Marknadsnyheter
Chhatwal & Jonsson presenterar SS25 – En hyllning till det personliga hemmet
I våren och sommarens kollektion hämtar Chhatwal & Jonsson sin inspiration från sin egen historia. Ambitionen från första säsongen var att designa textiler som har en tidlös kvalitet och en förmåga att överleva trender. Kollektionen hyllar det personliga hemmet, en plats där gamla minnen och framtida drömmar möts i en harmonisk balans mellan det tidlösa och samtida. Med mönster och färger och en dos 70-tals nostalgi skapas en kollektion som står sig genom tidens trender, samtidigt som den bjuder in till ett lekfullt och personligt uttryck.
Tradition möter innovation
Kollektionen är en fortsättning på Chhatwal & Jonssons resa, där tradition och innovation går hand i hand. Med ett starkt fokus på hållbarhet och kvalitet, är varje produkt i kollektionen skapad för att hålla över tid och bli en naturlig del av hemmet, generation efter generation.
Stig Jonsson, varumärkets Creative Director beskriver kollektionen som en hyllning till kontraster.
– Kollektionen speglar den kreativa spänningen mellan mjuka, böljande former och strama, geometriska linjer. Balansen mellan det organiska och det strukturerade ger rummen en dynamik som både känns nostalgisk och samtida. Våra geometriska mönster med rötter i retrodesign, återuppstår med en modern twist och blir en naturlig del av en inredning som sträcker sig bortom tillfälliga trender – något vi på Chhatwal & Jonsson ständigt strävar efter, säger Stig Jonsson, Creative Director på Chhatwal & Jonsson.
Design som bjuder in till personligt uttryck
Det småskaliga hantverket och den höga kvaliteten märks i de nya slätvävda dhurriemattorna i nyazeeländsk ull. I kollektionen finns också kuddfodral och utomhustextilier i naturmaterial i en spännande mönstermix som väcker minnen och bjuder in till nya upplevelser. Genom en rik variation av färger och strukturer kan varje hem spegla sin ägares personlighet och stil. Det är detaljerna som gör skillnaden, och textilierna lockar fram känslor, berättar historier och skapar en varm, personlig atmosfär.
Chhatwal & Jonsson uppmuntrar till att göra hemmet till mer än bara en plats att bo.
– Ditt hem ska vara en reflektion av vem du är, och ett uttryck för din unika stil. Kollektionen för 2025 erbjuder en möjlighet att förvandla ditt hem till en plats där varje detalj är noggrant utvald för att ge mening och karaktär, avslutar Stig.
Om Chhatwal & Jonsson
Chhatwal & Jonsson är grundarna Geetali och Stigs uttryck för mötet mellan öst och väst. Skärningspunkten mellan klassisk skandinavisk design och genuint indiskt hantverk. En kreativ symbios av nyanser, former och kvalité och det självklara valet för dig som söker mer än det extraordinära för ditt hem.
För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Taggar:
Marknadsnyheter
Nacka kommun får stöd för fortsatt klimatarbete inom Viable Cities
Energimyndigheten har beviljat stöd för fortsatt arbete med Klimatneutrala Nacka 2030 inom ramarna för Viable Cities tredje programomgång. Detta möjliggör att Nacka kommun, i samarbete med Daily Innovation, Linköpings Universitet och WWF, kan växla upp det viktiga klimat- och miljöarbetet framåt. Projektet pågår från december 2024 till oktober 2027 och möjliggör nya initiativ och samverkan för en hållbar framtid.
Stödet innebär att Nacka kommun kan fortsätta fokusera på innovativa lösningar och strategiska satsningar inom ramen för Viable Cities. Nu kan klimat- och miljöarbetet i kommunen ta nya kliv och aktivera hela samhället.
Trappar upp klimat- och miljöarbetet
– Vi kommer att fokusera på att hitta de bästa och mest effektfulla aktiviteterna för att nå högt ställda klimat- och miljömål. Alla kommer att behöva vara med och bidra. Tillsammans ska vi se till att Nacka minskar klimatpåverkan, ökar den biologiska mångfalden och anpassas till ett förändrat klimat. Under 2025 höjer vi ambitionerna och det ser vi verkligen fram emot, säger Charlotte Persson, klimat- och miljödirektör i Nacka kommun.
Nacka kommun arbetar för att skapa en hållbar och trivsam miljö för sina invånare. Genom samverkan och innovationskraft strävar kommunen efter att vara en föregångare inom naturvård och klimatneutral stadsutveckling.
För mer information, kontakta:
Sophie Giers Arekrans
processledare för Viable Cities i Nacka kommun
070-431 96 24
sophie.giersarekrans@nacka.se
Marknadsnyheter
Flaggningsmeddelande – VD ökar sitt innehav i Alteco Medical AB
Bolaget har erhållit information om att bolagets VD och huvudägare Anders Althin har ökat sitt innehav i Alteco Medical AB till över 90% genom köp av aktier. Före köpet ägde Anders 11 772 602 aktier privat och via bolag 84 567 475 aktier, totalt 96 340 077 aktier. Detta motsvarar 89,88 % av kapital och röster. Efter köpet äger Anders 11 939 268 aktier privat och via bolag 84 567 475 aktier, totalt 96 506 473 aktier. Detta motsvarar 90,04 % av kapital och röster.
Anders Althin har för avsikt att genomföra en tvångsinlösen av resterande aktier.
För mer information, vänligen kontakta
VD Anders Althin
Tel: 0709-37 02 53
E-post: anders@flamingon.se
Alteco Medical AB från Lund, Sverige är ett ISO 13485-certifierat medicintekniskt företag som grundades 2002. Vår produkt Alteco LPS Adsorber tar bort endotoxin (lipopolysackarid, LPS) från patientens blodomlopp. Alteco LPS Adsorber bygger på en unik blodreningsteknik och används som en tilläggsterapi vid sepsis för att behandla endotoxemi (höga nivåer av endotoxin). Detta kan bidra till att stabilisera patienten i den akuta situationen när traditionell medicinsk behandling är otillräcklig. Sepsis är kroppens överväldigande och livshotande inflammatoriska svar på infektion som kan leda till vävnadsskador, organsvikt, amputationer och död. Det är en av de vanligaste dödsorsakerna inom modern intensivvård, och med nästan 49 miljoner fall av sepsis och 11 miljoner dödsfall per år – eller 1 av 5 – tror man nu att sepsis dödar fler människor än cancer. Endotoxin är den toxiska delen av gramnegativa bakterier, men endotoxemi förekommer ofta hos sepsispatienter oavsett typ av infektion. Alteco LPS Adsorber, tillgänglig på marknaden sedan 2007, bryter kedjan av immunsystems överreaktioner genom att ta bort endotoxin från patientens blodomlopp under extrakorporeal behandling. Produkten är en medicinteknisk produkt (klass IIa) som använder en syntetisk peptid för att på ett säkert sätt adsorbera cirkulerande endotoxin och hjälpa till att stabilisera patientens hemodynamiska parametrar.
Alteco Medical – removing the threat
Marknadsnyheter
Coops EVM fortsätter att gå rent
För tredje gången under senaste halvåret lyfts en produkt från Coops rengöringssortiment under egna varumärkena fram i ett konsumenttest. Coop fläckborttagning utses till bäst i test.
Det är ansedda konsumenttidningen Råd & Rön som den här gången testat, via labbexpertis, hur väl fläckborttagningsmedel på marknaden verkar på fläckar från bläck, rödvin, kaffe, mjölkchoklad, balsamvinäger och currysås. Coop fläckborttagnin vinner testet med ett par poängs marginal till tvåan Grumme, och en bra bit ner till husmorsknep som bikarbonat och citron.
Tidningen anser att Coop fläckborttagning dessutom är tydligast av undersökta varumärken med information på förpackningen. Coop fläckborttagning är såväl Svanen-märkt samt har en UFI-kod. Coop fläckborttagning får toppbetyg (9/9) för sin effekt mot fläckar av tomatsås, currysås, för sin läsbarhet på förpackningen, ingredienslistan samt avsaknaden av oönskade ämnen.
– Allrengöring, köksrengöring och nu fläckborttagning. Om man vill göra rent hemmet till vinterns tillställningar, familjehögtider och efter julbak så känns ett besök i närmaste Coop-butik som ett val att rekommendera. Produkterna finns klassade i de flesta av våra butiker och hittas även på coop.se, säger Minna Björklund, chef sortiment EVM på Coop Sverige.
I testet användes fläckborttagarna på tygremsor med flera olika typer av fläckar. Tre tidsramar testades: efter två timmar, efter tre dagar och med helt intorkade fläckar. Därefter tvättades remsorna i maskin. Resultatet mättes sedan i en spektrofotometer för att räkna ut hur mycket av fläcken som försvunnit.
För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke