Connect with us

Marknadsnyheter

Beijer Byggmaterial etablerar centrallager med Logent som partner i Eskilstuna Logistikpark

Published

on

Tillsammans med Logent etablerar Beijer ett nytt centrallager med hög flexibilitet och skalbarhet för att möta framtida tillväxt samt utökat sortiment för att säkerställa den bästa kundupplevelsen.

Etableringen kommer att göras med ett stort miljöfokus tillsammans med Logent som exklusiv logistikpartner och fastighetsägaren CH Square i Eskilstuna Logistikpark. Det 65 000 kvadratmeter stora centrallagret kommer att vara uppdelat på kall- och varmlager samt ett automatiserat lagersystem. Det kommer också vara rustat för möjligheten att utvidgas med ytterligare  27 000 kvadratmeter vid senare tillfälle.

– Vi är väldigt stolta över förtroendet och att Beijer valt Logent som logistikpartner för den här strategiska etableringen och för driften av lagret. Beijer har mycket höga ambitioner och mål, inte minst det gäller kundupplevelse. Det är inspirerande att få designa och implementera en dedikerad logistiklösning helt anpassad efter Beijers behov, säger Mats Steen, CEO Logent Group.

– Som fastighetsägare ser vi fram emot ett bra samarbete med Logent/Beijer och tackar samtidigt för förtroendet att få genomföra denna etablering. Vi vet vad som krävs av fastigheten för att verksamheten skall bli effektiv både vad det gäller logistiklösningar och miljöanpassningar, säger Jan Lindberg Partner i CH Square AB.

– Det är mycket glädjande att Beijer tillsammans med Logent väljer att investera i en ny hållbar logistiklösning som inkluderar en egen järnvägsanslutning i Eskilstuna Logistikpark. Etableringen innebär många nya viktiga arbetstillfällen och vi hälsar Beijer och Logent varmt välkomna till Eskilstuna, säger David Hofmann, vd Eskilstuna Logistik och Etablering AB

Den utökade ytan med en logistiklösning helt anpassad efter Beijers behov ger nya möjligheter att kraftigt utöka centrallagrets sortiment för att kunna möta framtida expansion och ökade kundkrav. Det öppnar också upp för möjligheter till en högre servicenivå samt att kunna erbjuda fler leveranssätt och ytterligare tjänster från centrallagret. Beijers nya centrallager beräknas vara i drift under våren 2024 och kommer på sikt innebära ungefär 100 nya arbetsmöjligheter.

– Våra kunder kommer få förbättrad service genom att få tillgång till ett betydligt bredare sortiment för leverans nästkommande dag och även möjligheten att kunna se aktuellt saldo på centrallagret. Upplägget skapar en win-win-situation för våra kunder och Beijers filialer och vi stärker vårt kunderbjudande, säger Henrik Ehrengren, Supply Chain Director på Beijer.

 – Med Beijers etablering breddas nu verksamheten i Eskilstuna Logistikpark med ytterligare ett branschsegment vilket är mycket positivt och kommer över tid att bidra med gynnsamma synergieffekter, säger Mikael Jonsson, Etableringschef, Eskilstuna Logistik och Etablering AB

– Vi fortsätter att utveckla vårt kunderbjudande och öka vår leveranskapacitet i hela Sverige. Vi är väldigt glada över att vi nu tar nästa steg i vår tillväxtresa med större kapacitet på vårt centrallager. Ett nytt skräddarsytt centrallager ger också möjligheten till att öka vårt sortiment i hela landet och inte minst leverera snabbare till våra kunder. Logent är en duktig partner som vi ser fram emot att jobba med, säger Geir Thomas Fossum, VD på Beijer Byggmaterial.

– Vi hälsar Beijer och Logent välkomna till Eskilstuna Logistikpark, med CH Square som fastighetsägare. Deras nya anläggning med fokus på miljö och god logistik ligger helt i linje med vad Eskilstuna vill erbjuda marknaden, säger Manuel Brändeborn, Marknadschef, Eskilstuna Logistik och Etablering AB.

För ytterligare information kontakta:

David Hofmann, VD, Eskilstuna Logistik och Etablering AB, E-mail: david.hofmann@eskilstunalogistik.se Telefon: 073-851 13 01 Richard Fogelqvist Presskontakt, Beijer, E-mail: richard.fogelqvist@beijerbygg.se Telefon: 070-40 56 12

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.