Marknadsnyheter
Cision lanserar CisionOne i Sverige – Komplett lösning för realtidsinsikter och mediebevakning

Cision lanserar i dag sin nya kommunikationstjänst CisionOne i Sverige. Tjänsten, som sedan tidigare framgångsrikt har lanserats världen över, är en helhetslösning för mediebevakning, hantering av medierelationer och analys som hjälper kommunikationsavdelningar att mäta och optimera sina PR- och kommunikations-aktiviteter, både i Sverige och internationellt.
STOCKHOLM (5 september 2024) – Cision, ledande leverantör av kommunikationstjänster, lanserar idag CisionOne i Sverige. Denna allt-i-ett-plattform erbjuder en helhetslösning för mediebevakning, medierelationer och analys, designad för att ge PR- och kommunikationsproffs realtidsinsikter i ett ständigt föränderligt medielandskap.
”Vi är mycket glada och stolta över att kunna lansera CisionOne i Sverige,” säger Magnus Thell, VD Cision Sverige. ”Denna lösning ger kommunikatörer möjlighet att nå sina strategiska mål genom datadrivna beslut och marknadsledande expertis.”
Bygger på global framgång
Efter framgångar i USA, Kanada, Storbritannien och Tyskland får nu svenska kommunikatörer tillgång till verktyg som hjälper till att bygga relationer med rätt mediekontakter och fatta strategiska beslut.
”CisionOne har revolutionerat hur PR-team arbetar i våra första lanseringsmarknader,” säger Elgar Welch, President för CisionOne. ”Vi är glada över att kunna erbjuda denna banbrytande plattform till Sverige och ge kommunikationsproffs möjligheten att forma sina varumärkesbudskap och nå resultat.”
Omvärldsbevakning i Sverige och internationellt
CisionOne-användare i Sverige får en betydande fördel med oöverträffad tillgång till nationella och internationella premiumkällor, inklusive fulltextartiklar och licensierat innehåll från världens främsta affärspublikationer.
Realtidsdata ett klick bort
CisionOne kombinerar egen datahantering med AI-driven innehållsanalys i ett intuitivt användargränssnitt. Detta ger kommunikationsavdelningar de insikter de behöver för att fatta snabbare och mer underbyggda beslut.
En plattform utformad för dagens kommunikatörer
CisionOne bygger på över fem års forskning och utveckling, där man har arbetat nära PR- och kommunikationsteam och dragit nytta av expertisen hos branschspecialister på Cision. Denna allt-i-ett-plattform hjälper användare att:
• Bevaka omnämnanden i realtid: Fånga upp innehåll från tryckta medier, online, TV, radio, sociala medier, magasin och podcasts genom realtidsflöden, alerts och rapporter.
• Få värdefulla insikter: Bevaka ett omfattande globalt medienätverk i över 190 länder och 96 språk, med tillgång till fulltextinnehåll från premiumpublikationer.
• Nå rätt målgrupp: Få tillgång till branschens mest omfattande databas verifierade mediekontakter. Anpassa och distribuera era pressmeddelanden och följ enkelt upp resultaten.
• Följa resultat och optimera strategier: Följ era kampanjresultat med anpassade dashboards, omedelbara insikter och rapporter redo för ledningen.
• Hålla sig informerade, även när de är på språng: Få tillgång till kritisk bevakning och insikter via mobilappen för iOS och Android (mobil och surfplatta).
Här kan du läsa mer om CisionOne.
För mer information, kontakta:
Oskar Larsson
Head of Marketing, Cision Norden
+46 8 507 410 41
oskar.larsson@cision.com
Cision Ltd. är en globalt ledande leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation samt IR. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,800 anställda med kontor i 24 länder i Amerika, EMEA och APAC.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke