Connect with us

Marknadsnyheter

Årets byrå laddar för framtiden: Eventum antar ny strategisk plan och tillsätter extern styrelseordförande

Published

on

I februari utsågs Eventum till Årets byrå inom Brand Experience (5 – 25 MSEK). Samtidigt antog styrelsen en ny offensiv strategisk plan som både ska ta byrån till nya marknader och bredda erbjudandet. Nu väljer ägarna att även tillsätta en extern styrelseordförande, Sofia Heidenberg, som tillträder vid bolagsstämman i juni.

– Eventum är kundernas favorit och genomför förstklassiga evenemang för mängder av välkända varumärken. Nu är det dags att ta nästa steg i byråns utveckling för att nå nya höjder och nya marknader. Därför väljer vi att ta in Sofia som extern styrelseordförande. Hon har mångårig erfarenhet från byråbyggande, att jobba internationellt och att bedriva styrelsearbete, säger Staffan Holm, ägare och avgående styrelseordförande.

Eventum är en av Sveriges ledande byråer inom livekommunikation. Tidigare i år utsågs Eventum till Årets byrå 2024 i kategorin Brand Experience (5 – 25 MSEK) i Sveriges största bransch- och kundstudie för kommunikationsbyråer utförd av Regi, baserat på omdömen från över 1700 kommunikationsköpare. Byrån är baserad i Stockholm men genomför uppdrag i hela Sverige och internationellt.

– Det ska bli oerhört spännande att få leda styrelsearbetet i Eventum framåt. Jag är väldigt imponerad av den utveckling av byrån som Marie och hela teamet genomfört. Jag har alltid haft stor respekt för betydelsen av livekommunikation och det fysiska mötet. För mig är events ett av de främsta sätten att bygga starka varumärken. Speciellt i dagens digitaliserade värld. Oavsett om det handlar om ett internt ledarmöte för ett börsbolag eller ett utarbetat koncept riktat mot konsument, säger Sofia Heidenberg, tillträdande styrelseordförande i Eventum AB.

För Eventum är alltid målet att skapa rätt värde för sina kunder.

– För oss är syftet med varje genomförande viktigast. De event vi producerar ska alltid skapa mervärde för kunden. Livekommunikation är ett verktyg som i allra högsta grad bidrar till kundens affärsnytta, säger Marie Karlsson, VD, Eventum.

Eventum omsatte drygt 80 MSEK år 2023 och redovisade en vinstmarginal om 20 procent på byråarvodet. Eventum har 16 medarbetare.

Eventums styrelse består av, efter årets bolagsstämma, tillträdande styrelseordförande Sofia Heidenberg samt Staffan Holm och Petter Håkanson, bägge ägare av byrån. VD Marie Karlsson och CFO Lena Lindeberg är båda adjungerade i styrelsen.

Sofia Heidenberg är serieentreprenör i kommunikationsbranschen och en väl anlitad trusted advisor. Sedan tio år verksam i det egna bolaget Proud Communication AB parallellt med lång styrelseerfarenhet från näringsliv, akademi och ideell sektor.  

För mer information vänligen kontakta:

Staffan Holm, ägare, 070-730 92 96
Sofia Heidenberg, tillträdande styrelseordförande, 0733-40 19 60
Marie Karlsson, VD, Eventum, 070-543 86 66

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys