Marknadsnyheter
By Mates AB annonserar ett nytt partnerskap med Azerion för att leverera digitala tjänster för O-Ringen 2022.
Det årliga orienteringsevenemanget O-Ringen kommer att äga rum i Uppsala mellan 24-30 juli och organisationen har valt gaming plattformen Mates.gg, levererad av By Mates AB, för deras digitala aktivering av deltagare under evenemanget.
By Mates kommer att skapa digitala spelutmaningar, ”challenges”, på sin plattform varje dag under evenemanget för besökarna att njuta av och tävla om priser sponsrade av O-Ringens sponsorer. Alla deltagande medlemmar kommer att uppleva en djupare koppling till sponsorerna som deltar i denna aktivering, i sin tur kan sponsorerna marknadsföra sig ännu mer direkt mot besökare som deltar i utmaningarna. Alla utmaningar på evenemanget kommer att aktiveras på spel som tillhandahålls av Azerion och möjliggörs av partnerskapet mellan By Mates AB och Azerion, med uppdraget att aktivera deltagarna inte bara på plats, utan att skapa en viral spridning från ett lokalt evenemang och attrahera framtida användare till plattformarna.
”Detta kommer att öppna upp nya möjligheter för alla livesportevenemang med alla typer av partnerskapsprogram på plats” – Andreas Bengtson, VD By Mates AB
För O-Ringen kan denna aktivering öppna upp en större publik för sina sponsorer och även skapa ett mer relevant sammanhang samtidigt som de interagerar med målgruppen. För de kommande åren kan detta innebära mer pengar från alla sponsorer och ge O-Ringen mer pengar utan att behöva ner lägga mer tid.
Tjänsten är öppen för alla sportevenemang och är tillgänglig från By Mates AB efter sommaren. För mer information kontakta: info@mates.gg.
Om By Mates AB
En gaming plattform för utveckling, sociala relationer och sponsring med fokus på bättre onlinebeteende för både e-sport och traditionell sport.
By Mates grundades 2017 med visionen att demokratisera E-sporten och göra nyttan tillgänglig för alla genom att erbjuda en ny, konkurrenskraftig plattform, för gamers över hela världen. Sedan start har man byggt upp Mates.gg, en skalbar digital gaming plattform där man registrerar sig för att ta del av olika aktiviteter som organiserad träning, umgänge och tävlingar.
För mer information besök: www.bymates.com.
Om Azerion
Azerion är en högväxande digital underhållnings- och medieplattform. Som ett innehållsdrivet teknik- och dataföretag betjänar Azerion konsumenter, digitala utgivare, annonsörer och spelskapare globalt. Azerions integrerade plattform tillhandahåller tekniska lösningar för att automatisera köp och försäljning av digital reklam för medieköpare och säljare, med stöd av sälj- och kampanjledningsteam på marknaden. Genom vår teknik samarbetar innehållsskapare, digitala utgivare och annonsörer med Azerion för att nå de miljontals människor över hela världen som spelar Azerions spel och ser dess distribuerade underhållningsinnehåll för att öka engagemanget, lojalitet och driva e-handel.
Azerion grundades 2014 av två holländska entreprenörer och har upplevt snabb expansion driven av organisk tillväxt och strategiska förvärv. Azerion har sitt huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna och är ett börsnoterat företag noterat på Euronext Amsterdam.
För mer information besök: www.azerion.com.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke