Connect with us

Marknadsnyheter

Coop kalvfond bäst i test efter nytt recept

Published

on

Strax innan sommaren lanserades efter rekordsnabbt arbete Coops nya kalvfond på flaska. Ett recept som nu prisas med bäst i test av en ledande matredaktion.

– Fantastiska nyheter – och så välförtjänt! Vårt team för kalvfond har jobbat stenhårt för att på kort tid arbeta fram ett uppdaterat recept och även ny design. Vi har lyssnat på våra kunder och är stolta över den uppdaterade produkt det resulterade i – en kalvfond som utmärker sig i kvalitet, smak och pris, säger Minna Björklund, chef sortiment EVM på Coop Sverige.

Allt om mat/Expressen samlade till sitt smaktest fyra sorters kalvfond, tre stycken under livsmedelskedjornas egna varumärken och ett från övriga varumärken. Smakpanelen gav Coops fond högst betyg med motiveringen:

”God, ren doft och smak av kalvbuljong med en ljus och fin färg. Buljongen är köttig och fyllig med en aning syrlighet och inga störande kryddor eller smak av söta rotsaker. Känns genuin, med god sälta och djup i smaken. En klar favorit och perfekt i en gräddsås. Den har en mustig, djup och fyllig smak av kalvbuljong. Bra jobbat av Coop!”

Den sista meningen refererar till att Coop tidigare fått kritik för sin kalvfond av Äkta Vara, då halten kalvköttspulver ansågs för låg och dessutom innehöll kycklingkött. Ett arbete i rekordfart såg därefter lanseringen av ett uppdaterat kalvfondsrecept med fem gånger så hög procent kalvköttpulver inom bara ett par månader – och det till samma konsumentpris som tidigare.

Produkt: Coop Kalvfond, 200 ml Mängd färdig buljong: 4 liter

Cirkapris: Pris/förp: 29 kr Pris/liter färdig buljong: 7,10 kr

Andel kalvkött: 0,4 procent kalvköttspulver, 2 procent koncentrerad kalvbuljong. Salthalt i utspädd fond: 1 gram/dl

Betyg: 4 av 5 i Allt om Mats kalvfondstest, vilket gav bäst i test.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys