Marknadsnyheter
Agenda för Essitys kapitalmarknadsdag Accelerating Profitable Growth


Den 3 december 2024 håller Essity kapitalmarknadsdag på bolagets produktionsanläggning för hygienprodukter i Valls, Spanien.
Under dagen kommer Essity att presentera bolagets strategi för accelererad lönsam tillväxt och vägen mot de finansiella mål som presenterades den 17 juni, 2024. Dagen kommer även att innehålla en guidad visning av produktionsanläggningen i Valls samt demonstration av innovationer inom bolagets olika kategorier och av det Globala Planerings- och Logistikcentret. Dagen börjar kl. 08:00 och avslutas 14:30.
Anmäl dig till Essitys kapitalmarknadsdag här senast den 15 november, 2024. Dagen kommer inte att direktsändas. Material från delar av dagen kommer finnas tillgängligt i efterhand på Essitys hemsida.
Agenda
– Accelerating profitable growth – Magnus Groth, President and CEO, Sahil Tesfu, Chief Strategy Officer, Fredrik Rystedt, CFO and EVP
– Global Supply Chain – Driving margin expansion including Site Visit – Donato Giorgio, President Global Supply Chain, Miriam Guash, Operations Director Spain, Ilham Smaali, VP Planning & Logistics
– Health & Medical – Grow to scale – Ulrika Kolsrud, President Health & Medical, Ida Emus, VP Sales & Marketing Region UK, Ireland & South, Anand Chandarana, VP Global Marketing & Innovation, Medical
– Global Brand, Innovation & Sustainability – Fuelling profitable growth – Tuomas Yrjölä, President Global Brand, Innovation & Sustainability, Meta Redstedt, Global Master Brand & Communication Director
– Lunch with demonstrations of innovations and the Global Planning & Logistics Hub
– Consumer Goods – Accelerate high-margin categories – Volker Zöller, President Consumer Goods EMEA, Andres Gomez, President of Consumer Goods Americas
– Professional Hygiene – Expand global leadership – Pablo Fuentes, President Professional Hygiene, Matthew Urmanski, VP Sales & Marketing North America
– Summary and Q&A – Executive Management Team
Varmt välkommen!
För ytterligare information, kontakta:
Per Lorentz, Vice President Corporate Communications, +46 73 313 30 55, per.lorentz@essity.com
Sandra Åberg, Vice President Investor Relations, +46 70 564 96 89, sandra.aberg@essity.com
Essity är ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2023 hade Essity en nettoomsättning på cirka 147 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök essity.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke