Marknadsnyheter
Conscia Group rekryterar Daniel Siberg som ny sälj- och marknadschef

Stockholm, 1 oktober, 2021 – IT-infrastrukturs- och säkerhetsspecialisten Conscia har rekryterat Daniel Siberg som ny försäljnings- och marknadschef (CSMO) för Conscia Group. Daniel tillträder den första oktober och kommer att ansvara för att driva Conscias försäljnings- och marknadsutveckling, digitala marknadsföring och varumärkespositionering. Han kommer att arbeta nära försäljnings- och marknadsavdelningarna i alla Conscias sex länder.
– Conscia har en unik möjlighet med fantastiska talanger, goda kundrelationer och starka ägare. Företaget har en oöverträffad nivå av certifierad expertis, attraktiva automations- och molnbaserade IT-tjänster, växande egen programutveckling och solida leverantörsallianser. Conscia växer snabbt på alla sina sex marknader, säger Daniel Siberg, tillträdande CSMO, Conscia Group och avslutar med att konstatera:
– Att kunna använda teknik precis var och när du vill kräver tillförlitlig och säker IT-infrastruktur. Conscia är väl positionerat för att leverera detta på sina marknader över Europa. Det finns många synergier och marknadspotentialer att utnyttja här. För mig gör detta Conscia till ett otroligt spännande företag att få börja på när den digitala transformationen accelererar över hela Europa.
– Jag är mycket glad över att få välkomna Daniel till Conscia. Daniel kommer att ytterligare stärka vårt försäljnings- och marknadsföringsteam med sin långa meritlista och erfarenhet av att driva framgångsrika starka försäljnings- och marknadsföringsorganisationer, säger Erik Bertman, vd för Conscia Group.
Innan han började i Conscia hade Daniel tjänsten som Vice vd, Microsoft Sverige, och var ansvarig för företagets sälj- och marknadsföring samt drev företagets strategi och kultur för hypertillväxt och hållbar förändring. Dessförinnan var han försäljningschef för små och medelstora verksamheter på Microsoft Sverige och affärsområdesansvarig för Office & Office365 på Microsoft Sverige. Daniel har en MBA i organisation och ledarskap, informationshantering och affärsutveckling från Handelshögskolan i Stockholm och har även studerat vid KTH.
Erik Arnberg, Marknads- och kommunikationschef, +46 (0) 70-758 88 01, erik.arnberg@conscia.com
Conscia är ett kunskapsnätverk och en IKT-tjänsteleverantör som specialiserar sig på cybersäkerhet, IT-infrastrukturlösningar och managerade tjänster. Som en expertrådgivare strävar Conscia efter att stödja kundernas affärskritiska IT-infrastruktur över hela värdekedjan från design, implementering och drift till optimering. Ambitionen stöds av djupgående teknisk kompetens och insikter som visas genom den unika kundportalen, detta utgör också grunden för de bästa kundupplevelserna och den högsta kundnöjdheten i branschen. Ett annat strategiskt mål för Conscia är att vara den mest attraktiva arbetsplatsen för begåvade IT-infrastrukturspecialister i Europa.
För närvarande har Conscia Group mer än 850 anställda i sex länder (Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna och Slovenien), med en årlig omsättning på cirka 335 miljoner EUR. Conscia Sverige har 70 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. För mer information, besök Conscia.com/se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke