Connect with us

Marknadsnyheter

Bidbrain lanserar effektivt kampanjverktyg

Published

on

Speqta ABs (“Speqta”) SaaS-tjänst Bidbrain lanserar nu ytterligare funktionalitet i form av ett nytt kampanjverktyg. Med den nya funktionen kan e-handlare enkelt sätta olika budgetar och ROAS-mål på olika delar av sitt produktutbud. En efterfrågad möjlighet som kommer att hjälpa e-handlare att få mer försäljning till samma annonskostnad och därmed göra dem mer lönsamma. 

Bidbrain är en SaaS-plattform för e-handlare som vill optimera sin försäljning till en given ROAS (Return On Ad Spend, avkastning på annonskostnaden). Förutom optimeringen bygger tjänsten också på att ge e-handlaren mer transparens och bättre kunna styra sin annonsering. Nu lanserar Bidbrain ett effektivare sätt för e-handlare att spendera sina kostnader och generera avkastning på: Ett helt nytt kampanjverktyg.   

Kraftfullt kampanjverktyg
Bidbrain ger nu e-handlare en möjlighet att inte bara sätta samma ROAS för hela butikens utbud, utan även en kraftfull filterfunktion för att enklare kunna välja vilka delar av butikens utbud som ska ha vilken ROAS. E-handlaren kan numera skapa unika kampanjer baserat på parametrar som:

  • Varumärke
  • Produktkategori
  • Pris
  • Produkttyp
  • Rea
  • ..och alla parametrar tillgängliga som custom labels

En inspelad demonstration av verktyget finns på Bidbrains webb
 
Malin Blomberg, VD för Bidbrain, kommenterar:
Samma avkastningskrav passar sällan hela produktportöljen. En e-handlares vardag blir mer pressad och dom behöver fler verktyg och flexibilitet, där nu Bidbrain ger full möjlighet att sätta olika ROAS (Return On Ad Spend)-mål på olika delar av utbudet. Med denna nya funktionalitet kan en e-handlare enkelt sätta och få dubbelt så mycket försäljning per annonskrona för sina lågmarginalprodukter, samtidigt som de kan behålla ett lägre avkastningskrav på sina egna varumärken med högre marginal. En funktion som kommer att underlätta enormt för e-handlare inför Black Friday och julhandeln. Jag är stolt över teamet som gör detta möjligt och nu fortsätter vi att förbättra tjänsten ytterligare.  

Bidbrain-kunden TCM Cykels VD Henrik Sjölund bekräftar behovet av den nya funktionaliteten:
Att sälja allt från exklusiva elcyklar till mindre reservdelar, kräver att man kan sätta olika ROAS mål på komplexa segment, som exempelvis kombinerar produkttyp, pris och marginalnivå. Med Bidbrains kampanjverktyg kan vi sätta upp allt inom ett par minuter och samtidigt få full insyn i hur varje segment presterar över tid.

Bidbrain är en viktig del av Speqtas framtida satsning och strategi. Läs mer om Bidbrain på www.bidbrain.com
 
Kontakt:
Fredrik Lindros
VD, Speqta AB (publ)
fredrik.lindros@speqta.com
+46 723 10 66 66
www.speqta.com
  
Om Speqta
Speqta är ett adtech-bolag som erbjuder trafikgenererande tjänster inom e-handel med hjälp av data och AI. Bolaget har två produkter; affiliatenätverket Shopello och SaaS-tjänsten Bidbrain och är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “speqt”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50, epost: ca@vhcorp.se

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys