Connect with us

Marknadsnyheter

Annmarie Palm är ny service- och kundbemötandedirektör

Published

on

Stadsdirektör Victor Kilén har beslutat att Annmarie Palm är Nacka kommuns nya service- och kundbemötandedirektör. Annmarie kommer närmast från rollen som kundbemötandechef i Nacka kommun.

– Annmarie har under sina snart tre år i kommunen åstadkommit en stor förflyttning gällande alla medarbetares bemötande. Hon har bland annat sett till att alla medarbetare inom kort är certifierade i bemötande genom en digital utbildning och anordnat aktiviteter för att stärka gemenskapen mellan olika enheter. Att utöka hennes tidigare uppdrag med att lägga till ansvaret för serviceenheten är ett naturligt steg i att fortsätta stärka kommunens interna och externa arbete inom service och kundbemötande. I en föränderlig värld är det viktigt att vi behåller fokus på den sociala konstanten vilket innebär det mänskliga mötet, säger stadsdirektör Victor Kilén.

– För mig är våra mellanmänskliga relationer en hjärtefråga, inte minst när stora delar av våra verksamheter digitaliseras. Att skapa och vårda relationer är en del av den viktiga sociala hållbarheten både på jobbet och i samhället i stort. Jag ser fram emot att leda den redan framgångsrika serviceenheten mot nya höjder, säger Annmarie Palm.

Kommer att leda kommunens servicearbete

Annmarie Palm har en gedigen erfarenhet av att utveckla och kvalitetssäkra inom bemötande och relationsskapande, i både offentlig sektor och det privata näringslivet. Genom åren har hon haft många ledande roller inom bland annat IT-, medie- och kommunikationsbranschen.

Nacka kommun är en serviceorganisation och kontakten med kommunen ska upplevas som smidig och enkel och bemötandet ska vara professionellt och präglas av en vänlig lyhördhet. Uppdraget som service- och kundbemötandedirektör innebär ett övergripande ansvar för styrning, ledning och utveckling av kommunens serviceprocess.

Bred serviceverksamhet

Serviceenheten i Nacka kommun består av närmre 55 medarbetare och är en stödfunktion för alla medarbetare och verksamheter. Det är en bred verksamhet som innefattar allt från intern service till första kontakt med många Nackabor genom kommunens telefoni och växel. I februari prisades Nacka kommun för sin kundservice av undersöknings- och analysföretaget Brilliant Future, läs mer om utmärkelsen här.

Annmarie Palm har tillrätt sin tjänst som service- och kundbemötandedirektör.

Mer information

Victor Kilén, stadsdirektör, 08-718 96 61, victor.kilen@nacka.se

Annmarie Palm, 070-431 98 91, annmarie.palm@nacka.se

Helene AnderssonPressansvarig08-7189234helene.andersson@nacka.se

Nacka kommun, 131 81 Nacka. Telefon 08-718 80 00
———————————————————————————————-
Besök gärna Nacka kommuns pressrum på: nacka.se/press
I pressrummet kan du läsa pressmeddelanden, hämta pressbilder, hitta allmän information om Nacka kommun samt kontaktuppgifter.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys