Connect with us

Marknadsnyheter

Återköp av aktier av Truecaller B i vecka 39 2024

Published

on

Mellan den 23 september 2024 och 27 september 2024 har Truecaller AB (publ) (LEI-kod 549300TEYF1FA5G5GK26) återköpt sammanlagt 170 000 egna B-aktier (ISIN: SE0016787071), vilket motsvarar 0,05% av utestående kapital, inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om. Sedan återköpen inleddes i slutet av maj har 3,34 miljoner B-aktier återköpts vilket motsvarar 0.95% av utestående kapital.         

Återköpen var en del av det återköpsprogram som Truecaller AB tillkännagav den 28 maj 2024. Återköpsprogrammet löper under perioden 28 maj 2024 till maj 2025, då årsstämman 2025 kommer att hållas, och genomförs i enlighet med “Emittentregelverket”.

 

På årsstämman 2024 bemyndigades styrelsen att återköpa B-aktier fram till årsstämman 2025. Det nya bemyndigandet innebär att styrelsen får besluta att återköp av B-aktier får ske av högst så många aktier att bolagets aktieinnehav inte överstiger tio (10) procent av det totala antalet utestående aktier i bolaget per dagen för årsstämman.

 

Truecaller B-aktier har återköpts enligt följande:

 

Datum:

Aggregerad daglig volym (antal aktier):

Viktat genomsnittspris per dag (SEK):

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):

23 september 2024

30 000

42.02

1 260 526

24 september 2024

30 000

41.42

1 242 715

25 september 2024

30 000

37.66

1 129 673

26 september 2024

         50 000

37.59

 1 879 642

27 september 2024

         30 000

38.52

1 155 578

Total ackumulerat under vecka 39/2024

170 000

39.22

6 668 134

Total ackumulerat under återköpsprogrammet

3 337 832

35.33

117 936 893

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie för Truecallers räkning.

 

Efter ovanstående förvärv uppgår Truecallers innehav av egna aktier per den 27 september 2024 till 3 337 832 B-aktier och 6 100 000 C-aktier vilket motsvarar 2,67% av utestående kapital.

 

Det totala antalet aktier i Truecaller, inklusive egna aktier, uppgår till 353 040 414 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 343 602 582.

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Har du vad som krävs för att bli Sveriges främsta investerare?

Published

on

By

Nordic Growth Market (NGM) arrangerar återigen Investerar-SM, en unik möjlighet för börsintresserade att tävla om en prispott på 150 000 kronor. Investerar-SM pågår mellan 4 och 15 november och erbjuder deltagarna en fiktiv portfölj på 1 miljon kronor för att investera i finansiella instrument noterade på NGM.

Investerar-SM har genomförts i över tio år med fler än hundratusen tävlande och är en viktig del i NGM:s långsiktiga utbildningssatsning. Tävlingen ger deltagarna en fantastisk chans att lära sig mer om börshandlade produkter och testa investeringsstrategier, utan att investera egna pengar. Med ett brett utbud av instrument med underliggande tillgångar som index, råvaror, valutor och enskilda aktier kan deltagarna prova olika strategier och utveckla sina kunskaper på ett realistiskt men riskfritt sätt. Den bästa portföljen belönas med titeln Sveriges Främsta Investerare och totalt delas priser ut till ett värde om 150 000 kronor.

– Vi ser ett fortsatt starkt intresse bland nordiska investerare för börshandlade produkter då de ger exponering mot stora internationella index, amerikanska aktier samt råvaror som olja och guld. I år pågår även det amerikanska valet vilket gör tävlingen extra spännande, säger Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.

I år introduceras även en deltävling för att utse Sveriges främsta universitet inom ramen för Investerar-SM. Kampen står mellan börsrummen och finansutskotten hos Stockholms universitet, Chalmers tekniska högskola, Linköpings universitet och Umeå universitet. Detta görs för att öka det ekonomiska engagemanget på universitetsnivå och att inspirera nästa generation investerare.

Årets huvudsponsorer för Investerar-SM, BNP Paribas, Société Générale och Vontobel, utgör en signifikant del av den nordiska ETP marknaden. De tävlande kan investera i över 45 000 produkter med en exponering mot en mängd olika underliggande tillgångar. I år får även deltagarna exklusivt ta del av expertinsikter från vår samarbetspartner NeuroQuant som hjälper de tävlande att optimera sina investeringsbeslut med sin analysplattform.

– Investerar-SM lockar tusentals deltagare varje år och är Sveriges största investerartävling. Vi ser tävlingen som ett utmärkt sätt att öka kunskapen om kapitalmarknaden vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt långsiktigt sparande, fortsätter Magdalena Hartman, VD på Nordic Growth Market.

Läs mer om Investerar-SM, tips från investerarprofiler och om våra samarbetspartners på www.investerar-sm.com eller följ tävlingen på X @ngmexchange.

För ytterligare information kontakta:

Magdalena Hartman, VD, Nordic Growth Market, magdalena.hartman@ngm.se
Oskar Lindberg & Rania Ekberg, Projektledare, Nordic Growth Market, tel 08-566 390 00

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.