Connect with us

Marknadsnyheter

BIC samarbetar med Snoop Dogg och Martha Stewart för en ny EZ Reach™ Lighter-annonskampanj

Published

on

Efter  succen med den prisbelönta reklamkampanjen i USA, tar BIC den mycket framgångsrika kampanjen till Norden för att stödja lanseringen av den nya BIC EZ Reach™ multifunktionständaren.

Stockholm, 23 oktober 2023 – BIC, innovativ marknadsledare inom kategorin tändare, har slagit sig ihop med underhållningslegenden Snoop Dogg och livsstilsinnovatören Martha Stewart för att lansera BIC EZ Reach™, den ultimata tändaren för alla tillfällen med lågor. Snoop och Martha har en stark vänskap och har samarbetat i många projekt tillsammans, inklusive matlagningsprogram, underhållning av kändisgäster och till och med en kokbok. I den humoristiska kampanjen illustrerar den ikoniska duon de många användningsområdena för BIC EZ Reach™, som är idealisk för att tända på svåråtkomliga platser samtidigt som du håller fingrarna borta från lågan. Oavsett om det är en öppen spis, en kväll med levande ljus eller en födelsedagsfest är tändaren BIC EZ Reach™ ett måste för varje hushåll.

En rolig och underhållande kampanj för en bekväm och innovativ produkt

Efter sina enorma framgångar i USA når nu den populära reklamkampanjen Norden. Från och med hösten 2023 kommer Norden att upptäcka den ikoniska duon Snoop och Martha i de nya reklamfilmerna. Oavsett om det handlar om att skapa en atmosfär med levande ljus eller att grilla.

De nya reklamfilmerna visar upp de många användningsområdena för BIC EZ Reach™-tändaren i vardagen, genom roliga och lättsamma scenarier. För varje tillfälle förblir slutsatsen konstant: oavsett om det är för att sätta pricken över i till en utsökt måltid eller för att värma upp atmosfären, är BIC EZ Reach™ ett måste i varje hem.

Mathias Freiholtz, General Manager för BIC Nordic AB:

– Den nya kampanjen med Snoop Dogg och Martha Stewart låter oss att få kontakt med våra konsumenter på ett relevant och lekfullt sätt samtidigt som vi lyfter fram alla användningstillfällen och de huvudsakliga fördelar som skiljer EZ Reach™ åt i kategorin tändare. Vi är glada att kunna presentera denna innovativa produkt för konsumenterna, perfekt för att lysa upp alla svåråtkomliga platser och hålla fingrarna borta från lågan.

– BIC EZ Reach™-tändaren erbjuder en lösning på det vardagliga problemet med att tända på svåråtkomliga platser, oavsett om du tänder ljus, underhåller gäster utomhus eller sätter pricken över i med den där speciella födelsedagstårtan, säger Martha Stewart. Jag är stolt över att samarbeta med BIC för att lansera de vackert designade och förpackade EZ Reach™-tändare som ger funktion, innovation, inspiration och skönhet in i hemmet och på bordet.

– Som någon som använder en tändare nästan varje dag är det viktigt att ha en som är pålitlig och säker att använda, och det är därför jag sträcker mig efter min BIC EZ Reach™ när jag behöver en tändare, säger Snoop Dogg. Jag älskar att arbeta med min vän Martha och vi hade väldigt roligt att visa upp de många sätt på som BIC EZ Reach™-tändaren verkligen är den perfekta varagständaren.

BIC EZ ReachTM™, en tändare för alla tillfällen

EZ Reach™, lanserades framgångsrikt 2020 i USA designad av BICs FoU-team. Den är den första BIC-tändaren med en 3,5 cm lång stav som hjälper till att hålla fingrarna borta från lågan. Kroppen är lika stor som en ficktändare, så den passar bekvämt i användarens händer, väskor och fickor, vilket gör den till den perfekta vardagsbelysningen.

Konsumenter uppskattar dess unika egenskaper och fördelar:

• Bekvämlighet: fickstorlek och lätt att bära för användning vid många ljustillfällen.

• Prestanda: den har ett enkelt tändsystem med ett klick som producerar en pålitlig låga vid varje användning.

• Färger och utbud: mörkblå, turkos, grön, gul, orange, rosa, röd och lila, samt ett urval av eleganta mönster som matchar konsumenternas stil och humör.

• Säkerhet: den hjälper till att hålla fingrarna borta från lågan och den uppfyller eller överträffar alla internationella säkerhetsstandarder. Tillverkad i BICs tändarfabrik i Spanien genomgår varje tändare mer än 50 automatiska kvalitets- och säkerhetskontroller under tillverkningsprocessen.

• Design: har en stav på 3,5 cm för att komma åt svåråtkomliga platser och hålla fingrarna borta från lågan. Med fyra gånger mindre plast och 30 % mindre förpackningar minskar den koldioxidutsläppen med 66 % jämfört med den större Megalighter multifunktionständaren (BIC intern uppskattning).

Pris och tillgänglighet

BIC EZ Reach™ finns i en mängd vackra färger och tilltalande design till ett överkomligt pris, rekommenderat pris är 29 kronor.

För mer information vänligen kontakta

Anna Åberg, Marketing Director Nordics

T : +46 76 823 88 84

E: anna.aberg@bicworld.com

Om BIC

BIC är världsledande inom skrivmateriel, tändare och rakhyvlar, och skapar enkelhet och glädje i vardagen. I mer än 75 år har företaget respekterat traditionen att tillhandahålla högkvalitativa, prisvärda, viktiga produkter till konsumenter överallt. Genom detta starka engagemang har BIC blivit ett av de mest erkända varumärkena och är varumärkesregistrerat över hela världen. Idag säljs BIC-produkter i mer än 160 länder runt om i världen och har ikoniska varumärken som BIC®Kids, BIC Flex, BodyMark by BIC® Cello®, Djeep®, Lucky® Stationery, Rocketbook®, Soleil®, Tipp-Ex®, Us , Wite-Out®, Inkbox och fler. År 2022 uppgick BICs nettoomsättning till 2 233,9 miljoner euro. Företaget är noterat på Euronext Paris, är en del av SBF120 och CAC Mid 60 index. BIC är erkänt för sitt engagemang för hållbar utveckling och utbildning, med ett A-ledarskapspoäng från CDP. För mer information besök  about.bic.com eller följ oss på LinkedIn, Instagram, Twitter och YouTube.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.