Connect with us

Marknadsnyheter

Årets programledartrio i Musikhjälpen 2017: Molly Sandén, Kalle Zackari Wahlström och Farah Abadi

Published

on

on, nov 08, 2017 07:15 CET

I år blir det tre helt nya programledare i Musikhjälpen – artisten Molly Sandén, programledaren Kalle 
Zackari
 Wahlström och P3-profilen Farah 
Abadi
. Tillsammans går de den 11 december in i glasburen i Umeå för att uppmärksamma, engagera och samla in pengar till årets tema ”Barn är inte till salu” som kommer att belysa världsproblemet med barnsexhandel.
 


Farah Abadi, Kalle Zackarie Wahlström och Molly Sandén leder Musikhjälpen 2017 från Umeå med start 11 december. Foto Stina Stjernkvist/SVT

Farah Abadi leder till vardags Relationsradion i P3 och är årets Musikhjälpen-veteran i trion efter att två år i rad haft det ärofyllda uppdraget publikens ambassadör (2015 och 2016). 
 

– Det känns otroligt spännande men också en ära att få komma tillbaka till glasburen
 och nu 
som
 programledare. 
Det är ett stort ansvar och jag känner mig hedrad, 
säger Farah 
Abadi
.
 
Jag hoppas att vi kommer nå ut till alla tittare och lyssnare med årets 
tema
. Det är ett svårt och tungt ämne då det handlar om barn 
som far illa
 
men också viktigt att uppmärksamma att vi alla, på egen hand 
men 
framför allt tillsammans
,
 kan göra världen lite bättre.
 

Molly Sandén är kanske mest känd för sin framgångsrika musikkarriär och tre framträdanden i Melodifestivalen, men hon har också erfarenhet som programledare i Lilla Melodifestivalen. 
 

– Att leda Musikhjälpen är 
ett väldigt ärofyllt och utmanande uppdrag som jag inte kunde tacka nej till, säger Molly Sandén. Jag ser fram emot 
att tillsammans med publiken 
och Kalle och Farah 
lära mig 
om årets tema 
så att 
vi 
kan vara med och hjälpa utsatta 
barn

Barnsexhandeln
 är något som få vågar prata om men som 
är ett av vår tids största problem. Brotten sker ofta under radarn så det
 är väldigt svårt att lokalisera dem. 
Problematiken 
behöver komma upp till ytan så 
människor får kunskap och kan vara mer uppmärksamma.  
 

Kalle 
Zackari
 Wahlström har i flera program på SVT testat olika former av träning, provat på jobbet som idrottslärare och träffat folk som gjort udda livsval. Nu blir det dock en helt annan typ av utmaning.
 

– 
Jag tycker temat känns 
läskigt 
men det betyder ju inte att 
man 
inte ska prata om det. Tvärtom antagligen
, säger Kalle 
Zackari
 Wahlström.
 Jag blir tokig när jag tänker på att det finns barn i världen som far illa. Kan vi, jag, göra nåt för att hjälpa d
em 
måste vi, jag, göra det. Jag tänker att man får göra det man 
kan 
och jag
 
ser fram emot att 
bli
 en del av jättekraften som 
Musikhjälpen 
besitte
r.
 
Att 
få stå i mitten av det när det drar 
igång

träffa alla människor som 
kommer 
engagera
 sig
 och lära 
känna Farah och Molly, live
 inför hela Sverige!
 

Musikhjälpen 2017 startar måndag den 11 december. Från glasburen på Rådhustorget i Umeå direktsänder Farah 
Abadi
, Molly Sandén och Kalle 
Zackari
 Wahlström 144 timmar i P3 och SVT Play med bland annat livemusik, gäster och fokus på årets tema ”Barn är inte till salu”. Varje minut säljs fyra barn i sexhandeln världen över, men mörkertalen är enorma och barnen syns knappast i någon statistik. Det rör sig om en växande kriminell miljardindustri. Tabut kring ämnet är stort samtidigt som miljontals barn drabbas och får men för livet. För att belysa och förbättra dessa barns situation väljer Musikhjälpen 2017 att lyfta det som borde vara en självklarhet men inte är det – ”Barn är inte till salu”. 
 

Farah Abadi
 

P3-profilen 
Farah 
Abadi
 inledde sin karriär som programledare i den lokala Malmökanalen P3 
Din 
Gata (
2012-2014
)
. 2014 debuterade hon som programledare både i tv och P3 när hon ledde barnprogrammet Sommarlov i SVT och det egna programmet P3 med Farah 
Abadi
. Sedan 2015 är Farah programledare för Relationsradion i P3 och har även hunnit med att vara folkets ambassadör under Musikhjälpen 2015 och 2016, programlett Morgonpasset i P3
, arbetat för SVT:s 
Go’kväll
 och lett den 20-årsjubilerande Världens barn-galan.
 

 
 

Molly Sandén 
 

Artisten Molly Sandéns låtar har över 100 miljoner lyssningar på Spotify och nu i höst är hon aktuell med singlarna ”Rygg mot rygg” och ”Utan dig”. Hon har släppt två album, tio singlar och deltagit i Melodifestivalen tre gånger. Hon ligger bland annat bakom låtar som ”Why am I Crying”, ”Youniverse” och ”Freak”, som utsågs till årets låt på QX-galan 2015. Molly har också varit programledare för Lilla Melodifestivalen, representerat Sverige i Junior Eurovison Song Contest med ”Det finaste någon kan få” och dubbat flera filmer till svenska. 
 

Kalle Zackari Wahlström
 

Kalle 
Zackari
 Wahlström har blivit hela Sveriges träningskamrat. I flera tv-serier på SVT har han gjort fysisk träning till något för alla. Han ledde under 
2014-2016
 tre säsonger av SVT-programmet Svett etikett där han provade olika träningsformer innan han 2016 tog tag i landets skolidrott i SVT:s 
Gympaläraren
. En insats som belönade Kalle med både Kristallen och Svenska Barnidrottspriset. Hösten 2017 är 
aktuell med tv-serien Kalles sex liv där han träffar människor som valt att leva sina liv utanför samhällets normer.
 

Om Musikhjälpen  
 

Musikhjälpen är ett insamlingsevent som lyfter en undanskymd humanitär katastrof. Tre programledare bor i en glasbur för att sända radio och tv dygnet runt i sammanlagt 144 timmar. Under tiden får de besök av artister och personer som engagerar sig i kampen. Insamlingen bygger bland annat på publikens låtönskningar som också utgör all musik som spelas i programmet. 
 

 
 

Förra året samlade Musikhjälpen in över 49 miljoner kronor till kampen för att barn i krig ska ha rätt att gå i skolan. Totalt startade 312 000 engagemang och insamlingen leddes av 
Kodjo
 
Akolor
, Josefine Jinder och Pelle Almqvist. 
 

 
 

Musikhjälpen är ett samarbete mellan P3 Sveriges Radio, Sveriges Television och Radiohjälpen. Musikhjälpen direktsänds i P3 och SVT Play. Stora delar sänds också i SVT2.  
 

Läs mer om Musikhjälpen 2017 här: 
www.musikhjälpen.se
 
 


Pressbilder 
 

Bildtext: Musikhjälpen 2017 – årets programledartrio Farah Abadi, Molly Sandén och Kalle Zackari Wahlström. 

https://sverigesradio.se/press/bilder/mh17/pgmledarna/index.html
 

Foto: Stina Stjernkvist/SVT
 

Bildtext: 18-åriga Hena från Bangladesh blev lurad in i sexhandeln med löfte om att få jobb som hushållerska. 
 

https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/2938/6e621f38-9e62-46ac-ae33-5e86cb9a8181.jpg
 
 

Foto: 
Farzana
 
Hossen
/Save The Children
 

 
 

Bildtext: Turister som köper sex av barn är ett växande problem i takt med att vi reser mer. I Gambia är en del av problematiken att unga pojkar tvingas sälja sex till äldre män och kvinnor i turiststråken. 

https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/2938/031bd9bb-450b-45c1-ab31-f18658da5389.jpg 

Foto: Seyllou/AFP/TT
 

Bildtext: Musikhjälpen 2016 från Örebro 
 

https://sverigesradio.se/sida/images/2938/9fb8fb40-58a9-47dc-ac4f-e1ed7b2f0a0a.jpg
 
 

Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio  
 

 
 

För mer information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:  
 

Per Byman, generalsekreterare Radiohjälpen 

per.byman@svt.se
, 073 534 07 77 
 

Julia Blomberg, projektledare Musikhjälpen, Sveriges Radio
 

julia.blomberg@sverigesradio.se

076 864 07 39
 

Pär Nordahl, projektledare Musikhjälpen, SVT
 

par.nordahl@svt.se
, 070 884 70 70
 

Helena Iles, pressansvarig Musikhjälpen 
 

helena@iles.se

073 980 52 51 
 

Tannaz
 Hashemi, SVT Kommunikation 
 

tannaz.hashemi@svt.se
, 073 712 74 00
 

Taggar:

SVT
, umeå
, Molly Sandén
, Sveriges Radio
, P3
, Musikhjälpen
, Sveriges Radio P3
, Kalle Zackari Wahlström
, barnsexhandel
, Farah Abadi
, mh17
, Barn är inte till salu

Continue Reading

Marknadsnyheter

SharkNinja utser David Beckham som global varumärkesambassadör för Ninja

Published

on

By

NEEDHAM, Mass. (May 19, 2024) — SharkNinja, Inc. (NYSE: SN), ett globalt produktdesign- och teknikföretag, som står bakom varumärket Ninja, presenterar David Beckham som ny global varumärkesambassadör. Beckham, som är känd för sina färdigheter i köket, passion för matlagning och engagemang för exceptionell prestanda, kommer att arbeta nära Ninja-teamet för att öka kännedomen om deras innovativa och användarvänliga apparater.

Det fleråriga samarbetet kommer att fokusera på olika Ninja-produkter, och Beckham kommer att hjälpa med att kommunicera varumärkets prestandafokus i utformningen av produkterna till sin globala publik. David Beckham och Ninja-teamet kommer att arbeta tillsammans för att skapa meningsfulla samtal kring befintliga produkter samtidigt som de stöttar produktexpansion.

David Beckham säger:  ”Jag älskar att vara hemma och laga mat åt min familj antingen i köket eller utomhus så jag är glad över att samarbeta med Ninja för att hjälpa till att få fler att upptäcka deras fantastiska produkter. Jag ser fram emot att arbeta med deras fantastiska team.”

”Vi är stolta över att samarbeta med David Beckham då vi fortsätter att expandera varumärket Ninja både i och utanför hemmet och når konsumenter över hela världen”, säger Mark Barrocas, vd på SharkNinja. ”David delar vårt engagemang för prestanda och kvalitet, sätter ribban på samma ofattbart höga nivå som vi gör och är djupt passionerad vad gäller matlagning. Vi är väldigt glada över att arbeta med honom för att ge Ninja-berättelsen liv och hjälpa oss att främja vårt uppdrag att positivt påverka människors liv positivt runt om i världen.”

För ytterligare information om Ninja, besök www.ninjakitchen.com.

Nora Mäki, BCW Sverige

E: nora.maki@bcw-global.com

M: +46 70 240 23 91

About SharkNinja

SharkNinja is a global product design and technology company with a diversified portfolio of 5-star rated lifestyle solutions that positively impact people’s lives in homes around the world. Powered by two trusted, global brands, Shark and Ninja, the company has a proven track record of bringing disruptive innovation to market, and developing one consumer product after another has allowed SharkNinja to enter multiple product categories, driving significant growth and market share gains. Headquartered in Needham, Massachusetts with more than 3,000 associates, the company’s products are sold at key retailers, online and offline, and through distributors around the world. For more information, please visit www.sharkninja.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i Peptonic har beslutat att genomföra en riktad emission av units bestående av aktier och teckningsoptioner av serie TO5

Published

on

By

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, BELARUS, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, RYSSLAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER KRÄVA YTTERLIGARE ÅTGÄRDER ÄN SÅDANA ÅTGÄRDER SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Styrelsen i PEPTONIC medical AB (”Peptonic” eller ”Bolaget”) har idag, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 24 maj 2023, beslutat om att erbjuda samtliga innehavare av interimsaktier att delta i en riktad emission om totalt 3 538 820 units, respektive unit består av fyra (4) aktier och två (2) teckningsoptioner av serie TO5, vilket motsvarar 14 155 280 aktier och 7 077 640 teckningsoptioner av serie TO5 (den ”Riktade Emissionen”). Den Riktade Emissionen genomförs till samma villkor som den företrädesemissionen av units som styrelsen, villkorat av årsstämmans godkännande den 21 maj 2024, beslutade om den 16 april 2024 (”Företrädesemissionen”). Vidare är den Riktade Emissionen villkorad av att Företrädesemissionen godkänns på årsstämman den 21 maj 2024. Teckningskursen per unit uppgår till 0,04 SEK per unit motsvarande ett pris per aktie om 0,01 SEK då teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Teckningsperioden för att delta i den Riktade Emissionen löper från och med den 28 maj 2024 till och med den 12 juni 2024. Genom den Riktade Emissionen kan Peptonic maximalt komma att tillföras 0,14 MSEK före transaktionskostnader. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO5 kan Bolaget komma att tillföras ytterligare maximalt cirka 0,1 MSEK före transaktionskostnader

Den Riktade Emissionen

Styrelsen i Peptonic har idag, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 24 maj 2023, beslutat om att erbjuda innehavarna av interimsaktier en Riktad Emission av 3 538 820 units med avvikelse från befintliga aktieägarens företrädesrätt, bestående av 14 155 280 aktier och 7 077 640 teckningsoptioner av serie TO5. En (1) interimsaktie berättigar till teckning av en (1) unit. Respektive unit består av fyra (4) aktier och två (2) teckningsoptioner av serie TO5. Teckningskursen per unit uppgår till 0,04 SEK per unit motsvarande ett pris per aktie om 0,01 SEK då teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Teckningsperioden för att delta i den Riktade Emissionen löper från och med den 28 maj 2024 till och med den 12 juni 2024. Innehavare av interimsaktier anmäler eventuellt deltagande i den Riktade Emissionen under teckningsperioden till sina respektive förvaltare.

Genom den Riktade Emissionen kan Bolaget tillföras cirka 0,14 MSEK före transaktionskostnader, vilka beräknas upp gå till cirka 10 KSEK. Teckningskursen vid teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO5 uppgår till 0,013 SEK. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO5 kan Bolaget komma att tillföras ytterligare maximalt cirka 0,1 MSEK före transaktionskostnader, vilka beräknas upp gå till cirka 10 KSEK. Den Riktade Emissionen erbjuds som kompensation till deltagarna i teckningsoptionsprogrammet av serie TO4, vilka ännu inte erhållit aktier och därav inte kommer erhålla uniträtter för de aktier som tecknades med stöd av TO4. Med anledning av detta, kommer den Riktade Emissionen genomföras till samma villkor som den kommande Företrädesemissionen. Styrelsen har säkerställt teckningskursens marknadsmässighet i samråd med finansiella rådgivare med utgångspunkt i rådande marknadsförhållanden, tidigare indikerade prisnivåer i diskussioner med potentiella investerare samt i villkoren för Företrädesemissionen. Mot bakgrund av ovan bedömer styrelsen teckningskursen som marknadsmässig.

Skälen till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att Bolagets styrelse anser, vid en samlad bedömning och efter noggranna överväganden avseende tillgängliga lösningar, att den Riktade Emissionen är ett effektivt sätt att ge deltagarna i teckningsoptionsprogrammet av serie TO4 en möjlighet att anmäla sig för teckning av aktier och teckningsoptioner av serie TO5 till samma villkor som i den kommande Företrädesemissionen.

Mot bakgrund av ovan bedömer styrelsen att den Riktade Emissionen objektivt sätt är till fördel för aktieägarna i förhållande till en alternativ emissionsstruktur eller finansieringslösning. Styrelsen anser därför att skälen för att avvika från aktieägarnas företrädesrätt överväger skälen som motiverar huvudregeln att nyemissioner ska genomföras med företrädesrätt för aktieägarna.

Antalet aktier, aktiekapital och utspädning

Om samtliga erbjudna aktier i den Riktade Emissionen emitteras medför det en sammanlagd utspädningseffekt om cirka 0,91 procent av antalet aktier i Bolaget. Genom den Riktade Emissionen kan antalet aktier öka med högst 14 155 280 aktier från 1 534 845 596 aktier till högst 1 549 000 876 aktier. Bolagets aktiekapital kan öka med högst cirka 99 086,960 SEK, från cirka 10 743 919,172 SEK till högst cirka 10 843 006,132 SEK.

Givet fullt nyttjande i den Riktade Emissionen och vid utnyttjande av samtliga teckningsoptioner av serie TO5 som utges i den Riktade Emissionen kommer antalet utestående aktier öka med ytterligare 7 077 640 aktier, från 1 549 000 876 aktier till 1 556 078 516 aktier och aktiekapitalet kommer att öka med ytterligare 49 543,480 SEK, från 10 843 006,132 SEK till 10 892 549,612 SEK, innebärande en tillkommande utspädningseffekt om cirka 0,45 procent av antalet aktier i Bolaget.

Anmälningsplikt

För det fall att aktieägare i Peptonic ökar sitt ägande i Bolaget på ett sådant sätt att anmälningsplikt enligt lagen (2023:560) om granskning av utländska direktinvesteringar uppstår, ska tilldelning i denna del ske först när investeringen får genomföras enligt nämnda lag.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Peptonic i samband med den Riktade Emissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med den Riktade Emissionen.

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Peptonic Medical AB

Email: anna.linton@peptonicmedical.se

Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic medical AB                                                                                                                 

Peptonic medical AB (publ) är ett innovativt svenskt biomedicinskt företag som bedriver utveckling och försäljning av kliniskt bevisade egenvårdsbehandlingar och egendiagnostiska snabbtester inom intim kvinnohälsa. Portföljen säljs under varumärkena Vagivital och Vernivia. Bolagets vision är att lyfta intim egenvård till nya höjder genom att ge kvinnor verktygen och möjligheterna att själva diagnostisera, behandla och förebygga medicinska tillstånd i underlivet.

Peptonic Medical avser kontinuerligt att bredda bolagets produktportfölj genom förvärv och utveckling av innovativa och konkurrenskraftiga produkter i egen regi. Bolagets mousse-baserade drug-delivery teknologi, Venerol, och gelbasen i VagiVital skapar goda förutsättningar att vidga portföljen. Centralt i tillväxtstrategin är geografisk expansion av VagiVital och Verniva via lokala partners.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och har dotterbolagen Common Sense i USA och Peptonic Medical i Israel.  Peptonic Medical grundades 2009 och företagets aktier är sedan 2014 noterade på Spotlight Stock Market.

Viktig information

Publicering, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner. Mottagare av detta pressmeddelande i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har publicerats, offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att, förvärva eller teckna några värdepapper i PEPTONIC medical någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om eller inbjudan avseende att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering, eller utan tillämpning av ett undantag från registrering, enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, kopieras, reproduceras eller distribueras, direkt eller indirekt, helt eller delvis, i eller till Storbritannien, USA, Kanada, Japan, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådant offentliggörande, publicering eller distribution av denna information skulle stå i strid med gällande lagar och regler.

Inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet lämnas inget erbjudande till allmänheten av värdepapper i något annat land än Sverige. I andra medlemsländer i den Europeiska unionen kan ett sådant erbjudande endast lämnas i enlighet med undantag i Prospektförordningen (EU) 2017/1129.

Framåtriktad information

Detta pressmeddelande innehåller viss framåtriktad information som återspeglar Bolagets aktuella syn på framtida händelser samt finansiell och operationell utveckling. Ord som ”avses”, ”bedöms”, ”förväntas”, ”kan”, ”planerar”, ”tror”, ”uppskattar” och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender, och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Framåtriktad information är till sin natur förenad med såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer eftersom den är avhängig framtida händelser och omständigheter. Framåtriktad information utgör inte någon garanti avseende framtida resultat eller utveckling och verkligt utfall kan komma att väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En elektriker invald i LO:s ledning

Published

on

By

Idag valdes Louise Olsson till förste vice ordförande på LO:s kongress. Det är första gången i LO:s 126-åriga historia som en elektriker blir invald i LO:s ledning.

Valberedningen har försökt bygga ett starkt lag, och nu vill vi fortsätta arbeta för ett starkt, enat LO,” säger Louise Olsson om det nya uppdraget.

Som ett av de mindre yrkesförbunden är detta något stort – vi har äntligen en elektriker i LO:s ledning,” tillägger hon.

Elektrikernas ordförande Urban Pettersson är också nöjd över valet: ”Som ordförande är jag stolt och glad att Louise Olsson är vald till LO:s förste vice ordförande. Det är historiskt för vår del eftersom det är första gången någon från Elektrikerna blir invald i LO:s ledning.

Louise Olsson har dessförinnan varit vice ordförande i Elektrikernas förbundsledning. Till hösten kommer en ny vice ordförande att väljas till Elektrikerna.

Urban Pettersson, förbundsordförande
010-434 05 92
urban.pettersson@sef.se

Louise Olsson, Elektrikernas vice ordförande
010-434 05 97
louise.olsson@sef.se

Diana Oldenburg, kommunikationschef
010 434 05 90
diana.oldenburg@sef.se 

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.