Connect with us

Marknadsnyheter

Bokslutskommuniké juli 2020 – juni 2021

Published

on

Perioden i sammandrag

Koncernen jan-jun 2021

  • Nettoomsättningen minskade till 10,7 (13,8) MSEK.
  • Rörelseresultatet uppgick till -0,3 (-0,3) MSEK.
  • Resultat före skatt ökade till -0,9 (-1,0) MSEK.
  • Resultat efter skatt per genomsnittligt antal aktier uppgick till -1,75 (-0,26) kr.
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 2,3 (2,8) MSEK.
  • Genomsnittligt antal anställda i koncernen 27 (44).

 

Koncernen juli 2020 -juni 2021

 

VDs kommentarer

En flerårig nedåtgående trend i abonnemang har vänts till tillväxt och vinst. En slimmad organisation fortsätter löpande att rulla ut nya initiativ för tillväxt. 

Året som gått har bjudit på en rad positiva trendbrott.

Andelen nya kunder som kommer via Adwords har minskat från 68% till 36% – vilket minskat våra marknadsförings-kostnader med 60%, Detta har gjorts utan att minska kundinflödet från år till år.

Detta har möjliggjorts genom lyckosamma satsningar på SEO (Search Engine Optimization), genom skapandet av en stor mängd sökvänligt innehåll på hemsidan, samt genom initiativ där externa parter ges provision om de marknadsför tjänsten.

Antalet abonnemang med virtuella nummer (ca 70% av intäkterna) har nu uppvisat en stadig kontinuerlig tillväxt i ett halvår, samtidigt som ARR (värdet av alla kundabonnemang) planat ut och legat stabilt sedan före sommaren – efter en längre tids nedgång.

Användandet av AI och chattlösningen fortsätter att växa – även om affärsområdet fått begränsat fokus under året på grund av begränsade resurser. 37% fler företag använde chattjänsten för sin kundtjänst i slutet av året jämfört med i början.

Vi har under sommaren lanserat vårt API – ett gränssnitt för utvecklare, som möjliggör integration av våra tjänster i andras appar, tjänster och processer. 

Vi har även lanserat nya tjänster riktade mot större företag och callcenters.

Kundgränssnitten har översatts till fler världsspråk, samtidigt som lokala betalmetoder lagts till. Det gör det möjligt för kunder i t.ex. Kina att köpa bolagets tjänster.

Fokus ligger i närtid på att göra det lättare att ringa samtal med de nya apparna, lansering av kö-funktion (för call centers), utrullning av email-stöd (för kundtjänstfunktionen), utvidgat SMS-stöd, förbättrad automatiseringsgrad i AI-funktionen – samt på integrationer med större chattjänster och plattformar.

Tillkommande resurser för affärsutveckling och säljinsatser rekryteras.

Bolaget har löpande upptagit lån för att kompensera för en del av de amorteringar som löpande görs. Det senaste lånet upptogs i september 2021. 

Den totala skuldbördan har minskat.

Sammantaget så har genomförda åtgärder stabiliserat bolaget, samtidigt som nya initiativ för tillväxt ständigt rullas ut. Vi har en solid SaaS-plattform med ett unikt tjänsteerbjudande för företag globalt, samt ett erfaret och motiverat team.

Välkommen med på den fortsatta resan.

Med vänliga hälsningar,

Stockholm 17 september 2021

Henrik Thomé
VD och grundare

 

Kommentarer till verksamheten

Verksamheten under året juli 2020 – juni 2021

Koncernens försäljning under räkenskapsåret uppgick till 22,4 MSEK vilket kan jämföras med 28,4 MSEK föregående år.
Minskningen berodde primärt på följande faktorer;

 
Resultat före skatt

Koncernen redovisade under räkenskapsåret en vinst före skatt på +0,4 MSEK vilket kan jämföras med -2,3 MSEK föregående år.
Verksamhetsåret är det första med positivt resultat sedan SaaS-verksamheten startades.
 
Det positiva resultatet har möjliggjorts genom sänkta kostnader.

Resultat efter skatt

Resultatet efter skatt var -6,8 MSEK vilket kan jämföras med -1,8 MSEK föregående år.

Detta berodde på att uppskjuten skattefordran på 7,0 MSEK, som tidigare år upptagits i balansräkningen, lösts upp. 

Praxis vad gäller god redovisningssed gällande uppskjuten skattefordran har blivit mer restriktiv. Styrelsen bedömer att bolaget inte längre uppfyller de krav som ställs för att redovisa uppskjuten skattefordran och väljer därför att lösa upp fordran i dess helhet. Styrelsens bedömning vad gäller bolagets framtida möjligheter att nyttja ackumulerade underskott har inte ändrats. Förändringen är inte likviditetspåverkande.

 

Investeringar

Under året investerades ca 4,1 MSEK i vidareutveckling av SaaS-plattformen, vilket kan jämföras med ca 12,6 MSEK samma period föregående år. 
 
Avskrivningarna under perioden uppgick till ca 7,2 MSEK.

 

Skulder

De långsiktiga skulderna minskade under verksamhetsårets från 9,5 MSEK till 8,3 MSEK.

De kortsiktiga skulderna minskade från 11,7 MSEK till 10,0 MSEK.

 

Marknadsföring och kundanskaffning

Marknadsföringskostnaderna minskade med 61% jämfört med föregående verksamhetsår.

Antalet nya betalande kunder var trots detta närmast oförändrat (-1%) jämfört med föregående verksamhetsår.

Kostnadsminskningen möjliggjordes genom en sänkning av budgivningen på Google Adwords sökord, vilket minskade antalet nya kunder från Adwords med ca -21%. Detta kompenserades av en sexdubbling av antalet nya kunder via affiliates och kundrekommendationer (från en tidigare låg nivå), samt en ökning av nya kunder från den organiska trafiken med +26%.

Andelen nya kunder som kom från betalda annonser var 55%., vilket kan jämföras med 68% under föregående år. Vid verksamhetsårets slut var hade andelen nya kunder från betalda annonser minskat till 42%.

Förändringen möjliggjordes dels genom satsningar på Affiliates – bl.a. genom integration med plattformen ShareaSale i mars 2021.Satsningar på SEO (Search Engine optimization) – genom skapandet av allmängiltigt användbar information på hemsidan, genererade därtill en ökning av den organiska trafiken till Sonetels hemsida med +121%.

 
Detta gjorde sammantaget att kundanskaffningskostnaden (CAC) i snitt sänktes med -54%.
 
Detta innebär att återbetalningstiden för nya kunder (ROI) i snitt minskade från 19 till 5 månader.

 

SaaS-verksamhet med virtuella nummer

Huvuddelen av intäkterna i bolaget härrör från affärsområdet med internationella lokala telefonnummer med global vidarekoppling.

Tjänsterna nyttjas primärt av småföretag som vill bli tillgängliga för kunder i andra länder, för att öka försäljningen. Tjänsten används av betalande kunder i ca 170 länder.

Prishöjningar 2018 och 2019 ledde till en flerårig negativ trend med allt färre aktiva kundabonnemang.

Genom en prissänkning 2020 för nya abonnemang har denna negativa trend brutits.

Antalet telefonnummerabonnemang var vid verksamhetsårets utgång +6% högre än vid verksamhetsårets ingång.

Det lägre priset för nya abonnemang har dock gjort att det månatliga värdet av abonnemang (MRR) fortsatt att sjunka under en stor del av verksamhetsåret.

Även denna negativa trend verkar ha brutits under den senare delen av året, tack vare de många satsningarna på tillväxt. Fr.o.m. maj 2021 har MRR i princip varit oförändrat. 
 

Påverkan på resultat av interndebitering

Dotterbolaget i Indien fakturerar moderbolaget med 20% påslag i enlighet med praxis gällande armlängds avstånd mellan moder och dotterbolag – samt i enlighet med de rekommendationer som finns för internationella bolag verksamma i Indien. Eftersom faktureringen överstiger kapitalbehovet i dotterbolaget så byggs det löpande upp en skuld från moder till dotter. Denna skuld påverkas av valutakursförändringar.

Effekten på resultatet var +0,7 MSEK vilket kan jämföras med 0 MSEK föregående verksamhetsår.

Detta innebär att resultatet före skatt – exklusive valutakursförändring – var -0,3 MSEK vilket kan jämföras med -2,3 MSEK året innan.

 

SaaS-verksamheten med AI och chatt

Bakgrund

Under åren 2017-2019 vidareutvecklade bolaget sin SaaS-plattform och tog fram nya mobila appar. 

Målet var att skapa en unik gratis tjänst för småföretag globalt, med intäkter från extratjänster och uppgraderingar.

Med tjänsten skulle småföretag få en lösning för både kundkommunikation och intern kommunikation – med text och tal – i en och samma app.

Artificiell Intelligens (AI) skulle därtill ge personal i småföretaget företagsanpassade svarsförslag när de hanterar kundfrågor – för att spara tid.

AI-utvecklingen nådde en automatiserings-grad på ca 10-20% för småföretag, vilket bedöms vara för lågt för att erhålla ett för kunderna avgörande värde av vår AI-lösning. 

Arbetet med att öka automatiseringsgraden, få in mer data samt lära upp vår AI-lösning fortlöper, om än i långsammare takt än tidigare.

Resursbrist gjorde därtill att funktioner för internkommunikation, samt för samtalshantering – i de nya apparna – fick prioriteras ner. Bolagets gamla appar – som används för att ringa samtal – har därför hållits vid liv, i väntan på att de nya apparna ska bli fullödiga på området.

De nya tjänsterna har trots bristerna tagits emot väl av kunderna.

 

Verksamhetsåret

Under verksamhetsåret har de nya SaaS-tjänsterna har givits mindre fokus – både vad gäller marknadsföring och produktutveckling. 

Ledningen har istället prioriterat kundrapporterade problem – vilka var eftersatta under åren då de nya SaaS-tjänsterna utvecklades.

Därtill har ledningen bedömt att fokus på verksamhetsområdet med virtuella telefonnummer –som behandlats styvmoderlig under några år – är det som har störst chans att på kort sikt ge bolaget en fast bas för tillväxt, givet de begränsade resurserna.

Vid verksamhetsårets slut använde 2 303 företag i över 175 länder Sonetels nya kommunikationslösning för hemsida och sociala medier. 
Detta är 37% fler än vid verksamhetsårets början.

Ledningens avsikt är att öka fokus på de nya SaaS-tjänsterna så fort tillväxtåtgärderna kring affärsområdet virtuella telefonnummer ger bolaget en solid ekonomisk grund. 

 

Kundnöjdhet

Bolagets kundbetyg på Trustpilot ökade under året från 4,6 till 4,7. Över 2,000 personer har hittills lämnat ett omdöme.

 

Verksamheten under halvåret januari-juni 2021

Koncernens försäljning under halvåret uppgick till 10,7 MSEK vilket kan jämföras med 13,8 MSEK samma period föregående år.
Minskningen berodde primärt på följande faktorer:

 
Koncernen redovisade under perioden en förlust på -0,9 MSEK före skatt vilket kan jämföras med -1,0 MSEK föregående år.
Denna resultatförbättring, trots minskad omsättning, har möjliggjorts genom bl.a. följande sänkta kostnader;

 

Kundanskaffning

Kundanskaffningskostnaden (CAC) har minskat kraftigt tack vare effektivare annonsering samt minskad kundtjänst.

Under halvåret tillkom 7 106 nya betalande kunder, vilket är +9% fler än under samma period föregående år.

 

Satsningar för tillväxt

Under perioden januari till juni genomfördes följande satsningar för ökad tillväxt;

  • Adyen betalplattform. Bolaget integrerade med betalplattformen Adyen, för att möjliggöra kundbetalningar via nya betalmetoder. Bolaget började acceptera Google Pay som en första ny betalfunktion via Adyen.

  • Zapier. Bolaget integrerade sin SaaS-tjänst med Zapier – en tjänst som gör det möjligt att knyta ihop vitt skilda system – utan kodning – i syfte att möjliggöra automatisering i företag.
  • Utökat språkstöd i appar. Företagets mobila appar översattes till 7 nya språk.
  • ShareaSale. Bolaget integrerade med Affiliate-plattformen ShareaSale som har ca 600,000 aktiva affiliates, vilka marknadsför tjänster och produkter – såsom Sonetels – för att få provision.
  • SIP-trunking. Bolaget har sedan många år haft ett flertal call centers och kundtjänstorganisationer i större företag som kunder. Bolaget produktifierar nu erbjudandet gentemot den här målgruppen, och implementerar en ny pris och supportstruktur.  Erbjudandet presenteras på den nya webbsidan sip-trunking.sonetel.com vilket möjliggör mer riktad marknadsföring och sälj gentemot segmentet.

 
Investeringar

Under perioden investerades ca 2,2 MSEK i vidareutveckling av SaaS-plattformen, vilket kan jämföras med ca 8,5 MSEK samma period föregående år.

Avskrivningarna under perioden uppgick till ca 3,6 MSEK.

 
Påverkan på resultat av interndebitering

Effekten på resultatet av valutakurs-förändringar på skuld mellan moder och dotterbolag under perioden jan-jun 2021 var -0,4 MSEK vilket kan jämföras med +0,6 MSEK för samma period föregående år.

Detta innebär att resultatet före skatt – exklusive valutakursförändring för perioden jan-jun 2021 var -0,5 MSEK vilket kan jämföras med -1,6 MSEK året innan.

 

Tillväxt av aktiva användare *    

TILLVÄXT AV AKTIVA ANVÄNDARE *

Jan-21 Feb-21 Mar-21 Apr-21 May-21 Jun-21
Aktiva företag under månaden 16 128 15 790 15 975 15 998 16 274 16 014
Aktiva användare under månaden 25 663 24 986 25 109 25 049 25 273 24 976
Aktiva företag senaste 3 månader ** 20 701 20 507 19 578 19 571 19 759 19 551
Aktiva användare senaste 3 månader ** 31 039 30 639 29 491 29 236 29 341 29 096

 

* Se avsnittet ”Definitioner” i Bokslutskommunikén.
 ** Senaste 3 månader inkluderar den angivna månaden samt de omedelbart föregående två månaderna 

 

 
Verksamheten efter perioden

SaaS-verksamheten med virtuella nummer

Telefoniverksamheten uppvisade fortsatt stadig tillväxt i antal abonnemang. Under perioden juli-augusti ökade antalet abonnemang i snitt med +0,9% per månad.Snittintäkten per telefonnummerabonnemang har dock sjunkit till följd av en prissänkning mars 2020.Detta innebär att det månatliga värdet av samtliga abonnemang (MRR) påverkats negativt.

Denna effekt mattas dock av över tid.

Under perioden maj till augusti var minskningen i MRR närmast obefintlig ( -0,1% per månad i snitt).

 

Satsningar för tillväxt

Under perioden juli till augusti har följande satsningar för ökad tillväxt genomförts.

 

Väsentliga händelser under perioden juni 2020 – december 2020

Inga väsentliga händelser har inträffat under perioden.

 

Väsentliga händelser under perioden januari-juni 2021

Inga väsentliga händelser har inträffat under perioden.

 

Väsentliga händelser efter perioden

Inga väsentliga händelser har inträffat under perioden.

 

Bokslutskommunikén är tillgänglig för nedladdning på https://sonetel.com/sv/investerare/rapporter/
 

Om Sonetel
Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 170 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

 

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 september 2021 kl. 08:30 CET

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.