Marknadsnyheter
AIAR tar in kapital för att bli världen största digitala skola
ti, okt 17, 2017 17:27 CET
AIAR, ett start-up-bolag på väg mot en ledande ställning inom Microlearning, genomför en nyemission för nya investerare i en A-runda.
AIAR utvecklar mobila applikationer för Microlearning, lärande i många små steg via digitala plattformar. Den första applikationen, om digital marknadsföring, har sedan lanseringen i juni laddats ned omkring 150.000 gånger av användare över hela världen. Indien, Indonesien, Vietnam, Thailand och Sydkorea är de fem största nationaliteterna. Applikationen är världens näst mest nedladdade i segmentet, efter Googles motsvarighet.
AIAR använder artificiell intelligens och förstärkt verklighet (Artificial Intelligens och Augmented Reality) dels för att identifiera potentiella användare, dels för att individanpassa kursinnehåll i sina applikationer.
- Framgången för den digitala marknadsföringsappen bevisar hur attraktiv vår typ av produkt är globalt. Men den största vinsten med appen är all den data vi får in, där vi kan testa av olika AI-features för att skapa världens bästa digitala plattform för personaliserat lärande. Vi ska bli världens största digitala skola. Det säger Rufus Lidman, grundare och VD.
I A-rundan erbjuds investerare att förvärva aktier mot AIAR motsvarande EUR 1,6 m till en värdering av EUR 16 m.
- Jag har deltagit i skapandet av framgångsrika bolag förut, både som VD och ordförande. AIAR kan mycket väl bli nästa. Vi har rätt folk med oss. Vi har rätt grundare. Vi har drivet och erfarenheten. Och framför allt har vi ett enormt, outnyttjat strategiskt fönster. Vi har alla förutsättningar att ta ledartröjan i en sektor med enorm tillväxt, säger Kent Sander som även hjälpt bolag som Tobii, OnePhone och Mr Green till framgång.
AIARs har hittills finansierats av grundare samt en nyligen stängd sådd-runda på närmare €1M, som snabbt blev övertecknad med intresse från omkring 240 investerare. I juni lanserade AIAR sin första applikation som på rekordtid växt till värdens näst mest nedladdade inom lärande för digital marknadsföring.
Rufus Lidman – CEO
|
rufus.lidman@aiar.com
| +46 733 90 18 80
Denise Lopez – COO
|
denise.lopez@aiar.com
Grev Turegatan 21, 114 38,
Stockholm, Sweden
AIAR revolutionerar sättet folk lär sig och utvecklar kompetens genom en unik EdTech-plattform som använder AI för att personalisera utbildningsprocessen och innovativ AR-teknologi för att lära ut kunskap just-in-time. Genom AIARs ledande microlearning-approach demokratiseras inlärningsprocessen fullkomligt och blir tillgänglig för alla, oavsett tid och rum, till ett lågt (eller inget alls) pris. Denna gamechanging approach skapar en stark disruption inom traditionell utbildning och säkerställer AIARs branschdominans av åtminstone 1/10 av den globala digital learning-marknaden år 2022. AIARs första microlearning-app är Digital Marketing Pro (DMP), som på endast några månader blivit världens mest nedladdade applikation inom kategorin. Med en inriktning på digital marknadsföringsstrategi så är DMP en försmak av AIARs 3T-metod (bestående utav Tutorials, Tests Tools) skräddarsytt för just personaliserad inlärning. Med ledande datadrivna insights och en revolutionerande EdTech-plattform visar AIAR vägen för nästa generation av digitala hjältar… daring to change the world.
Marknadsnyheter
Emmelie Pettersen Uggla vinner Barnradions bokpris 2024
Nu är det klart att ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”, skriven av Emmelie Pettersen Uggla, är årets bästa svenska bok för 9–12-åringar. Barnradions bokprisjury, bestående av sjätteklassare från Eklandaskolan i Mölndal, har under veckan diskuterat de nominerade böckerna. Idag, i finalprogrammet i P4, avslöjades vinnaren.
Barnradions bokprisjury med vinnaren. Från vänster: Sebastian Wollter, Jakob Puls, Kasper Axelsson, Emmelie Pettersen Uggla, Ella Jacobsson, Olivia Wistrand. Foto: Meddi
– Just att få barnens eget pris gör att det känns otroligt roligt. Jag känner mig som en rockstjärna!
Att de känner igen sig i karaktärerna betyder ju att jag lyckats att resa tillbaka till tiden då jag var i den åldern, det är det som gör mig gladast.”, säger författaren Emmelie Pettersen Uggla.
Barnjuryns motivering
”Drakar och demoner: Uppvaknandet är den vinnande boken för att varje sida är fylld med spänning. Denna bok passar för nästan alla läsare i vår ålder. Fantasin i boken blandas ihop med lite drama som gör spänningen större och bättre. Drakar och Demoner handlar om vänskap, svek och äventyr. Den är välskriven och har väldigt bra beskrivningar.”
Om ”Drakar och demoner: Uppvaknandet”
För att slippa bli bortgift måste Tamea ut på ett farligt äventyr för att finna sin bror som hon tror kan lösa alla hennes problem. Tidigt på resan får hon motvilligt sällskap av en tjuvaktig och efterhängsen alv. Sakta växer en vänskap fram mellan dem, så som den ofta gör när man måste kämpa mot träskmonster, jättespindlar och orcher.
Boken är inspirerad av världen i rollspelet Drakar och demoner.
De nominerade böckerna till årets Barnradions bokpris var:
– Fake av Astrid Mohlin
– Trådar av Emma Andersson
– Brinn alla hästar av Helena Hedlund
– Drakar och Demoner: Uppvaknandet av E.P. Uggla
– Världens sämsta syster av Elin Lindell
Om Barnradions bokpris
Barnradions bokpris är ett samarbete mellan Sveriges Radio och UR (Utbildningsradion). Priset går till årets bästa svenska barnbok för 9–12-åringar. Det är ett unikt pris där en barnjury läser och bedömer fem nominerade böcker. Prissumman är 30 000 kr. Lärarhandledning finns på UR Play.
Läs mer: https://sverigesradio.se/barnradionsbokpris
Barnradions bokpris har sänts i P4 under läslovet, vecka 44, och är en del av Sveriges Radios och UR:s satsning på barnbokslyssning. Programmen går även att lyssna på i Sveriges Radio Play, i UR Play och sverigesradio.se/barnradion.
Pressbilder: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/qlmgrqtizv
Foto: Meddi
För mer information, vänligen kontakta:
Manuel Cubas, projektledare, producent och programledare
073-632 23 02
Joakim Ohlsson, pressansvarig UR
073-368 62 25
Susanna Mörner, pressansvarig Sveriges Radio
susanna.morner@sverigesrsadio.se
070-083 97 37
Marknadsnyheter
Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 01.11.2024
Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
01.11.2024 kl. 22.30 EET
Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 01.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:
Handelsplats (MIC-kod) |
Antal aktier |
Viktad snittkurs/aktie, euro*, ** |
Kostnad, euro*, ** |
---|---|---|---|
XHEL |
138 987 |
10,97 |
1 524 409,42 |
XSTO |
110 254 |
10,93 |
1 204 571,89 |
XCSE |
27 153 |
10,96 |
297 507,99 |
Summa |
276 394 |
10,95 |
3 026 489,30 |
* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6099 och DKK till EUR 7,4595
** Avrundat till två decimaler
Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.
Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 2 766 010 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.
Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.
För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE
För ytterligare information:
Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com
Marknadsnyheter
ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr
ICA återkallar ICA Falukorv 800 gr eftersom små metallbitar har påträffats i några få produkter. Återkallelsen gäller ICA Falukorv 800g med bästföredatumen 30-11-2024, 03-12-2024 och 08-12-2024.
– På ICA gör vi återkommande kvalitetskontroller av alla produkter vi sätter på marknaden. Vi beklagar att vi behöver återkalla dessa produkter och utreder nu tillsammans med leverantören hur detta kunnat ske. För ICA är hög kvalitet och kundens säkerhet det allra viktigaste, säger Lena Sparring, kvalitetschef på ICA Sverige.
Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICA:s kundkontakt på telefon 033-47 47 90. ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00.
För mer information:
För kunder: ICAs kundkontakt, telefon 033-47 47 90 (öppet vardagar mellan 9:00 och 15:00) eller via ica.se/kundservice/
För journalister: ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke