Connect with us

Marknadsnyheter

Adobes målande kampanj – årets bästa internationella

Published

on

ti, nov 14, 2017 19:00 CET

Adobe väckte liv i Edvard Munchs 100 år gamla penslar, och gjorde dem digitala. Kampanjen engagerade en hel bransch kreatörer, nu prisas tilltaget med den ädlaste valören i 100-wattarens kategori ”Internationellt kampanj”. 

I fjol vann Adobe med sin byrå Abby Priest 100W med kampanjen Adobe Stock Apparel SS16. Nu följer man upp succén och kammar hem den ädlaste valören i kategorin ”Internationellt kampanj” med ”The Original Brushes of Edvard Munch”.

Med hjälp av Munchmuseets konservatorer fotade Adobe högupplösta, tredimensionella bilder av Munchs originalpenslar. Specialister analyserade sedan Munchs konstnärliga stil och penselarbete vilket renderade i sju digitala versioner av Munchs originalpenslar som gjordes tillgängliga i Adobes program Photoshop och Sketch.

Juryn hyllade kampanjen och menade att man adderat själ till en teknisk plattform.

Juryns motivering:

”Årets 100 Watts-vinnare hyllar hantverket och binder på ett engagerande sätt samman historiens vingslag med framtidens kommunikation. Genom att skapa en brygga mellan de gamla mästarna och dagens kreatörer har de inte bara adderat själ och känsla till en i grunden teknisk produkt, utan de lyckas också driva effekt och affär hos en kräsen målgrupp på ett imponerande starkt sätt. Med en tydlig röd tråd från insikt till kreativ lösning imponerar årets vinnare genom att för andra året i rad knipa en förstaplats i 100Wattaren. Respekt.”

75 watt tilldelas Visit Sweden och Forsman Bodenfors med kampanjen ”Sweden on Airbnb”.

50 watt går till kampanjen ”The Amsterdam Sneaker utförd av byrån Pool och annonsören KLM.

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Yoga: Positiva effekter i rättspsykiatrin

Published

on

By

En ny studie visar att yoga kan ha betydande fördelar för intagna individer med

allvarliga psykiatriska störningar. Genom att implementera traumafokuserad yoga

observerades minskningar av negativa emotionella tillstånd, ångest och fientlighet

hos deltagarna. Dessa positiva effekter sågs inte hos dem som ägnade sig åt andra

former av fysisk aktivitet. Resultaten, publicerade i Psychiatry Research, markerar ett

genombrott för användningen av yoga som kompletterande vårdintervention inom

rättspsykiatrin. Ett strukturerat yoga-program och utbildning för vårdpersonal har

utvecklats och visat sig vara genomförbart och gynnsamt för patienternas

välmående.

Källa: https://www.news-medical.net/n…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Civilministern reser vidare – besöker Värmland

Published

on

By

Måndag den 13 maj fortsätter civilminister Erik Slottner sin resa genom Sverige med att under tre dagar besöka Årjäng, Karlstad och Kristinehamn.

I Årjäng besöker Erik Slottner under måndagen kommunhuset och Nordmarkens destilleri. Civilministern bjuder därefter in till en AW på Krogeriet i Årjäng dit allmänhet och media är välkomna för samtal och frågor.

Under tisdagen går resan vidare till Karlstad där civilministern besöker Nobelgymnasiet och träffar företrädare från kommunen för samtal om bland annat innovation och digital utveckling. Statsrådet åker därefter vidare till Karlstad universitet för samtal om bland annat universitetets styrkor och utmaningar samt AI.

Tisdagen avslutas sedan med en AW på Bishop Arms i Karlstad för samtal om det kommande EU-valet. Allmänhet och media är välkomna att ställa frågor.

Under onsdagen besöker civilminister Erik Slottner Kristinehamns kommun för samtal om bland annat digitalisering och utmaningar inom välfärdstjänster.

För mer information eller intervjuförfrågningar kontakta Samuel Dalevi.

Presskontakt:
Samuel Dalevi
Pressekreterare hos civilminister Erik Slottner
Tel 076 133 51 18
samuel.dalevi@regeringskansliet.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

PolarCool offentliggör utfall av utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO1

Published

on

By

Idag, den 10 maj 2024, avslutades utnyttjandeperiod av teckningsoptioner av serie TO1 för teckning av aktier i PolarCool AB (”PolarCool” eller ”Bolaget”). Totalt utnyttjades 479 157 teckningsoptioner för teckning av lika många aktier, innebärande en utnyttjandegrad om cirka 1,78 procent. Genom utnyttjandet av teckningsoptioner tillförs Bolaget cirka 67 TSEK före sedvanliga kostnader i samband med optionsinlösen.

I samband med Bolagets företrädesemission som slutfördes under oktober 2023 emitterades 26 873 150 teckningsoptioner av serie TO1. Varje teckningsoption berättigade till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till en teckningskurs om 0,14 SEK under perioden från och med den 22 apil 2024 till och med den 10 maj 2024. PolarCool meddelar idag att 479 157 teckningsoptioner har utnyttjats för teckning av lika många aktier, vilket således tillför Bolaget cirka 67 TSEK före sedvanliga kostnader i samband med optionsinlösen.

Antal aktier, aktiekapital och utspädning
Efter registrering av de nya aktierna från teckningsoptioner av serie TO1 hos Bolagsverket kommer Bolagets aktiekapital att öka med 57 498,84 kronor till sammanlagt 6 617 117,64 kronor. Antalet aktier i Bolaget kommer att öka med 479 157 aktier till sammanlagt 55 142 647 aktier. Utspädningen för befintliga aktieägare som inte utnyttjat teckningsoptioner uppgår till cirka 0,87 procent av aktierna och rösterna i PolarCool.

r mer information

Erik Andersson –  VD PolarCool AB (publ.)                                     
+46 – 738 60 57 00                                                                             
E-mail: erik.andersson@polarcool.se

Om PolarCool AB (publ.)

PolarCool AB (publ.) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och upprepade huvudsmällar. PolarCool AB (publ.) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market. 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.