Connect with us

Marknadsnyheter

Änglamark ses som det mest hållbara varumärket inom mat

Published

on

Coops varumärke Änglamark uppfattas som Sveriges mest hållbara varumärke i kategorin mat. Det är femte året i rad som Änglamark intar förstaplatsen. Utmärkelsen kommer från Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet, Sustainable Brand Index 2023.  

Svenska konsumenter uppfattar Änglamark som det mest hållbara varumärket i kategorin mat. Enligt samma undersökning uppfattas Änglamark som det näst mest (andraplats) hållbara varumärket bland alla varumärken i Sverige. Det är Sustainable Brand Index, Europas största varumärkesstudie om hållbarhet, som ligger bakom rankningen där 29 000 svenska konsumenter har deltagit. 

Änglamark är ett av Coops egna varumärken och ett av Sveriges största enskilda varumärken inom kategorin hållbarhet. Idag finns cirka 750 olika produkter inom varumärket.  Övervägande delen av Änglamarks livsmedel är KRAV-märkta och alla kemtekniska produkter har miljömärket Svanen eller Bra Miljöval, flera är dessutom rekommenderade av Asthma Allergy Nordic.  

– Änglamark har funnits i över trettio år och det här priset visar att vi fortfarande lyckas hålla varumärket relevant och uppskattat. Med Änglamark ville Coop skapa ett mer hållbart sortiment till våra medlemmar, vilket fortfarande idag är drivkraften. Vi är stolta att svenska konsumenter märker av det starka erbjudande vi har inom hållbarhetcertifierade livsmedel, säger Mattis Bergquist, hållbarhetschef Coop Sverige.  

Läs mer om Sustainable Brand Index och resultat här

Om undersökningen 

Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie om hållbarhet. Studien har genomförts årligen sedan 2011. I 2022 års studie har ett riksrepresentativt urval av 29 000 svenskar i åldern 16-75 år intervjuats under perioden december 2022 – februari 2023. Totalt 418 varumärken i 36 branscher har bedömts utifrån hur de upplevs prestera inom de 17 globala hållbarhetsmålen. 

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop 
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 44 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: https://www.coop.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro Group announces strategic partnership with Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, which offers the AI platform Collabs for effective and transparent influencer marketing, today announces that the company has signed a strategic partnership with Ninetone Group AB, a premier influencer marketing agency. This partnership will utilize Collabs’ innovative platform to enhance Ninetone’s operational efficiency and open new revenue streams by expanding brand collaborations for their talents.

“We are thrilled to partner with Ninetone, as they embody the type of serious market actor Collabs was designed to support,” said Ebbe Damm, CEO of Syncro Group.

 

“With Collabs, we can not only streamline our existing operations but also expand into new areas by effectively matching our creators with ideal brand opportunities,” said Patrik Frisk, CEO of Ninetone Group.

 

The collaboration will begin in May 2024, with both companies actively working to integrate and optimize their joint operations.

 

Key Partnership Objectives:

  1. CRM Integration: Ninetone will leverage Collabs as a Customer Relationship Management (CRM) tool to manage communications and collaborations more efficiently for the talents they represent.

  2. Commercial Engagements Expansion: Utilizing Collabs’ infrastructure, Ninetone will streamline its engagements with brands, enhancing its ability to connect creators not only signed by the agency but also those outside its exclusive roster. This approach will allow Ninetone to explore new revenue opportunities by finding more relevant brand partnerships for their creators.

 

For further information, please contact:

Ebbe Damm, CEO, Syncro Group
Phone:  +46 70 546 46 00

Email:   ebbe.damm@syncro.group

 

About Syncro Group

Syncro enables collaboration between people and brands through innovative tech. Syncro has offices in Sweden and Denmark, with headquarter in Stockholm.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Syncro tecknar strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB

Published

on

By

Syncro Group, som erbjuder AI-plattformen Collabs för effektiv och transparent influencer marketing, meddelar idag att bolaget tecknat ett strategiskt partnerskap med Ninetone Group AB, en ledande influencer marketing-byrå. Detta partnerskap kommer att använda Collabs innovativa plattform för att förbättra Ninetones operativa effektivitet och öppna nya intäktsströmmar genom att utöka varumärkessamarbeten för deras talanger.

”Vi är glada över att samarbeta med Ninetone, eftersom de förkroppsligar den typ av seriösa marknadsaktörer som Collabs är designade att stödja”, säger Ebbe Damm, vd för Syncro Group.

 

”Med Collabs kan vi inte bara effektivisera vår befintliga verksamhet utan också expandera till nya områden genom att effektivt matcha våra kreatörer med idealiska varumärkesmöjligheter”, säger Patrik Frisk, vd för Ninetone Group.

 

Samarbetet påbörjas i maj, 2024, och bägge företag aktivt arbetar för att integrera och optimera sin gemensamma verksamhet.

 

Huvudmål för partnerskapet:

  1. CRM-integration: Ninetone kommer att utnyttja Collabs som ett CRM-verktyg (Customer Relationship Management) för att hantera kommunikation och samarbeten mer effektivt för de kreatörer som de representerar.

  2. Expansion av kommersiella engagemang: Genom att använda Collabs infrastruktur kommer Ninetone att effektivisera sina engagemang med varumärken, vilket förbättrar Nintones förmåga att koppla samman kreatörer som inte bara har kontrakt med byrån utan även externa kreatörer. Detta tillvägagångssätt gör det möjligt för Ninetone att utforska nya intäktsmöjligheter genom att hitta mer relevanta varumärkespartnerskap för sina kreatörer.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ebbe Damm, VD, Syncro Group
Telefon:  070 546 46 00

E-post:  ebbe.damm@syncro.group

 

Om Syncro Group

Syncro Group AB (publ) är ett noterat bolag på Spotlight Stock Market under SYNC B med en egenutvecklad unik AI-plattform inom influencer marketing som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och möjliggör samarbete mellan människor och varumärken – via tech. Syncro har kontor i Sverige och Danmark, med huvudkontor i Stockholm. För mer information, gå in på www.syncro.group.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Delårsrapport januari-mars 2024 för Sparbanken Alingsås

Published

on

By

Trots en turbulent tid, så står Sparbanken Alingsås trygg och stabil när det gäller likviditet, kapital och resultat. Under första kvartalet 2024 har tillgänglighet och nära kundkontakter varit ett prioriterat område för banken.

När vi sammanfattar första kvartalet 2024 kan vi konstatera att vår omvärld fortsätter att präglas av geopolitisk oro och makroekonomisk osäkerhet. Det högre ränteläget fortsätter att trycka tillbaka inflationen men ännu är det osäkert när centralbankerna väljer att sänka styrräntan. I avvaktan på ett längre ränteläge fortsätter hushåll och företag att märka av lågkonjunkturen och det tuffare ekonomiska läget.

-Trots en turbulent tid, så står Sparbanken Alingsås trygg och stabil både vad gäller likviditet, kapital och resultat. Banken redovisar ett starkt kvartalsresultat med förbättrat räntenetto och en stabil kostnadsnivå, säger VD Staffan Svantesson.

Utdelningen på Bankens aktieinnehav i Swedbank bidrar starkt till resultatet. Under första kvartalet ökade affärsvolymen med 0,3 % och uppgick till 59 890 mkr. Det är främst inlåning, fondsparande i Swedbank Robur samt Swedbank försäkring som har ökat.

I januari erhöll Banken (sin första) rating från Nordic Credit Rating (NCR), ett A- med stabila utsikter. Banken gav ut sin första gröna obligation om 500 mkr i början av februari inom det nystartade MTN-programmet.

(Jämförelsesiffror inom parentes avser januari-mars 2023 om inget annat anges.)

  • Rörelseresultatet uppgick till 234 mkr (187 mkr motsvarande period föregående år)
  • Räntabilitet på eget kapital uppgick till 7,0 % (8,5 %)
  • K/I-talet efter kreditförluster uppgick till 21 % (22 %)
  • Kreditförlustnivån uppgick till 0,4 % (0,2 %)
  • Likviditetstäckningsgraden uppgick till 386 % (131 %)
  • Kärnprimärkapitalrelationen uppgick per årsskiftet 2023 till 29,6 %

(24,9 % per Q1 2023)

  • Bruttosoliditeten uppgick per årsskiftet 2023 till 17,3 % (14,8 % per Q1 2023)
  • Utlåningen minskade med 0,2 % till 14 274 mkr (14 302 mkr vid årsskiftet)
  • Inlåningen ökade med 0,3 % till 14 738 mkr (14 688 mkr vid årsskiftet)
  • Affärsvolymen ökade med 0,3 % till 59 890 mkr (59 712 mkr vid årsskiftet)

———————————————————————————–

För mer information kontakta:
Klas Frisk, Pressansvarig, 070-633 43 99 eller klas.frisk@sparbankenalingsas.se
Staffan Svantesson, VD, 070-559 86 67 eller staffan.svantesson@sparbankenalingsas.se
Helena Wessbo, Ekonomichef, 070-699 91 20 eller helena.wessbo@sparbankenalingsas.se              

Denna information utgör sådan information som Sparbanken Alingsås AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 april 2024 kl.18:00.
  

Sparbanken Alingsås AB (publ) har cirka 135 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Alingsås, Herrljunga, Lerum och Vårgårda där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är ägd till 100% av Sparbanksstiftelsen Alingsås vars syfte förutom att äga banken är att bedriva samhällsnytta.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.