Connect with us

Marknadsnyheter

Alla barn har rätt till näringsrik mat

Published

on

GroGro lanserar nu en tredje havregröt, denna gång med persika, äpple, torkad aprikos, kokosmjölk och kanel.

Gröt är våra mest populära produkter och både föräldrar och barn uppskattar variation på smaker och ingredienser. En krämig smakbomb, som har blivit den nya favoriten hos dem som har smakat. Självklart ekologisk och utan mjölk och gluten, berättar Malin Bruset grundaren av GroGro.

GroGro är en ledande aktör inom ekologisk barnmat och har på kort tid expanderat från Norge till Sverige med imponerande tillväxt och stark efterfrågan. Företaget har som mål att förändra framtiden för barnmat genom att erbjuda högkvalitativ, färsk och ekologisk mat.

– Det var när jag själv fick barn som jag märkte hur litet utbudet av god, smakrik och riktigt bra barnmat det fanns. Jag vill genom GroGro erbjuda alla föräldrar och såklart barn, ett gott, ekologiskt alternativ till hemlagad mat, säger Malin Bruset.

Att introducera barn till måltider är inte bara en fråga om näring, det är en resa som engagerar alla sinnen och formar deras framtidiga relation med mat. Det är den centrala tanken bakom vår nya förståelse för barns matupplevelser och dess koppling till hälsa.

Mat för vuxna är socialt, njutbart och engagerar alla sinnen. För barn är det inte annorlunda. Redan från första smaken bör de få möjligheten att utforska mat genom alla sina fem sinnen, inklusive känseln. Tyvärr erbjuder dagens marknad ofta produkter som är kraftigt värmebehandlade, vilket tar bort doft, färg, smak och ljud – avgörande element för barn mitt i sin utvecklingsfas.

Barnets tarmflora är nyckeln till deras långsiktiga hälsa. Från födelsekanalen till amning och introduktionen av fast föda, varje steg formar deras mikrobiota. Naturligt fiberrik mat, som grönsaker, frukt och bär, är avgörande för att upprätthålla en mångfaldig och stark tarmflora som främjar hälsa och förebygger sjukdomar.

Barns smakutveckling börjar redan innan födseln och fortsätter genom amning och introduktion av fast föda. Att introducera olika smaker tidigt är viktigt för att främja en varierad kost. Föräldrar uppmanas att ha tålamod under barnets neofobi-fas, en naturlig rädsla för nya smaker, och fortsätta erbjuda varierad mat för att bygga upp en mångsidig smakrepertoar.

– Målet med GroGro är att kunna erbjuda barn utsökt mat, full av näring för att hjälpa dem att växa och gro. Detta utan att beröva dem matglädjen och en mångsidig smakutveckling. Det är något vi tycker att alla barn förtjänar! Fortsätter Malin.

I dagens moderna samhälle, där målet är en varierad kost, är det avgörande att erbjuda barnet smaker utöver det söta och värmebehandlad mat. Smakträning med naturliga råvaror är nyckeln till att forma hälsosamma matvanor för livet.

Priset för den färska gröten är 29,90 kr och den kommer att säljas i utvalda butiker till att börja med.

För ytterligare information och produktprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys