Marknadsnyheter
Änglamark fetaost testvinnare – ”i en klass för sig”
Med en mild men välutvecklad smak träffade Änglamark ekologisk fetaost mitt i prick när Svenska Dagbladets panel testade fetaostar på marknaden.
Svenska Dagbladet hade inför sitt smaktest samlat ihop totalt tio olika sorters fetaost. En krämig vinnare toppade med betyget 6 av 6 med motiveringen:
”Testets vinnare står i en klass för sig. Smaken är mild men välutvecklad. Sältan träffar mitt i prick. Den är syrlig och samtidigt fyllig. Den smular trots en härligt krämig konsistens. En återkommande beskrivning från samtliga testare är i all sin enkelhet mycket god. Ibland talar det enkla för sig själv.”
För drygt ett halvår sedan vann Coop Tzatziki när samma tidning testade den smakfulla såsen, utmärkt för färsbiffar, squashplättar och saffranskyckling.
– Vårt ekologiska sortiment är både prisvärt, hållbart och gott. Vi ser ett varmt och uppskattat mottagande över en stor bredd av kategorier bland landets testpaneler, där flertalet Änglamark-varor varor utsetts till bäst i test bara det senaste året. Att även Coop Greek Feta Block får högt betyg (5/6) i testet talar sitt tydliga språk: vi kan det här med fetaostar och grekisk matkultur säger Minna Björklund, chef sortiment EVM.
Bäst i test-vinnare Änglamark senaste året:
- Änglamark pepparkakor (november 2024, Expressen/Allt om mat)
- Änglamark Ketchup (oktober 2024, Råd & Rön)
- Änglamark Kitchen spray (september 2024, Råd & Rön)
- Änglamark Pasta Bolognese 8mån (juli 2024, Testfakta)
- Änglamark Allrengöring (maj 2024, Aftonbladet)
- Änglamark ekologisk olivolja (februari 2024, Aftonbladet)
Så gjordes testet
SvD:s testpanel bestod av 5 personer i åldrarna 16-64 år. Ostarna serverades blint till deltagarna. Paneldeltagarna fick sätta poäng baserat på smak, doft och helhetsintryck för att sedan ge en totalpoäng på en sexgradig skala, där 6 var bäst.
Om Coop EVM
Coop har som företag alltid varit pionjären inom EVM. Redan på 20-talet introducerades egna varumärken för att säkra leveranser samt kunna erbjuda samma vara till ett lägre pris. Cirkelkaffe var ett av de första varumärkena. Varumärket Coop lanserades 2003, sortimentet är brett och är det största av våra egna varumärken. Det levererar matglädje till alla sorters familjer, stora som små. Det är helt enkelt bra produkter till bra pris. Det är både varor som behövs i vardagen och som passar vid lite festligare tillfällen.
Många av våra produkter har fått utmärkelsen Bäst i test av oberoende kanaler som Mitt Kök, Expressen/Allt om mat, Svenska Dagbladet (SvD), Råd & Rön, TT och Aftonbladet. Senast prisades Xtra kaffe mellanrost hos Aftonbladet, och Änglamark nötfärs i rulle hos Allt om mat, samtidigt som Aftonbladet nyligen lyfte fram Xtra salladsost som bäst i test. Detta är vi naturligtvis stolta över eftersom vi vill erbjuda våra medlemmar och kunder goda varor av bra kvalitet till bra priser.
Varumärken under Coop EVM är Coop, Änglamark, Xtra och Gourmet.
För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund
Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar
CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år agoUpptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år agoDärför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år agoTeknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
