Marknadsnyheter
Apotekets recept för långsiktighet prisas i 100-wattaren
ti, nov 14, 2017 22:16 CET
Apoteket har lyckats stå ut bland apoteksaktörerna genom ”nördighet” och ”trulighet”. Nu prisas Apoteket AB med 100W i långsiktig varumärkesvård 2017.
2009 omreglerades apoteksmarknaden. Alltsedan dess har de olika aktörerna försökt stå ut i mängden. Apoteket lanserade för tre år sedan ett nytt kommunikationskoncept med en farmaceut i spetsen. Under denna tid har hon med en dos värme och en dos nördighet kommunicerat vad Apoteket inte säljer som en följd av den tuffa kvalitetskontrollen (där hållbarhet är ett centralt element). Hon har gett tips kring hur man kan tänka kring sin egen hälsa och hon har berättat mer om Apotekets satsning på tillgänglighet.
Konceptet har gått hem och nu vinner Apoteket AB 100W i kategorin ”Långsiktigt”.
Juryns motivering:
Det är en konst att sticka ut i en bransch där folk knappt vet var de handlar. Men ni lyckas fullt ut. Med nördighet övertygar ni oss. Och med trulighet charmar ni oss. Genom er förmåga att ständigt överraska har ni skapat receptet för en självklar vinnare. Hundrawattaren i långsiktig varumärkesvård 2017 går till Apoteket AB.
75 watt tilldelas ”The backbone of the Internet – Hur Telia Carrier blev världsledande inom infrastruktur för internet” för Telia Carrier av Hilanders, medan 50 watt går till ”ATG – Ingen dröm är för stor” för ATG av Åkestam Holst NoA.
Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017
För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se
Om 100-wattaren:
100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.
Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att sfokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke