Connect with us

Marknadsnyheter

Consid – mest aktiva medarbetare i Sverige på Linkedin

Published

on

IT- och kommunikationsbolaget Consid har tagit positionen som Sveriges största techföretag på LinkedIn, enligt en ny ranking från DSMN8. Plattformen, som analyserar tusentals företag i över 90 branscher, placerar Consid på plats 67 globalt – högst bland svenska techbolag.

Linna Westergren sociala medieransvarig och kreativ projektledare p Consid    Folkmassa av Considare

Enligt DSMN8, en plattform som analyserar medarbetarinflytande, är Consid det techbolag i Sverige vars anställda delar företagets innehåll mest på LinkedIn. Denna framgång drivs av ett starkt engagemang från medarbetarna, vars aktivitet och interaktioner skapar en kraftfull digital närvaro. Sociala medier spelar en central roll i Consids tillväxtstrategi, där hög synlighet och aktivt engagemang bidrar till ökad webbtrafik och nya affärsmöjligheter.

– Att anställda själva väljer att lyfta fram sin arbetsplats i sina egna sociala kanaler är ett kvitto på stoltheten de känner över sin arbetsplats. På Consid har vi tillsammans skapat en miljö att vara stolt över – en kultur som vuxit fram genom samspelet mellan HR, Employer Branding och alla delar av företaget. Det är just den gemenskapen som gör att vår kultur blomstrar, säger Linnéa Westergren, ansvarig för sociala medier och kreativ projektledare på Consid.

Consid har de senaste åren satsat stort på employer branding och medarbetarengagemang, något som nu bär frukt. Företagets aktiva närvaro på LinkedIn speglar en stark kultur där anställda spelar en central roll i att sprida företagets budskap.

– All cred till våra engagerade kollegor! I marknadsteamet gör vi vårt bästa för att skapa innehåll på Consids kanaler som engagerar och skapar en vilja att dela vidare, men det här är alla Considarnas förtjänst. Det är deras engagemang som tagit oss till den här pallplatsen, säger Linnéa Westergren.

Den nya rankingen bekräftar Consids position som en digitalt ledande aktör på den svenska tech-marknaden och visar på styrkan i en företagskultur där medarbetarna själva driver varumärket framåt.

Den höga rankingen befäster Consids position som en ledande aktör bland svenska techföretag. Så sent som i december presenterade Upphandlingsmyndigheten sin årsrankning över vunna offentliga upphandlingar. Även där placerades Consid som störst inom sitt segement och tvåa totalt. Den senaste tidens framgång knyts tätt företagets synlighet där anställda och deras uppfattning om företaget spelar en viktig roll, inte minst på sociala medier.
_______________________

Julia Jakobsson
Kommunikatör
julia.jakobsson@consid.se
_______________________

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har 43 kontor i sex länder; Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland och Finland. Consid grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, 2023 omsatte företaget strax över 2,56 miljarder och har runt 2000 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys