Marknadsnyheter
Appspotr inleder global värvningskampanj av användare till version 3
Appspotr startar i april sin globala värvningskampanjen av nya användare till version 3. Först ut är en riktad kampanj mot gamla användare i version 2 av plattformen.
Värvningskampanjen inleds under april och pågår under hela året. Initialt riktar bolaget sig till 50 000 st utvalda användare i gamla version 2 och samt 500 st intresserade återförsäljare som sedan tidigare lämnat intresseanmälan för att få tillgång på nya version 3. Målgruppen finns fördelad i upp till 180 länder i hela världen.
Målet är att med kampanjen nå en konvertering på 10%, dvs värva 5000 st nya användare till plattformen.
Kampanjerbjudandet ger användaren möjligheten att använda plattformen för att bygga och lansera en PWA (Progressive Web App) utan kostnad. Användaren kan lansera fler PWA eller iOS och Android appar mot en kostnad.
Uppgradering till betalande användare sker löpande genom olika aktiviteter både i plattformen och genom kontakt från säljare och supportcenter.
Liknande kampanjer kommer att sjösättas till olika målgrupper under året.
Kommentar från vd, Appspotr Patric Bottne:
– Vi levererar en plattform för innovation, skapande och livscykelhantering av appar där våra användare är dom som bidrar med behov, kreativitet och drivkraft. Alla företag och organisationer i hela världen kommer få tillgång att bygga och lansera en PWA gratis hos oss men initialt börjar vi med att vända oss till ett urval av våra användare i version 2 globalt som väntat länge och tålmodigt på version 3. Jag är väldigt glad och stolt över att vi nu kan gå ut brett med vår nya version. Med volym av användare, rätt nyckeltal och kompassen i rätt riktning säkerställer vi att utrullningen av version 3 blir lyckad och växer.
För ytterligare information kontakta:
Patric Bottne, VD Appspotr AB (publ)
Mobil: +46 701 46 61 89
E-post: patric@appspotr.com
Om Appspotr
Appspotr erbjuder en plattform med en rik uppsättning verktyg för utveckling och publicering av professionella appar till iOS, Android och webben. Plattformen används av återförsäljare och partners som säljer skräddarsydda appar och färdiga appkoncept som en tjänst till slutkunder inom näringsliv, offentlig sektor och organisationer. Plattformen säljs också direkt till storkunder som har behov av att utveckla och distribuera interna appar inom den egna organisationen. I Appspotr koncernen ingår också Appsales som är en återförsäljare och agerar likt en sådan men tillför också sälj och marknadskunskap till Appspotr. Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appsales Sweden AB har sitt säte i Stockholm.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke