Connect with us

Marknadsnyheter

Comviq utsett till ”Sveriges bästa service” inom telekom av Service Score

Published

on

Comviq har blivit har vunnit utmärkelsen ”Sveriges bästa service” inom katogorin Telekom av Service Score.

För nionde året i rad utser Service Score de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna inom 21 olika branscher. Resultaten bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där drygt 3000 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat. Tele2 var förutom vinnaren Comviq också ett av de tre företagen som var nominerade i kategorin ”Telekom”.

 

– Det är glädjande att vårt arbete att förbättra vår kundupplevelse blir uppmärksammat. Att Comviq vinner årets Service Score, men även att Tele2 är nominerat är att kvitto på att vi är på rätt väg, men vi fortsätter såklart vårt arbete med att få Sveriges nöjdast kunder, säger Malin Anglert, chef för kundservice på Comviq och Tele2.

 

Presskontakt

Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2

+46 761 15 38 30 // fredrik.hallstan@tele2.com

 

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys