Connect with us

Marknadsnyheter

Återköp av aktier av serie B i Essity under vecka 7, 2025

Published

on

Essity Aktiebolag (publ) har mellan den 10 februari 2025 och 14 februari 2025 återköpt sammanlagt 270 000 egna aktier av serie B (ISIN: SE0009922164) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om 3 miljarder SEK som Essity tillkännagav den 17 juni 2024. Återköpsprogrammet löper under perioden 17 juni 2024 fram till årsstämman 2025 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe Harbour-förordningen).

Återköpen finansieras med rörelsens kassaflöde efter ordinarie utdelning med ambitionen att fortsätta göra återköp över tid som en återkommande del av Essitys kapitalallokering.

Aktier av serie B i Essity har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier): Viktat genomsnittspris per dag (SEK): Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):
10 feb 2025 54 000 280,2540 15 133 716
11 feb 2025 54 000 278,7589 15 052 981
12 feb 2025 54 000 279,2098 15 077 329
13 feb 2025 54 000 282,7463 15 268 300
14 feb 2025 54 000 283,0950 15 287 130
Total ackumulerat under vecka 7, 2025 270 000 280,8128 75 819 456
Total ackumulerat under återköpsprogrammet 9 072 000 298,1070 2 704 426 947

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Danske Bank för Essitys räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Essitys innehav av egna aktier per den 14 februari 2025 till 9 072 000 aktier av serie B. Det totala antalet aktier i Essity uppgår vid tidpunkten för detta pressmeddelande till 702 342 489, varav 58 973 654 aktier av serie A och 643 368 835 aktier av serie B.

För ytterligare information, kontakta:
Sandra Åberg, Vice President Investor Relations, +46 70 564 96 89, sandra.aberg@essity.com

Essity är ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2024 hade Essity en nettoomsättning på cirka 146 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök essity.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys