Connect with us

Marknadsnyheter

Axel Berger till Formsmedjan

Published

on

Formsmedjan stärker och breddar sin strategiska kompetens inom copywriting och hållbarhet genom rekrytering av Axel Berger.

Formsmedjan har under en längre tid utvecklat sitt erbjudande med fokus på ökat kundvärde genom affärsutveckling, digitalisering och kommunikation. Med rekryteringen av en senior copywriter, som i över ett decennium arbetet med hållbarhetsfrågor på en hög nationell nivå, vässas erbjudandet ytterligare, säger Formsmedjans VD Palle Andersson: 

– Det känns fantastiskt kul att vi nu får med Axel på vår utvecklingsresa. Vi har följt honom och hans arbete under väldigt många år och får nu en stark resurs och ett tillskott i vår organisation. Det är speciellt välkommet nu, med tanke på norra Sveriges starka industriella utveckling och ledande position inom grön omställning.  

Axel kommer närmast från en egen verksamhet med tonvikt mot B2B och gruvindustri, samt kommunikation, strategi och affärsutveckling med hållbarhetsfokus. I mer än tjugo år i branschen har han levererat affärs- och teknikcopy, hållbarhetskommunikation, uppdragsjournalistik och målerisk storytelling åt en mängd olika företag, organisationer och offentlig förvaltning. 

– Efter många år som egen har suget efter att åter vara en del av ett större sammanhang växt sig allt starkare. Jag tilltalas av Formsmedjans engagerade och opretentiösa syn på kommunikation och hur man vill skapa värde för sina kunder, säger Axel Berger:

Under 2022 har Formsmedjan fortsatt att växa och till viss del byggt om sin organisation. Målsättningen har varit att stärka byråns förmåga, så att man tillsammans med kunderna kan utveckla deras affärer och lönsamhet i en starkt föränderlig omvärld.

– I post-covidtider med krig i Europa, en instabil global ekonomi och nödvändigheten av hållbar omställning är det, paradoxalt nog, centralt med både förändringsbenägenhet och långsiktighet. Tydliga värderingar, framförhållning och att våga utmana sin affärsidé blir avgörande för företagens förmåga att ta sig genom tuffa tider och möta framtida utmaningar, menar Palle Andersson och fortsätter: 

– Inte minst den gröna omställningen påverkar såväl strategiska vägval samt behovet av, och hur, företagen kommunicerar. Axel kommer att bidra till att hjälpa våra kunder att möta de här utmaningarna och i många fall dessutom göra kommunikationen kul att ta till sig. Livet måste också få vara kul ibland, även i tuffa tider.

Palle Andersson                                                                                Axel Berger
VD Formsmedjan                                                                              Senior strateg
palle@formsmedjan.se                                                                     axel@formsmedjan.se  
+46 70 317 92 29                                                                              +46 76 130 03 00

Om Formsmedjan
Formsmedjan strategisk kommunikation har funnits sedan 2008 och utgår från Boden.
Kunderna finns över hela landet även om majoriteten återfinns i norra Sverige. I dagsläget består bolaget av 12 medarbetare. Formsmedjan ägs av de arbetande delägarna Palle Andersson, Marcus Zerpe och Christoffer Gramner.

Uppdragen är att förvalta och utveckla kundernas varumärken – och på så sätt skapa bättre affärer. Det innebär att man nyttjar verktyg såsom affärsutveckling, kommunikation och digitalisering för att nå de med kunderna uppsatta målen.

Bolagets filosofi är att stå för stark strategisk och strukturell kompetens och basen av produktionskompetenser, samt komplettera med externa resurser inom de områden där så krävs. Det sker genom ett väl utvecklat nätverk av samarbetspartners. Formsmedjan arbetar utifrån en fastslagen kommunikationsmodell som anpassas utifrån våra kunders verksamhet, behov och förutsättningar.

Läs mer på formsmedjan.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.