Marknadsnyheter
Coop adderar Smarteyes till medlemsprogrammet


Coops uppskattade medlemsprogram breddas med ytterligare en partner inom optik. Smarteyes, som erbjuder prisvärda och högkvalitativa designbågar och glasögon, ingår sedan 1 oktober i erbjudandet.
– Vi är mycket glada över att ingå samarbete med Smarteyes – en optikkedja som erbjuder prisvärda och kvalitativa glasögon med fokus på skandinavisk design. Prisvärde är viktigt för våra medlemmar, säger Anton Nyman, chef Medlem och Partner på Coop Sverige.
– Närmare 75 partners ingår numera i Coops medlemsprogram. Du tjänar antingen bonuspoäng och/eller får rabatt när du tar del av våra partnererbjudanden via coop.se som inloggad medlem. Det kan vara allt från resor, glasögon eller upplevelser, du väljer själv vad du behöver, fortsätter Anton Nyman.
Samarbetet med Smarteyes innebär att Coops medlemmar får 25 procent rabatt på hela köpet. Smarteyes har butiker över hela landet, från norr till söder, och erbjuder ett brett sortiment av designbågar och glasögon till ett bra pris. Erbjudandet gäller även synundersökning.
– Ett samarbete med Coop är en fantastisk plattform för oss att kunna erbjuda Coop-medlemmarna möjligheten till prisvärd och skandinavisk design inom optik. Vi tycker inte att snygga glasögon och att se bra ska vara en ekonomisk fråga och med det här samarbetet kan vi nå ut till många och förhoppningsvis bidra till att glasögonköpet blir en mycket positiv upplevelse, säger Chantale-Natalie Niczko, Brand activation manager på Smarteyes.
Om Smarteyes
Smarteyes är optikkedjan som gör god design och professionell ögonvård tillgängligt för de många människorna genom attraktiva priser. Bolaget grundades 2007 och har idag ett 85-tal butiker i Sverige och Danmark. Med en vision att vara den mest rekommenderade optikern är Smarteyes optikern för människor som vill göra smarta val. Smarteyes ägs sedan 2022 av Synoptik A/S som är en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, www.smarteyes.se
Partnererbjudande Coop och Smarteyes
Medlemserbjudandet gäller vid uppvisande av giltigt Coop-medlemskort i valfri Smarteyes-butik i Sverige och gäller endast i butik och kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.
Mer om partnererbjudandet hos Smarteyes
För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke