Marknadsnyheter
Bixia blir ny sponsor för Växjö Vipers
Elhandelsbolaget Bixia med verksamhet i Växjö ingår sponsoravtal med Växjö Vipers. Bixia stöttar föreningens elitlag men riktar framförallt sin satsning mot klubbens projekt mot psykisk ohälsa.
Bixia ingår nu sponsoravtal med Växjö Vipers, en av Sveriges ledande innebandyklubbar och en av Växjös största föreningar med över 1500 aktiva medlemmar. Föreningen har ett stort socialt engagemang, bland annat genom sitt nya projekt ”Aldrig ensam” som innebär att alla ledare och vårdnadshavare ska utbildas i ämnet psykisk ohälsa.
– Det känns både roligt och givande att samarbeta med Växjö Vipers. Det är en förening som på många sätt har samma värdegrund som oss och projektet ”Aldrig ensam” kändes som en självklarhet att stötta. säger Peter Janefjord, marknadschef på Bixia.
Växjö Vipers erbjuder bred verksamhet för alla åldrar. Klubben, har även en framgångsrik elitsatsning, med ett damlag som leder Allsvenskan och ett herrlag som är topp tre i Svenska Superligan.
– Bixia blir en av våra viktigaste samarbetspartners och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete. De bidrar till vår ungdomsverksamhet, vår elitsatsning och till att vi kan genomföra en föreläsningsserie om psykisk ohälsa, där vi når över 2000 spelare, ledare och anhöriga, säger Albin Sköld, verksamhetschef för Växjö Vipers.
För mer information kontakta:
Peter Janefjord, marknadschef Bixia
E-post: peter.janefjord@bixia.se
Telefon: 0708-24 05 05
Presskontakt Bixia
013-20 91 40
Albin Sköld, verksamhetschef, Växjö Vipers
E-post: albin@vaxjovipers.se
0709-712864
Bixia arbetar aktivt för att öka andelen lokalproducerad el och är idag ett av de elbolag som köper in störst andel förnybar och lokalproducerad el i Sverige. Företaget utvecklar hållbara energitjänster anpassade efter framtidens elmarknad och omsatte 5,9 mdkr under år 2023.
Läs mer på www.bixia.se
Marknadsnyheter
Viktor Pilemyr ny affärsområdescontroller på Södra Wood
I mitten av februari tillträder Viktor Pilemyr rollen som ny affärsområdescontroller på Södra Wood. Han har gedigen erfarenhet från hustillverkning och kommer närmast från rollen som CFO på OBOS.
– Jag ser med glädje fram emot att arbeta tillsammans med Viktor och hälsar honom varmt välkommen tillbaka till Södra och Södra Wood. För att vi ska kunna vara konkurrenskraftiga och fortsätta vår resa med att förädla och förnya skogsgårdens värden, är det viktigt att vi får in rätt kompetens i föreningen. Viktors gedigna bakgrund inom tillverkande industrier och hustillverkning kommer väl till pass på Södra Wood,” säger Marcus Åsgärde, affärsområdeschef på Södra Wood.
Viktor kommer närmast från rollen som CFO på OBOS men har också erfarenhet som CFO på Trivselhus. Dessutom har Viktor tidigare erfarenheter från roller på Södra. Produkten är något som lockar Viktor och att få inblick i en annan del av näringskedjan ser han nyfiket på.
– Södra med dess kultur och värderingar gör att jag med stor entusiasm tar mig an rollen som affärsområdescontroller. Jag är övertygad om att mina erfarenheter inom tillverkande industri som CFO kommer att vara värdefulla i mitt arbete. Jag ser fram emot att lära känna verksamheten på djupet och arbeta nära affären, säger Viktor Pilemyr.
För mediefrågor, kontakta
Södras presstjänst
0470-890 90
press@sodra.com
Södra bildades 1938 ur idén om att vi är starkare tillsammans. I dag är Södra Sveriges största skogsägarförening med fler än 50 000 familjeskogsbrukare som medlemmar. Tillsammans äger Södras medlemmar en världsledande industri som förädlar skogsråvaran till förnybara produkter inom massa, trä, byggsystem, flytande bioprodukter och energi. I vår skogsindustri jobbar 3 400 medarbetare och under 2023 omsatte Södra 29 miljarder kronor. Våra produkter exporteras över hela världen och tillsammans bidrar vi till ett naturligare samhälle. Med rötterna i skogen skapar vi framtiden.
Taggar:
Marknadsnyheter
Smarteyes i Piteå öppnar toppmodern butik i sina gamla lokaler
Optikkedjan Smarteyes öppnar ny butik i sina gamla lokaler på Storgatan 47. För ganska exakt två år sedan drabbades Smarteyes grannlokal i Piteå av en brand och fastigheten behövde omfattande renoveringar. Nu är fastigheten som ny igen och Smarteyes har en helt nybyggd butik dit alla kunder nu är välkomna.
Den nya toppmoderna butiken med skandinavisk design går helt i linje med det starka produktutbud med egendesignade glasögon som Smarteyes erbjuder.
– Vi ser verkligen fram emot att komma in i våra nygamla lokaler igen och det känns fantastiskt roligt. Nu har vi ännu bättre förutsättningar till att hjälpa våra kunder och möjlighet att erbjuda fler undersökningstider, säger butikschefen på Smarteyes Piteå, Jenny Lindholm.
Under de två år som gått sedan branden har Smarteyes kunder fått gå till en provisorisk butik på Storgatan. En mindre lokal med lite andra förutsättningar, men kunderna har lojalt kommit till den provisoriska butiken och därför ser Smarteyes det som extra roligt att nu kunna ge alla Piteåbor en ny fin butik.
– Våra kunder har visat en fantastisk förståelse och ett stort tålamod för vår situation. Många har undrat när vi öppnar igen i våra gamla lokaler och nu är det äntligen dags. Nu hoppas vi att våra kunder ska trivas lika bra här som vi gör och ser fram emot att ta hand om alla som kommer till vår nya butik, säger Jenny Lindholm.
För mer information:
Anders Ekhammar, pressansvarig Smarteyes, tfn +46 (0)70-746 25 79
anders.ekhammar@upstreamcom.se
Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern och med en årsomsättning på närmare 600 miljoner SEK är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Lightning Group AB anställer ny koncernchef
Styrelsen i Lightning Group AB har utsett Robert Larsson till ny koncernchef för Lightning Group AB. Robert tillträder sin nya roll under första kvartalet 2025. Nuvarande koncernchef, Henrik Lönner, kommer att fortsätta som VD för dotterbolaget Vadsbo LightTech AB.
Robert Larsson kommer närmast från LumenRadio, där han sedan 2020 ansvarat för affärsområdet Lighting & Smart Cities. Tidigare har Robert innehaft roller som Sales Director på LumenRadio, Chief Revenue Officer på Yieldbird samt Senior Sales Manager på WideOrbit. Han har en kandidatexamen i marknadsföring från Webber College i Florida.
Förändringen i koncernledningen är ett strategiskt steg för att stärka koncernens tillväxt och tydligare positionera Lightning Group som en ledande industrikoncern inom belysningsbranschen. Som koncernchef kommer Robert att fokusera på verksamhetsutveckling i bolagets samtliga innehav och arbeta aktivt med att identifiera nya förvärv.
– Vi ser fram emot att börja arbeta med Robert och vill samtidigt rikta ett stort tack till Henrik för hans insatser som koncernchef. Henrik kommer nu kunna fokusera fullt ut på att utveckla Vadsbo LightTech, vårt största dotterbolag. Robert har en stark och relevant bakgrund, och vi är övertygade om att han kommer bidra till att stärka koncernen för våra bolag, medarbetare och aktieägare, säger Kristian Larsson, styrelseordförande i Lightning Group.
– Det är en ära och en glädje att ta klivet in i Lightning Group. Det är en koncern med stor potential och tydliga utvecklingsmöjligheter. Med stöd från styrelsen och våra medarbetare är jag säker på att vi kan lyfta både befintliga och framtida dotterbolag till nya höjder, säger Robert Larsson.
För ytterligare information:
Kristian Larsson
Styrelseordförande, Lightning Group AB
070-292 13 33
Kristian.larsson@ebeco.se
Denna information är sådan information som Lightning Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 november 2024.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke