Connect with us

Marknadsnyheter

Återigen en topplacering för Hilti som Sveriges bästa arbetsplats

Published

on

För tionde året i rad av konsekventa topplaceringar, fortsätter Hilti att visa på ett långsiktigt och målinriktat arbete kring medarbetarkultur och ledarskap genom ännu en topplacering bland Sveriges bästa arbetsplatser i den årliga arbetsplatsstudien Great Place to Work®.

​​​

Vi är så oerhört stolta och ödmjuka över årets placering i Great Place to Work 2021! Vi har ju haft glädjen och äran av flera års topplaceringar men årets silverplacering känns på något sätt extra värdefull efter ett tufft och utmanande år med COVID-19. Allt är tack vare fantastiska och engagerade medarbetare och jag är djupt övertygad om att det är vår starka och team-orienterade kultur som har hjälpt oss igenom den senaste tidens utmaningar. Samtidigt står vi enormt ödmjuka och medvetna om att det finns mycket vi fortfarande behöver jobba på och förbättra.”, kommenterar Anders Espe Kristensen, vd Hilti Svenska

Företagskulturen är affärskritisk

I början av 2000-talet bestämde Hilti sig för att satsa på att skapa en stark företagskultur och har sedan dess haft en otrolig medvind både gällande att vara en attraktiv arbetsgivare och också gällande säljresultat. Inget företag lämnades dock oberört under 2020 och hur man har rustat sin verksamhet och sina medarbetare inför oväntade utmaningar skiljer sig stort. Hiltis framgång och vision att fortsätta vara Sveriges bästa arbetsplats bygger på ett långsiktigt och metodiskt arbete för individuell utveckling och starkt ledarskap i samklang med en omhändertagande och resultatinriktad företagskultur.

Det är varken produkter eller affärsresultat som kan garantera framgång och långsiktigt värdeskapande – det är människorna inom organisationen som gör skillnaden. Att leverera resultat och samtidigt bibehålla medarbetarnas motivation och engagemang även i motgång blir än mer affärskritiskt i dessa tider”, menar Anders Espe Kristensen.

Som en del i att fortsätta nå framgång, arbetar Hilti mot att alla medarbetare tänker och agerar som entreprenörer och utnyttjar sin frihet att välja och agera.

Frihet att agera är inte samma sak som helt fria tyglar, det förutsätter att det finns en värdegrund som leder oss i arbetet, och i hur vi samarbetar med andra, respekterar varandra, kommunicerar och utövar ledarskap. Ju mer engagerade, sammansvetsade och kompetenta medarbetarna är, desto bättre service kan de ge och därmed skapa nöjda Hilti-kunder.”, fortsätter Anders.

Exceptionellt arbete kommer från tillit och omtanke

Hilti ställer höga krav på individen men tror samtidigt på ett empatiskt ledarskap som bygger på lyhördhet och stöttning – något som är viktigare än någonsin just nu och en av nycklarna för medarbetarnas välmående. I ledarskapet ligger också ett fortsatt fokus på individuell utveckling – och att bibehålla passionen för sitt arbete trots en utmanande tid. Ansvaret ligger på individen, men företaget ser till att skapa rätt förutsättningar för att utveckla sina talanger och prestera goda resultat.
Vi har alltid fokuserat på personen och det inneboende drivet, snarare än de faktiska erfarenheterna som finns i bagaget när vi bygger våra team. Det gör att vi får en bra mix av människor med olika erfarenheter och bakgrund. Det som är gemensamt för alla är det stora engagemanget för Hilti och en vilja att göra sitt yttersta för att vi ska lyckas”, kommenterar Ellen Johansson, säljdirektör på Hilti



Fotnot: Varje år värderar och utser Great Place to Work de bästa arbetsplatserna i över 45 länder i form av världens största arbetsplatsstudie. Hilti Svenska har fått följande placeringar i kategorin Stora organisationer: 2021 (2a plats), 2020 (1a plats), 2019 (1a plats), 2018(1a plats), 2017 (2a plats), 2016 (1a plats), 2015 (1a plats), 2014 (1a plats).

Hilti finns i mer än 120 länder med 30 000 anställda och är världsledande på att utveckla, tillverka och marknadsföra högkvalitativa produkter och tjänster som skapar mervärde för professionella kunder inom byggbranschen. Hilti Svenska AB, med ca 500 medarbetare och huvudkontor i Malmö, har en direktsäljande kår med ca 170 fältsäljare, 25 innesäljare och 13 butiker mellan Malmö och Umeå. Hilti har blivit utsedd till Sveriges Bästa Arbetsplats av Great Place to Work 2021 (2a plats), 2020 (1a plats), 2019 (1), 2018(1), 2017 (2), 2016 (1), 2015 (1), 2014 (1).

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.