Marknadsnyheter
Åhléns lanserar digitalt Mastercard och Åhléns Club!


I dag, den 30 oktober, lanserar Åhléns ett helt digitalt Åhléns Mastercard för våra medlemmar, i samarbete med Resurs Bank. Kortet ger alla medlemmar en rad förmåner, exempelvis 0,5 poäng extra bonus på alla köp på Åhléns, men även på alla övriga köp som görs med kortet – i hela världen. Åhléns medlemsprogram byter också namn till Åhléns Club och förbättrar förmånerna för medlemmar.
Åhléns Mastercard ger Åhléns en möjlighet att vara relevanta i sina kunders liv utanför Åhléns, eftersom medlemskunder får bonuspoäng även vid köp utanför Åhléns. Andra exempel på förmåner är fri standardfrakt vid köp via ahlens.se och kompletterande reseförsäkring. Kortet används för betalning via Google och Apple Pay, och erbjuder även möjlighet till 10 månaders räntefri delbetalning. Årskostnaden för kortet ligger på 250 kr per år.
– Det gläder mig mycket att vi nu lanserar vårt eget Åhléns Mastercard med en rad fina förmåner till våra medlemskunder. Jag hoppas att alla, både gamla och nya medlemmar, kommer att ta chansen att uppleva alla fantastiska fördelar med både vårt nya Mastercard och förbättrade medlemsprogram, Åhléns Club, säger Ayad Al-Saffar, Åhléns ägare och vd.
Åhléns medlemsprogram har en vision att bli Sveriges mest älskade medlemsprogram och är därför stolta över att lansera ytterligare förbättringar för Åhléns medlemmar den 30 oktober. Bland annat byter vi namn till Åhléns Club, och våra medlemsnivåer kommer att heta Classic, Premium och VIP.
– Med Åhléns Club förändras dynamiken i medlemsprogrammet och medlemskunder kommer att få bonuscheckar redan vid 25 kronor, i stället för vid 50 kronor. Även gränserna för medlemsnivåerna i Åhléns Club kommer att sänkas, vilket innebär att fler kan ta del av våra medlemsförmåner på högsta nivån samt att en ny förmån har lagts till och under 2025 kommer många fler nyheter i programmet att lanseras, säger Thomas Engelhart, marknadsdirektör på Åhléns.
Åhléns, som i år firar sitt 125 års-jubileum, är ett av Sveriges mest kända varumärken och enda varuhuskedja med allt under ett tak. Åhléns erbjuder ett sortiment med många både nya och välkända varumärken inom dam- och herrkläder, heminredning, barnartiklar och skönhet. Idag finns totalt 50 Åhléns-varuhus i hela landet.
Läs mer om våra kampanjerbjudanden för Åhléns Mastercard och ansök om kortet via ahlens.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Hultgren Andersson, Kommunikatör, tel. 070-556 4583 / mail: mhu@alhlens.se
Om Åhléns
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverigeoch e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke