Connect with us

Marknadsnyheter

Comintelli förvärvar amerikanska konkurrenten Ciphers tillgångar för SaaS-plattformen K360

Published

on

I syfte att stärka sin position i USA har Comintelli, ett ledande mjukvaruföretag inom ”Market & Competitive Intelligence (M&CI)”, förvärvat tillgångar från den amerikanska konkurrenten Cipher relaterade till dess SaaS-plattform Knowledge360® (K360). Målet är att konvertera kunder till Comintellis SaaS-plattform, Intelligence2day®, vilket skulle öka årligen återkommande intäkter (ARR).

Comintelli kommer att överta de immateriella rättigheterna till plattformen Knowledge360® samt tillgång till hela den befintliga kundbasen. Knowledge360® kommer upphöra som tjänst under första kvartalet 2023 och samtliga kunder erbjuds en smidig konvertering till Intelligence2day®.

ARR är Comintellis viktigaste nyckeltal och var 21,3 MSEK vid utgången av det tredje kvartalet 2022. Ciphers K360 verksamhet har en något lägre ARR än Comintelli. Målsättningen med förvärvet är att överta en betydande del av K360 kundbasen och ge en markant ökning av Comintellis ARR under kommande åren. 

Säljaren och köparen har kommit överens om att inte offentliggöra de exakta villkoren för förvärvet. Köpeskillingen baseras på kunder som konverteras från Knowledge360® till Intelligence2day®. Förvärvet finansieras genom upplåning och egen kassa. I somras genomfördes en riktad nyemission på 3,5 MSEK i syfte att bl.a. undersöka möjligheterna till strukturaffärer. Bolaget har även erhållit ett lån på 2 MSEK från ett konsortium av befintliga aktieägare. Villkoren bedöms vara marknadsmässiga med 1 % månatlig ränta och 5 % uppläggningsavgift. Lånet löper ut 31 december 2023.

Omvärldsanalys (s.k. ”Market och Competitive Intelligence”) blir allt viktigare för att hjälpa företag förstå sin omvärld och förbereda sig för framtiden. I en nyutgiven rapport har det globala IT-analysföretaget Forrester beskrivit landskapet för “Market and Competitive Intelligence (M&CI) Platforms”. Både Comintellis Intelligence2day® och Ciphers Knowledge360® finns med bland de mest betydelsefulla aktörerna på marknaden. Comintelli har inriktat sig mer på den europeiska marknaden, medan Cipher fokuserat på den amerikanska marknaden. 

”Genom detta förvärv blir Comintelli en stark global aktör inom M&CI som tar en aktiv del av branschens konsolidering. Vi ser en positiv framtida tillväxtpotential där både vi och våra kunder kan dra nytta av skalfördelar”, säger Jesper Martell, VD för Comintelli AB.

”Comintellis och Ciphers plattformar löser mycket snarlika kundbehov”, säger Peter Grimm, VD för Cipher. ”Våra kunder behöver mer än bara mediabevakning – de behöver effektiva sätt att samla in, centralisera, organisera och analysera både intern och extern information och insikter. Dessutom behöver de verktyg för att sprida insikterna till nyckelaktörer inom stora organisationer. När marknaden för M&CI-plattformar fortsätter att mogna bedömer vi att våra kunder tjänas bäst av en plattform som kan leverera skalbara lösningar för dessa viktiga behov. Denna nya kombination kommer att tillhandahålla precis en sådan plattform.”

”Nordamerika är en högt prioriterad marknad för Comintelli där vi sedan flera år har ett dotterbolag i USA med egen organisation. Förvärvet av K360 tillgångarna förstärker ytterligare vår position i USA, särskilt inom sektorerna läkemedel & hälsovård samt försäkring”, säger Christian Bjersér, VD för Comintellis amerikanska dotterbolag, Comintelli Inc.

Denna information är sådan som Comintelli är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-01-09 19:30 CET.

Jesper Martell, CEO 

Email: [email protected]
Phone: +46 8 6637 600

 

OM COMINTELLI

Comintelli (www.comintelli.com) är ett svenskt mjukvaruföretag som grundades 1999 som en spin-off från Ericsson. Bolaget har utvecklat och licensierar ut en molnbaserad tjänst (s.k. Software as a Service, SaaS) för omvärldsbevakning och -analys kallad Intelligence2day® (www.intelligence2day.com).

Intelligence2day® används idag av såväl mindre företag som större globala organisationer. Dessa kunder använder tjänsten för att lättare navigera i, och skapa mening och insikter ur, en allt snabbare växande informationsmängd. Information som ofta är ostrukturerad och härleds från ett stort antal informationskällor.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Ellos Fashion satsar på underkläder – ”Vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlek som få andra”

Published

on

By

Den senaste underklädeskollektionen från Ellos Fashion är startskottet för företagets storsatsning på underkläder. Kollektionen kommer i svart spets och med ett brett utbud av storlekar och varumärken. Här finns något för alla kroppar – ”Det som gör oss unika är att vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlekar som få andra aktörer kan”, säger Johan Kromer, inköpsdirektör på Ellos.

Klassisk, svart spets. Visst gör den något med oss? Ha-begäret tänds instinktivt – vem lockas inte av tanken på en enhetlig, stilren underklädesgarderob, som dessutom sitter som den ska? Ellos senaste kollektion av underkläder sammanfattar alla våra drömmar om ett klassiskt, matchande set. Och när vi väl gläntat på dörren kan vi inte få nog av Ellos utbud av så väl storlekar som trender och färger – med serier som sträcker sig i kupstorlek från A-G finns det verkligen något för de flesta.

”Vi är väldigt duktiga på underkläder och har möjligheten att ta fram många olika passformer, trender och storlekar. Eftersom vi är en e-handel behöver vi inte hålla igen lika mycket som en fysisk butik – när vi tar fram kollektioner kan vi göra det åt de allra flesta kvinnokroppar”, säger Karin Verdoes, designchef på Ellos Fashion.

”Ge dig själv fjärilar i magen” är budskapet i kampanjen. Kollektionen rör sig kravlöst och enkelt mellan olika feminina detaljer. Här visar Ellos att de är en go-to-destination för underkläder – med en klassisk grund i svart spets. Underkläderna passar för livets alla situationer, oavsett om det handlar om den perfekta bh:n att ha till t-shirt eller spets inför en fest. Med rätt passform och komfort ligger underkläderna som en grund för resten av en outfit, som en trygghet under dagens gång helt enkelt. Under våren kommer vi få se än fler kollektioner från Ellos, underkläder i basfärger och underkläder i trendiga utföranden.

”Några av våra storsäljande produkter är Cecilia, Jocelyn och Rylee. Här har vi lagt extra mycket omtanke kring passform och design för att skapa produkter som våra kunder känner sig fina och bekväma i och gärna köper igen. Samtidigt vill vi lyfta de varumärken som vi erbjuder – Chantelle, Triumph, Sloggi, Swegmark och Abecita. Under våren kommer vi dessutom lansera ytterligare varumärken för att bredda sortimentet än mer. Vi har noga kurerat vårt sortiment för att vara den där självklara destinationen när du behöver – eller vill unna dig – nya underkläder”, säger Karin Verdoes.

Hela kampanjen och allt i kollektionen hittar du på Ellos site från och med den 8 februari.

För mer information, vänligen kontakta:

[email protected]

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-ZFSNDnYZnM

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mackmyra Destination och rökigt destillat vinner guld

Published

on

By

Mackmyra Svensk Whisky belönas med två prestigefyllda guldmedaljer i klasserna Best Single Malt Whisky, samt för Best New make & Young spirit av World Whiskies Awards 2023.

Mackmyra Destination, en limiterad utgåva med tydlig karaktär ifrån portvinsfat belönas med guldmedalj och uppmärksammas återigen för dess komplexitet, tydliga profil och välbalanserade sammansättning av varsamt lagrad whisky.

Även det extra rökiga receptet väcker extra stor uppskattning under årets tävling. Efter år av utveckling, analyser och förfining  belönas Mackmyras destillat även det med en guldmedalj.

Vi ställde upp med två vätskor, i två kategorier och vinner två guldmedaljer. Det får vi vara rätt nöjda med. Detta är kvittot på att Mackmyra-teamet hela tiden utvecklas och levererar sprit och upplevelser i toppklass.

Lii Johnson, Blender Mackmyra Svensk Whisky

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Patrick Björsjö, Head of marketing & customer experience, +46 705 70 12 72, [email protected]

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

UW Health beställer två WasteLog™-system

Published

on

By

University of Wisconsin Hospital and Clinics, UW Health, har beställt två WasteLog™-system till sitt center i Madison. Teamet som arbetar med förebyggande av narkotikasvinn vid UW Health kommer att genomföra en utvärdering av de första två enheterna för att fastställa bästa praxis och arbetsflöden. En framgångsrik utvärdering kommer att leda till ytterligare beställningar av WasteLog™ för andra anläggningar inom UW Health.

WasteLog™ kommer i första hand att användas för verifiering av returnerade narkotiska läkemedel från avdelningar med hög risk och stor användning. Kontroll av läkemedelsavfall är en viktig del i hanteringen av läkemedelssvinn, ett växande problem inom det amerikanska hälsovårdssystemet.

WasteLog™-systemet kommer också att användas för ett pilotprogram med Heliometrics analysprogram. All data från WasteLog™ kommer att tillhandahållas elektroniskt till Heliometrics för att inkluderas i deras algoritmer som används för att upptäcka läkemedelssvinn. Detta tillför data som idag saknas för att komplettera analysen.

”Denna WasteLog™-order ger Pharmacolog en möjlighet att vara en del av ett prestigefyllt universitetssjukhus och tillhandahålla värdefull information för att förbättra sjukhusets program för att förhindra läkemedelssvinn” säger Steve Maiorano, säljchef, Pharmacolog USA Inc.

För mer information kontakta:

Per Persson, VD

E-post: [email protected]
Tel: 073-746 44 61

Om Pharmacolog

Pharmacolog tillhandahåller lösningar och produkter som förbättrar effektiviteten och säkerheten vid beredning av injicerbara läkemedel. Vårt mål är att hjälpa till att förhindra medicineringsfel och säkerställa maximal läkemedelseffekt vid behandling av patienter med kraftfulla men potentiellt skadliga injicerbara läkemedel. Pharmacologs produkter hjälper personal på apotek och sjukhusavdelningar att minimera risken för fel i beredningsprocessen. Genom att kontrollera att läkemedel och narkotika som används vid kirurgi inte har manipulerats bidrar våra lösningar också på ett avgörande sätt till att förhindra att läkemedel hamnar i fel händer.

Följande varumärken ägs och skyddas av Pharmacolog i Uppsala AB: Pharmacolog™-logotyp, DrugLog™, WasteLog™, PrepLog™ och Pharmacolog Dashboard™.

Ytterligare information avseende bolaget finns på https://pharmacolog.com/.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 15 50 eller via [email protected]

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.