens vingslag med framtidens kommunikation. Genom att skapa en brygga mellan de gamla mästarna och dagens kreatörer har de inte bara adderat själ och känsla till en i grunden teknisk produkt, utan de lyckas också driva effekt och affär hos en kräsen målgrupp på ett imponerande starkt sätt. Med en tydlig röd tråd från insikt till kreativ lösning imponerar årets vinnare genom att för andra året i rad knipa en förstaplats i 100Wattaren. Respekt.”

75 watt tilldelas Visit Sweden och Forsman Bodenfors med kampanjen ”Sweden on Airbnb”.

50 watt går till kampanjen ”The Amsterdam Sneaker utförd av byrån Pool och annonsören KLM.

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys