Marknadsnyheter
CAN Marketing UF tävlar för Sverige i EM i Ung Företagsamhet


Under SM i Ung Företagsamhet den 19 maj utsågs CAN Marketing UF till årets UF-företag 2020. Nu får de representera Sverige i EM, JA Europe Company of the Year Competition, som går av stapeln den 22-24 juli och anordnas av Junior Achievement Portugal.
CAN Marketing UF vill förbättra utomhusmiljön i Sverige genom att renovera papperskorgarna och öka tillväxten i städerna genom att erbjuda marknadsföring för företag och en möjlighet för kommuner att sprida budskap och informera befolkningen. Företaget består av Emelie Andersson, Eric Carlqvist och Oscar Nyman, från Katedralskolan i Linköping.
– Vi ser fram emot att få ta del av vad de andra UF-företagen från hela Europa har för idéer och ta lärdom av dem för att utveckla oss själva och vårt företag. Sen hoppas vi såklart på att vinna, säger Oscar Nyman, vd på CAN Marketing UF.
I JA Company of the Year Competition tävlar CAN Marketing UF mot 40 andra UF-företag bestående av närmare 200 företagsamma ungdomar från hela Europa.
– I år får vi följa tävlingen digitalt men precis som tidigare år är det fantastiskt att se dessa ungdomars företagsamhet och hur de utvecklat både sig själva och sina företag under året. Det ger hopp om framtiden. Entreprenörskap är viktigare än någonsin, säger Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet i Sverige.
Tävlingen genomförs helt digitalt och CAN Marketing UF finns tillgängliga i Sverige före, efter och under tävlingen för intervjuer.
Läs mer om CAN Marketing UF här:
Webb: canmarketing.se
Facebook:facebook.com/CAN.Marketing.uf
Instagram: instagram.com/canmarketingse
För mer information, vänligen kontakta:
Julia Brandt, kommunikatör på Ung Företagsamhet Sverige Tel: 08-783 80 74,
e-post: julia.brandt@ungforetagsamhet.se
Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet Sverige Tel: 08-783 80 88,
e-post: cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se
Om Ung Företagsamhet
Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement. Sedan 1980 har vi utbildat över 450 000 gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande. Sedan 2010 arbetar vi även i grundskolan. Ung Företagsamhet ger barn och ungdomar möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. Vi driver även nätverket UF alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och över 100 anställda i hela landet och stöds av offentliga medel och det privata näringslivet.
Taggar:
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
Marknadsnyheter
Rekordhög belåning bland investerare – påminner om tidigare bubblor

Investerares belåning har nått nya höjder i USA. Enligt färska siffror från Finra steg belåningen på amerikanska investerares depåer till över 1 biljon dollar i juni – en ny rekordnivå.
Den snabba ökningen av belåningen, det som på engelska kallas ”margin debt”, där investerare lånar pengar för att köpa värdepapper, väcker oro bland analytiker. Fenomenet jämförs med tidigare perioder av spekulativt överdrivet risktagande, såsom dotcom-bubblan i slutet av 1990-talet och meme-aktiefebern under pandemin.
Enligt analytiker är investerarsentimentet nu nära glödheta-nivåer, vilket tyder på ett marknadsklimat präglat av eufori snarare än försiktighet. Historiskt sett har liknande situationer ofta föregått kraftiga börsnedgångar.
Om utvecklingen fortsätter i samma takt kan det bli allt viktigare för investerare att väga riskerna noggrant innan de ökar sin exponering med lånade pengar.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke