Connect with us

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Alfa Laval under vecka 22, 2021

Published

on

Under perioden 31 maj – 4 juni 2021 har Alfa Laval AB (publ) (LEI-kod: 549300UCKT2UK88AG251) återköpt sammanlagt 146 000 egna aktier (ISIN: SE0000695876) inom ramen för det återköpsprogram som initierats av styrelsen för att säkerställa optimerad kapitalstruktur.

Återköpen  är en del av det återköpsprogram om SEK 2 miljarder som Alfa Laval tillkännagav den 27 april 2021. Återköpsprogrammet löper under perioden 28 april 2021 – 25 april 2022 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe Harbor-förordningen).

Aktier i Alfa Laval har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
2021-05-31 30 000 312,6461 9 379 383,00
2021-06-01 31 000 315,7286 9 787 586,60
2021-06-02 30 000 312,0002 9 360 006,00
2021-06-03 27 500 309,0313 8 498 360,75
2021-06-04 27 500 306,2945 8 423 098,75

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea på uppdrag av Alfa Laval. Efter ovanstående förvärv uppgår Alfa Lavals innehav av egna aktier till 714 000 aktier den 04 juni 2021.

Det totala antalet aktier i Alfa Laval, inklusive egna aktier, är 419 456 315, och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, är 418 742 315.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

För ytterligare information:
 

Johan Lundin
Head of Investor Relations
Mail: johan.lundin@alfalaval.com
Tel: +46 46 36 65 10
Mobile: +46 730 46 30 90

Henrik G. Welch
Head of Group Treasury
Alfa Laval
Tel: +46 46 36 65 10
Mobile: +46 70 2638399

Continue Reading

Marknadsnyheter

Biokraft publicerar Års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Biokrafts Års- och hållbarhetsredovisning finns från och med idag tillgänglig på koncernens hemsida.

Års- och hållbarhetsredovisningen finns tillgänglig på svenska och engelska i PDF-format på www.biokraft.com under Finansiella rapporter och presentationer.

Ett begränsat antal tryckta kopior går att beställa via mail till Heidi Wold, VP Communication, heidi.wold(at)biokraft.com.

Informationen är sådan som Biokraft International AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 maj 2024 kl 17:30.

För mer information, vänligen kontakta:
Matti Vikkula, CEO Biokraft International AB 
Telefon: +46-70 597 99 38
Email: matti.vikkula(at)biokraft.com

Biokraft är ett nordiskt greentechbolag som producerar bioenergi och växtnäring i ett cirkulärt kretslopp genom att återvinna organiskt avfall och restprodukter i storskaliga bioraffinaderier. Biogasen är CO2-neutral och sänker GHG-utsläppen med upp till över 100 procent när den ersätter fossila bränslen. Biokraft ska bygga, äga och driva storskaliga biogasanläggningar med fokus på den Nordeuropeiska marknaden. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Korea. Biokraft har drygt 120 anställda och 2023 uppgick totala intäkter till 534 MSEK. www.biokraft.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bluestep Bank emitterar Tier 2 obligationer i SEK

Published

on

By

Bluestep Bank AB (publ), (”Bluestep”), har emitterat supplementärkapitalinstrument (Tier 2 obligationer) om 300 miljoner SEK med förfall i augusti 2034, med första möjlighet till inlösen i maj 2029 (förutsatt förhandsgodkännande från Finansinspektionen). Obligationerna löper med en ränta om 3m Stibor + 3,75%. ISIN SE0021512928. Emissionsdatum för obligationerna är den 22 maj 2024.

Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm. Obligationerna emitteras under Bluesteps MTN-program om 5 miljarder kronor.

Nordea och SEB agerade Joint Lead Managers för transaktionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Klas Lavemark, Head of Treasury
+46 70 547 51 74

Eller besök: www.bluestepbank.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Flowscape vinner två nya kontrakt hos befintlig kund

Published

on

By

Ett stort finskt bolag, som tidigare valt Flowscape som leverantör för smarta kontorslösningar till sina kontor i Europa, utökar nu med ytterligare två kontor. Ordervärdet uppgår första året till 105,000 Euro (1 230,000 SEK) och därefter 50,000 Euro (585,000 SEK) årligen återkommande.

”Vår utrullning har hittills varit väldigt framgångsrik och detta bekräftas av att kunden nu väljer att utöka sin Flowscape-lösning till fler kontor. Det finns även potential med ytterligare kontor hos kunden och vår lösning är mycket stark på att hantera flera kontor och många användare. Den här kunden valde Flowscape för vår förmåga att leverera en väldigt användarvänlig lösning i kombination med den senaste tekniken inom smarta sensorer för att mäta hur kontoret används. Det har varit mycket viktigt för kunden att kunna analysera hur stora deras kontor behöver vara och hur optimal fördelningen på antal rum, arbetsplatser och samarbetsytor skall vara. ”säger Peter Löfgren, Sales Manager Nordic på Flowscape.  

Läs mer på vår hemsida.

Kunden köper stora delar av Flowscapes lösning för det hybrida kontoret. Exempelvis sensorer för att mäta antal personer i mötesrum samt för att mäta beläggningen på sina kontor. Men även våra ledande lösningar för arbetsplatsbokning, rumsbokningslösning och rumsbokningspaneler.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Reigo, VD Flowscape Technology

Tel: +46 70 942 46 87

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Kort om Flowscape Technology AB

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.