Connect with us

Marknadsnyheter

Brandkoll i Virtual Reality – årets mest nytänkande

Published

on

ti, nov 14, 2017 20:57 CET

Årets mest nytänkande kampanj står Trygg Hansa och Prime för med
”Brandkoll”, där barn via 360°film och VR-glasögon kan lära sig hur de ska agera i ett brinnande hem. 

”Lek inte med elden!” säger man ofta till barn. Men i Trygg-Hansas och Primes kampanj ”Playing with fire” är det just det man uppmanar till. Men allt är såklart under säkra förhållanden, och med hjälp av VR-teknik.

Varje dag brinner det i 17 svenska hem, men många vet inte hur man ska agera vid en brand, särskilt inte barn. De gömmer sig snarare än flyr ut vid en brand hemma, ett beteende som är svårt att ändra på. För att försöka råda bot på, och omvända beteendet, tog Trygg Hansa fram Sveriges första Virtual-Reality- kit för att hjälpa familjer att brandöva hemma. Ett livsviktig, och engagerande initiativ som involverat över 225 000 barn, och media runtom i landet. Nu prisas initiativet som årets mest nytänkande.

Juryns motivering:

VR i sig är kanske inte så värst nytänkande 2017, men att använda tekniken, för att på ett övertygande och pedagogiskt sätt förmedla ett livsviktigt budskap till över 225 000 barn, då lyfter vi på nytänkshatten. Att det även inte bara är en kampanj utan att den också lever vidare och kan nyttjas av samhällets alla aktörer, då blir vi än mer övertygade. Grattis Trygg Hansa!

75 watt i kategorin nytänk tilldelas IKEA Retail Therapy med Åkestam Holst NoA medan Åland Index/Östersjöprojektet för Ålandsbanken med RBK tilldelas 50 watt.

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se. 

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Micropos Medical får ny order i Schweiz

Published

on

By

SSjukhuset i Fribourg, Schweiz, beställer ett Raypilot System.

Sjukhuset har haft ett löpande hyreskontrakt med Micropos Medical sedan sommaren 2024 och har hittills behandlat cirka 12 patienter. De lägger stor vikt vid att kunna säkerställa ökad noggrannhet för att uppnå låga biverkningar vilket innebär ökad livskvalitet för patienter som genomgår strålbehandling för prostatacancer.

Det här är ett styrkebesked för oss då kunden går från att testa behandlingsmetoden med Raypilot via ett hyresavtal till att nu förvärva systemet och implementera metoden som standard-vård, säger Thomas Lindström, chef på Micropos Medical.

Detta är företagets tredje Raypilot-system i Schweiz. Ordervärdet är cirka 2 miljoner sek och inkluderar system- och serviceavtal.

Thomas Lindström

+46 (0)31-760 80 05
info@micropos.se

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) utvecklar och säljer produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets produkt Raypilot® System är framtagen för att säkerställa en förbättrad precision vid strålbehandling av prostatacancer. Med en ökad precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. Raypilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. Raypilot® System med förbrukningsvarorna Raypilot Hypocath® och Raypilot Viewcath är CE-märkta och FDA godkända för Europeisk- respektive USA användning.  

Bolaget är listat på Spotlight Stock Market under aktiesymbolen MPOS.
Välkommen att följa Bolaget på LinkedIn eller på www.micropos.se

Denna information är sådan information som Micropos Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9:e januari 2025.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Thinc Collective vinner uppdrag för Södertörns Högskola till uppskattat försäljningsvärde av 5 MSEK under avtalsperioden

Published

on

By

Thinc Collective har tilldelats uppdraget att vara kommunikationspartner till Södertörns Högskola under de kommande fyra åren. Upphandlingen, med ett uppskattat värde på 5 miljoner kronor, omfattande delområde 2; Produktionstjänster dvs utveckling av moderna och inkluderande kommunikationslösningar som stärker högskolans varumärke och positionering som ett framtida universitet.

Avropet kommer att träda i kraft när avtalsspärr enligt LUF har upphört eller 10 dagar från det att allmän förvaltningsdomstol, om den har fattat interimistiskt beslut, upphävt det beslutet.

Avtalet tecknas tidigast den 20/1 2025 och kommer att gälla i fyra år. Södertörns Högskola anger avtalets värde till 5 MSEK sett över avtalsperioden. Södertörns Högskola garanterar inga volymer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Wallqvist, VD, Thinc Collective AB
070-722 08 42
anders.wallqvist@thinccollective.se

Thinc Collective AB är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen kreerar och genomför idéer för sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS-system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Collective AB är verksamma inom Norden.
Läs mer på thinccollective.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Paul Cedwall förstärker Tysk-Svenska Handelskammaren

Published

on

By

Paul Cedwall är ny affärsområdeschef för Miljötjänster på Tysk-Svenska Handelskammaren. Han har lång erfarenhet inom energibranschen och kommer stärka handelskammarens tjänsteutbud inom den gröna omställningen.

Tysk-Svenska Handelskammaren har under lång tid hjälpt sina kunder och medlemmar att uppfylla producentansvaret inom förpackningar, batteri och elektronik inom EU. Med en allt mer komplex och omfattande europeisk lagstiftning samt nationella skillnader finns hos företagen ett växande behov av hållbarhetsrådgivning. EU:s nya direktiv gällande producentansvar för textil väntas publiceras under året och fler direktiv följer inom de närmaste åren. 

– Tysk-Svenska Handelskammaren har redan idag omfattande kompetens gällande EU-ländernas lagstiftning kring producentansvar och miljörapportering. Med rekryteringen av Paul Cedwall ser vi möjlighet att bredda vår produktportfölj på hållbarhetsområdet i linje med det växande behovet av rådgivning kring den gröna omställningen. Vi ser fram emot att han nu är en del av vårt miljöteam i Malmö, säger Ralph-Georg Tischer, vd för Tysk-Svenska Handelskammaren. 

Paul Cedwall kommer senast från Knowit och har tio års erfarenhet från energibranschen, bland annat från E.ON, Öresundskraft och plast- och flygindustrin i Tyskland.

–  Den röda tråden i min karriär är den gröna omställningen. Att nu få använda min kompetens i en tysk-svensk kontext känns väldigt motiverande. EU:s lagstiftning för den gröna omställningen skapar ett behov av expertis hos exportföretagen för att kunna uppfylla de allt högre kraven. Jag ser fram emot att få ta mig an dessa utmaningar tillsammans med teamet, säger Paul Cedwall.

Paul Cedwall tillträdde sin nya tjänst den 7 januari 2025.

Mer information:
Paul Cedwall, affärsområdeschef för Miljötjänster, mejl: paul.cedwall@handelskammer.se
Malin Johansson, kommunikationschef, telefon: 0701043745, mejl: malin.johansson@handelskammer.se

Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster. 

Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.