Connect with us

Marknadsnyheter

Appspotr AB: Adligo och Inventive samarbetar för att skapa framtidens chefsverktyg

Published

on

Appspotr meddelar att tilltänkta förvärvsbolaget Adligo och AI-företaget Inventive inleder ett strategiskt samarbete för att skapa värde för sina kunder genom samordnade insatser. Partnerskapet kombinerar Adligos molnbaserade verktyg för chefer med Inventives kunskap och innovativa AI-teknologi.

Inom ramen för samarbetet kommer Adligo att digitalisera Inventives utbildningserbjudande vilket möjliggör en effektiv och tillgänglig utbildningsupplevelse för Inventives kunder. Adligo planerar även att erbjuda dessa utbildningar som en del av sin tjänst för små och medelstora företag som vill förstå hur de kan dra nytta av AI.

Samarbetet innebär även att den AI-assistent som är framtagen av Inventive nu kan integreras direkt i Adligos plattform. Denna AI-assistent kommer att underlätta vardagliga uppgifter för chefer genom att till exempel kontakta anställda, hantera mötesbokningar och beställningar, samt svara på frågor baserat på informationen i Adligos system.

“Vi ser fram emot att tillsammans med Inventive kunna erbjuda en unik kombination av AI och molnbaserat chefsstöd för våra kunder. Målet är att ge företag verktyg för ett smidigare och mer effektivt arbetsflöde,” säger Oscar Carling, VD på Adligo.

Samarbetet mellan Adligo och Inventive förväntas minska gapet mellan människa och teknologi, och bidra till att AI blir ett naturligt och värdefullt inslag i kundernas arbetsdag.

Om Inventive

Inventive AB är ett innovativt techbolag med fokus på att minska avståndet mellan människor och avancerad AI-teknologi. Grundat 2024, strävar Inventive efter att göra AI till en naturlig del av vardagen genom att utveckla lösningar som både förenklar och fördjupar den digitala upplevelsen. Med en passion för innovation utforskar företaget ständigt nya sätt att integrera AI för att skapa meningsfulla och effektiva användarupplevelser. Inventive samarbetar med företag som vill dra nytta av modern teknologi för att stärka sina affärer och förbättra kundupplevelsen.

Om Adligo

Adligo AB är ett svenskt techbolag med säte i Stockholm. Företaget grundades 2021 och har fokuserat på att utveckla digitala verktyg för att effektivisera HR-relaterade processer i små och medelstora företag. Företagets koncept bygger på erfarenheter och kunskap som grundarna förvärvat från att leda människor i det svenska näringslivet. Adligo hjälper andra företag att digitalisera sina kunderbjudanden, men erbjuder också kundspecifik produkt- och affärsutveckling via konsulttjänster. Företagets samlade affär är i ständig utveckling via små och stora samarbeten med utvalda aktörer.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Lissåker, VD Appspotr AB (publ)
Mobil: +46 70 693 17 93
E-post: anders@appspotr.com

Om Appspotr

Appspotr är ett IT-bolag som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för utveckling av mobila appar med fokus på Low Code som innebär att användaren kan skapa mobila appar utan förkunskaper inom kodning. Via bolagets plattform Appspotr 3 erbjuds tjänster relaterade till formgivning, innehåll och publikation som innebär snabbare, effektivare produktion av appar till en väsentligt lägre kostnad. Kunderna återfinns bland annat inom IT-bolag, webbutvecklare och andra företag vilka utvecklar mobila applösningar till slutkund samt inom företag och organisationer med behov av apputveckling inom organisationen. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nivika inleder nytt återköp av egna aktier

Published

on

By

Nivika har avslutat sitt senaste återköpsprogram, där aktier för 50 miljoner kronor har köpts tillbaka.

Med stöd av bemyndigande från årsstämman den 5 februari 2024 har styrelsen för Nivika Fastigheter AB (publ) beslutat att påbörja ett nytt återköpsprogram av egna aktier till ett belopp om upp till 50 miljoner kronor under perioden 2 januari till 30 april 2025.

På stämman bemyndigades styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, besluta om förvärv av aktier i bolaget. Förvärv av egna aktier ska ske på Nasdaq Stockholm. Förvärv av egna aktier får ske så att bolagets innehav av egna aktier sammanlagt uppgår till högst en tiondel av samtliga aktier i bolaget. Förvärv av egna aktier på Nasdaq Stockholm ska ske kontant till ett pris inom det vid var tid registrerade börskursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs.

Återköpsprogrammet ger ökade möjligheter att kunna anpassa bolagets kapitalstruktur från tid till annan. Bland annat ges möjlighet att kunna överlåta aktier som likvid i samband med eventuella förvärv.

Återköp av egna aktier ska ombesörjas av en investmentbank eller finansiellt institut samt ske i enlighet med tillämpliga regler och bestämmelser i Nasdaqs regelverk för emittenter – Nordic Main Market Rulebook for Issuers of Shares.

För information om genomförandet av återköp av egna aktier, se www.nasdaqomxnordic.com. Återköp av egna aktier kommer inte att offentliggöras separat, såvida inte tvingande regler avseende offentliggörande är tillämpliga.

Det totala antalet aktier i bolaget är 95 885 594, varav 24 884 800 är av serie A och 71 000 794 är av serie B. Nivika innehar för närvarande 1 200 526 egna stamaktier av serie B.

 För mer information, vänligen kontakta:

Sverker Källgården, VD, telefon 010-263 61 61, email: sverker@nivika.se

Om Nivika

Nivika är ett småländskt fastighetsbolag med syfte att långsiktigt äga, förvalta och utveckla fastigheter och samtidigt därmed skapa lönsam och hållbar värdetillväxt. Verksamheten bedrivs i Jönköping, Värnamo, Växjö samt Västkusten, områden med goda tillväxtmöjligheter och stabila hyresmarknader. Den diversifierade fastighetsportföljen uppgår till drygt 11 Mdkr där hyresvärdet till två tredjedelar utgörs av kommersiella fastigheter. De kommersiella fastigheterna består i huvudsak av industri-, lager-, kontor- och samhällsfastigheter. Läs mer på www.nivika.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från extra bolagsstämma i Upgrade Invest Nordic AB (publ), org nr 559165-0642, 27:e december 2024

Published

on

By

Upgrade Invest Nordic AB (publ), org. nr 559165-0642, höll idag extra bolagsstämma i bolagets lokaler i Stockholm, varvid följande beslut fattades:

  • Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om sakutdelning i form av samtliga 2 040 000 aktier och 226 666 teckningsoptioner i det helägda dotterbolaget Upgrade Invest Nordic 4 AB (publ).
  • Styrelsen bemyndigades att fastställa avstämningsdag för utdelningen.  

För mer information, vänligen kontakta:

Marcus Bonsib, VD Upgrade Invest Nordic AB

+46 72 182 72 90

marcus@upgradeinvest.se

Upgrade Invest Nordic AB är ett investeringsbolag som investerar i bolag som avser genomföra en notering inom en tvåårsperiod.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Picadeli fortsätter sin snabba expansion i Tyskland

Published

on

By

Bara månader efter att Picadeli firade 250 salladsbarer i Tyskland har antalet vuxit till 300. Den blixtsnabba expansionen visar på bolagets framgångsrika strategi och på den ökande efterfrågan på hälsosamma och hållbara matkoncept i Europas största ekonomi.

Den svenska salladsbaren fortsätter skörda framgång i Europa. Bara några månader efter att Picadeli firade 250 salladsbarer i Tyskland har siffran nu nått 300. Därmed fortsätter Picadeli stärka position som en ledande aktör på en av Europas viktigaste marknader.

– Att växa från 250 till 300 salladsbarer på så kort tid visar inte bara styrkan i vår affärsmodell utan också hur väl vi möter konsumenternas behov av hälsosam och hållbar mat, säger David von Laskowski, vd och koncernchef för Picadeli och Greenfood Group.

Picadeli har etablerat sig i de flesta städer i Tyskland och blivit en naturlig del av vardagen för många tyskar. Den snabba tillväxten möjliggörs av Picadelis tekniska innovationer som minskar arbetsbördan för butiker och gör konceptet attraktivt för nya samarbetspartners.

– Vår teknik är en nyckel till vår framgång och avgörande för vår snabba expansion. Genom att placera våra digitaliserade salladsbarer i livsmedelsbutiker drar vi nytta av deras befintliga kundströmmar, vilket eliminerar vårt behov av investeringar i nya lokaler. Det gör att vi kan skala upp effektivt och samtidigt leverera ett matkoncept av högsta kvalitet till både konsumenter och butikspartners, säger David von Laskowski, vd och koncernchef för Picadeli och Greenfood Group.

Picadelis teknik har blivit en avgörande fördel för livsmedelsbutiker, då den kraftigt reducerar personalens arbetsbörda. Medan traditionella salladsbarer ofta kräver 50–60 timmars arbete i veckan, sänker Picadelis digitaliserade processer och automatiserade beställningssystem denna tid till cirka 15 timmar. Dessutom möjliggör företagets AI-baserade system en djupgående analys av konsumtionsmönster, vilket både minskar matsvinn och optimerar utbudet för att möta lokala preferenser.

För mer information:
Magnus Holtinger Wallin
Head of Communications
magnus.wallin@greenfood.se

Om Greenfood
Greenfood är en ledande europeisk aktör som skapar hälsosam och hållbar mat som är god, prisvärd och lättillgänglig. Från Picadelis digitaliserade salladsbar och färdigrätter, till frukt och grönt direkt från odlingar spridda över en stor del av världen. Genom våra tre affärsområden tillhandahåller Greenfood färsk, hälsosam växtbaserad mat i olika stadier av förädling till kunder inom dagligvaruhandeln, samt hotell, restaurang och catering.

År 2023 uppgick Greenfoods omsättning till 5,7 miljarder SEK. Greenfood har verksamhet i åtta länder med huvudkontor i det historiska hjärtat av verksamheten: Helsingborg, Sverige. I Greenfoods portfölj finns flera starka varumärken, till exempel: Picadeli, Daily Greens, SallaCarte, Green Deli och Ahlgood. Läs mer på www.greenfood.se.

Greenfoods klimatmål har godkänts av initiativet Science Based Targets, med ett åtagande att avsevärt minska CO2-utsläppen.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.